Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik weet niet of je al iets hebt, maar dit is echt een heel toffe set: LEGO Creator 3-in-1 Middeleeuws kasteel 31120

Je kunt er verschillende dingen van bouwen. Mijn zoon (bijna 6) heeft hier echt non-stop mee gespeeld toen we m een weekje gehuurd hadden.

1 like

Oeh hier ben ik ook benieuwd naar. Ik wilde er laatst ook eens gaan zwemmen maar vond 100 euro voor 2 volw + 3 kinderen echt te veel.

3 likes

Als je kinderen wat ouder zijn kun je er wel echt veel meer doen dan met een peutertje. Er zijn leuke glijbanen enzo.
Je zou ook nog kunnen overwegen naar Duinrell of naar slagharen te gaan. Daar heb je ook hele leuke zwembaden voor grotere kinderen

1 like

Mijn vriend had laatst een random (dacht hij) kortingscode van het internet voor Center Parks. Toen stonden we daar een vroegen ze onze Ouders van nu pas. Konden we onze korting weer bij betalen. Volgens mij is er zonder zo’n lidmaatschap geen korting te vinden.

Het water was in de Huttenheugte echt ijskoud, vond het eerlijk gezegd zonde van ons geld. Weet niet of ze in alle Center Parks de watertemperatuur zo omlaag hebben gebracht.

Ik las hier laatst iets over op een Instagram pagina, ook een moeder die wilde boeken bij CP maar had gehoord dat de watertemperatuur naar beneden is gegaan. Dat werd toen bevestigd voor een boel van haar volgers.

1 like

Ik wil je nog bedanken voor de tip! Mn dochter (3) vind het geweldig!

1 like

A is nu ruim 1,5 en hele kruidnoten gaat nog niet goed, dus die heb ik nu al een paar x door midden gesneden. Onhandig en super kruimelig :sweat_smile:

Maar nu zag ik op insta een moeder die haar kleine kinderen gewoon een klein bakje schuddebuikjes gaf! Zijn gewoon mini kruidnootjes natuurlijk. Net geprobeerd en een onwijs succes. A geniet ervan en ik zonder stress en overal kruimels. Tipje dus!

23 likes

Als je kind nog klein is, is vandaag ideaal om naar monkeytown te gaan. Het is super rustig vanwege Sinterklaas.

13 likes

Super handig!

Hema verkoopt trouwens ook uitdeeldoosjes met mini pepernoten, ook handig voor onderweg. Ook nog een tip!

17 likes

Ook een goeie! Wist ik nog helemaal niet.

@Yzile dat hadden we beter kunnen doen. Was wel gezellig maar pffffffff wat een drukte.

3 likes

Blijdorp was ook onwijs rustig vandaag, heerlijk!

Wtf is er aan de hand met het slaapritme mijn kind??

Kind slaapt letterlijk vanaf haar geboorte de nachten door en ook overdag slapen gaat goed (muv ziekte, pijn oid). Is nu bijna 11 maanden en 2 weken geleden was ze ziek en sindsdien spookt ze echt. Zooo veel huilen snachts (en ook soms overdag), althans vaak huilen. Meestal valt ze vanzelf wel in slaap na 10 of 20 seconden huilen, voordat wij wakker worden en bij haar zijn, maar de laatste nachten wordt dit ook steeds slechter en moeten wij er toch naartoe om even te knuffelen en dan weer verder te slapen.

En toen dacht ik vannacht eens om haar bij mij te leggen en in eerste instantie sliep ze lekker in, maar toen werd ze wakker en ging ze gewoon spelen met ons en toen we haar weer in haar eigen bed legde was het eventjes slapen en daarna KRIJSEN. En toen ik haar weer pakte, ging ze kiekeboe spelen met mij en lachte ze het uit

Hopelijk is ook dit een :sparkles:fase :sparkles: die snel voorbij gaat, aangezien mijn vriend komende week in het buitenland zit en ik met 2 kids thuis ben, maar los daarvan wil ik gewoon dat dit over is.

Herkent iemand dit??

1 like

Mijn zoon had dit ook nadat hij ziek was. Uiteindelijk gaven we hem een flesje en dat steeds afgebouwd naar minder dus op een gegeven moment gewoon 60 ml met 1 schepje en daarna werd hij vanzelf niet meer wakker.

Hebben nu ook wel weer een slaapregressie want hij wordt vaak huilend wakker en dan troosten we hem en slaapt hij weer verder. As we speak is vannacht de eerste nacht deze week dat hij heeft doorgeslapen.

2 likes

Hier is het slapen vanaf 11 maanden ook ellende.

1 like

Morning dames. Ik lees al een tijdje mee en heb nu een account aangemaakt omdat ik met wat vragen zit over wasbare luiers. Zijn hier misschien moeders die wasbare luiers gebruiken? Ik heb een zoontje van 4.5 maand en een dochter van 2.5 jaar, beide nog in de (wegwerp)luiers. Omdat ik zoveel lyrische berichten las over wasbare luiers heb ik een setje tweedehands (weinig gebruikte) Milovia overbroekjes en inleggers gekocht. Er zaten ook nog wat badstoffen inleggers bij. Maar… ik ben tot nu toe niet echt enthousiast. Na 1 of 2 uur zijn de inleggers helemaal doorweekt en de hele boel is vochtig. Als ik twee inleggers gebruik (badstof+microfleece), dan heb ik zo’n dik pakket dat het broekje niet echt goed aansluit bij de beentjes. En dan is de boel alsnog zeiknat. Omdat iedereen zo enthousiast over die dingen is heb ik het idee dat ik wat fout doe :’) iemand nog tips?

5 likes

Ik ken deze specifieke luiers niet, ik gebruik een ander (tweedelig) merk.
Het is op zich wel normaal dat de binnenluier aan de buitenkant al vochtig voelt als je gaat verschonen en dat de binnenkant nat is, ook het overbroekje voelt vaak wat vochtig aan de binnenkant. Wegwerpluiers hebben een soort korrels die vocht opsluiten, dus dat voelt altijd soort van droog, dat heb je niet bij wasbaar. Maar als het goed is blijft alles binnen het overbroekje, als je lekkage krijgt moet je iets veranderen.

1 like

Zeg dit nou niet @morange & @Mexi :cry: Ik ga me maar weer op het ergste voorbereiden :sweat_smile:

Ik heb zelf twee milovia pockets met inleggers. Ben er matig enthousiast over. Gebruik ze vooral als het even makkelijk moet en hij waarschijnlijk toch weer snel verschoont gaat worden. Bijvoorbeeld smorgers naar de opvang of voor de oppas. Je moet ze relatief vaak verschonen. Zit ook maar een elastiek bij de benen en je kan de papieren inleggers matig kwijt. Totsbots basisluiers met overbroekje (blueberry capri is mijn favo) werken bij ons al 2,5 jaar geweldig. Ik verschoon drie keer per dan daar redden we het makkelijk mee. Poepen doet hij sinds 1,5 jaar oud op de wc.

Dat het nat aanvoelt is trouwens normaal. Moest ik in het begin ook aan wennen. Het is gewoon stof en geen plastic hydrokorrels die niet te recyclen zijn. Kleren moeten wel droog blijven natuurijk.

3 likes

Mijn peuter heeft sinds een week echt extreme driftbuien! Echt zo’n elke 10 minuten flipt ze compleet de pan uit. Inmiddels zie ik ze steeds beter aankomen, dus kan ik haar afleiden en een bui voorkomen. Maar nu gaat ze ook ineens uit het niets krijsen, op de grond liggen, met spullen gooien, slaan enz. Ik blijf rustig (word een steeds grotere uitdaging) en benoem haar emoties, ga bij haar zitten en uiteindelijk komt ze dan wel naar me toe om te knuffelen. Als alle tranen weer zijn gedroogd, begint de volgende bui weer… Ik word echt gek! Iemand nog tips? Ze is 2 jaar en 3 mnd. Vooral het slaan en met spullen gooien wil ik wel echt begrenzen.

2 likes

Thanks voor alle reacties! Ik las goeie dingen over Milovia en ik kon een betaalbaar setje kopen, dus ik dacht dat ik wel goed zat… zo’n basisluier ziet er wel wat handiger uit, maar die krengen zijn zo duur dat ik niet honderden euro’s wil uitgeven om er vervolgens achter te komen dat die hele wasbare hype niet aan mij besteed is. Ik heb nog wel wat bamboe inleggers gekocht, misschien dat dat wel wat beter opneemt. Ik moet denk ik even wennen aan het natte gevoel :smile: