Ik heb net wantjes van Disana gekocht van gekookte wol. Ik had precies hetzelfde probleem als jij. Ik moet ze nog binnen krijgen, maar ik heb goede hoop. Alle andere wollen items die ik heb houden mijn zoontje ook lekker warm.
Oké zitten in dubio, dus even een poll over 360-functionaliteit bij autostoeltjes
- Ja, ga je veel plezier mee hebben, echt meerwaarde
- Nee, ga je niet missen als het ontbreekt
0 stemmers
Voor de maxi cosi of echt al een stoeltje?
Ja vanaf geboorte direct! Die je ook op het onderstel van je kinderwagen wil kunnen bevestigen etc
Wij hebben een heel kleine auto, zou echt niet weten hoe ik voorlangs een kind in zo’n stoeltje moet zetten (ze kan er nog niet zelf in) en dan dat gepiel met die strakke riempjes… Ben zelf iig heel blij met een draaibare! Met rugklachten en voor oma die fysiek wat minder soepel is, is het ook makkelijker dat je haar er gewoon recht voor je in kan zetten en dan draait.
Ligt dus een beetje aan de ruimte in je auto en je situatie of het echt meerwaarde heeft denk ik.
Scheelt aan je auto maar wij hebben best een kleine auto, wel vijfdeurs, en ons kind rijdt nog achterwaarts gericht (22 maanden) en ik heb eigenlijk nooit gedacht dat ik liever een draaibare had. Alleen nu ik zwanger ben is het lastiger maar ik rijd zelf amper dus mijn man kan het doen. Maar mijn kind optillen is sowieso kut nu en het lukt nog wel prima, ik weet niet of draaibaar een groot verschil zou maken met een kind van vijftien kilo dat niet altijd meewerkt.
Mensen die de box weggedaan hebben (of nooit gehad hebben). Hoe deden jullie dit als je even de kamer moet verlaten? Met een baby die rolt/kruipt.
Het gaat om korte dingen als wc bezoek en de deur open doen. En ik zoek dan oplossingen waarbij zij niet mee hoeft naar de wc of de voordeur.
Ik zat zelf te kijken naar een vloerbox maar ik denk eigk dat ik te lui ben om die dan daarna weer op te ruimen.
Misschien in een wipstoeltje?
Ik liet de baby altijd wel even zo. Alles was babyproof en kon het horen. En de deur open. Wel vol stress haha. Hond wel altijd weg, in de tuin oid. Iig een van de twee met mij mee.
Hoe lief mn hond ook is, het blijf een dier.
Mijn dochter wordt deze week 1 en ik ben een beetje zoekende in speelgoed. Ze heeft al: houten poppetjes, blokken, grimms vormen. Stapelbakjes, loopwagentje & fiets (nu nog te groot ;)), stapelste (ook nog te groot ;)), knuffels, heel veel boekjes en wat muziek instrumenten. Er liggen ook nog allerlei dingen voor als ze groter is (houten vorm puzzels, theeservies, werkbankje met schroeven & hamers enzo).
Best wel wat haha, maar wat is nou nog een leuke toevoeging waar ze meteen mee kan spelen? We willen het liefst het speelgoed beperken en veel open ended aanbieden maar heb het idee dat ze even een nieuwe uitdaging moet krijgen. Welke categorie speelgoed sla ik over het hoofd? (en het mag heus ook wel een keer elektrisch met geluidjes zijn ofzo, maar dan hoor ik daar ook graag goeie tips voor )
Ik zette ze soms dan ff in de kinderwagen.
Ik liet/laat mijn baby dan gewoon op de grond spelen. Als je kamer babyproof is kan er niets gebeuren toch?
Wie heeft er een tip voor een mes voor kinderen die wel scherp is om te helpen met koken? Ik dacht dat @Suikerklontje ooit eens een tip daarover heeft gegeven?
Woonkamer babyproof gemaakt (lage stopcontacten zon ding in, giftige planten weg of hoog zetten en stond niks op salontafel/vensterbank wat ze eraf kon trekken en dan kapot kon vallen).
Opinel le petit chef! Wel echt scherp dus niet voor 2-jarigen
Jut en Julie verkoopt een kindermes die schijnt wel handig te zijn, maar vooral voor peuters denk ik.
knutselspullen?
vingerverf, playdoh
wij kregen deze toen ze 1 werd, daar kon ze al direct mee stempelen/verven/smeren
en die gebruikten ze op de opvang toen ook
Smartmax safaridieren
Auto’s zijn ook leuk, als jullie die nog niet hebben. We hebben van duplo wat grotere auto’s en trein wagonnetjes, dus ook leuk voor als ze wat ouder zijn.
Helemaal in combinatie met een wobbel of iets anders waar de auto’s vanaf kunnen rijden. Is hier in elk geval groot succes in huis, die auto’s naar beneden lanceren. Die wobbel is trouwens ook gewoon leuk, om overheen te klimmen.
Stapelringen
Vormenstoof
Die vormen door de deksel is nog een beetje moeilijk, maar alles in en uit de doos doen is een activiteit op zich.
Tomy eitjes
Ook heel leuk om alle eitjes in en uit het doosje te doen.
Venster blokken
Dikke pret om doorheen te kijken.
En ik kwam recent achter het bestaan van duplo ballenbaan, die geven wij voor kerst.
Nu natuurlijk zo dat wij de baan bouwen en zij de ballen erin doen. Maar dit gaat dus ook een aantal jaar mee tot ze zelf kunnen bouwen.
Edit: en ik vergeet gewoon de ballenbak die geeft ook oneindig veel lol.
En een grote kartonnen doos of een speeltent, is ook fantastisch om in en uit te kruipen en spullen in te slepen (bonuspunten als je daar dan een sterrenprojector / galaxy lampje in zet, mijn kinderen worden dan helemaal wild van enthousiasme )
Ik heb wel eens naar zo’n kiddycutter gekeken, maar nog niet van gekomen. Ze gebruiken hier eigenlijk altijd een gewoon mes. Meestal gaf ik ze dan een botermesje en dan iets zachts bv champignons, dat gaat daar prima mee.
De oudste (3,5) gebruikt tegenwoordig een aardappelschilmesje, maar dan sta ik er wel naast. De middelste wil dat ook graag, maar is daar qua fijne motoriek nog niet dus dan doen we het samen en maak ik met haar hand de juiste beweging.