Zijn ze waarschijnlijk allang vergeten. Ik had veel te veel kleding in 56 bij de oudste , zou ze nooit passen zij zijn altijd met 68 begonnen. Man en schoonzus droegen op de foto’s nou niet hele oversized kleding hoor. Oh en het waren perfecte kinderen die nooit huilden, altijd luisterden, meteen doorsliepen en al helemaal geen blauwe plekken of schrammen hadden. Mijn man zelf is alweer vergeten hoe intense kutperiode met slapen we bij ee oudste rond de 11 maanden ofzo hebben gehad, terwijl ik ruim 2 jaar later nog de adrenaline voel van toen als ik eraan terug denk, Kortom, je vergeet een hoop en laat je niet gek maken door hun commentaar
Desalniettemin is het natuurlijk super kut als ze zo doet, maar neem het jezelf niet kwalijk. Het gebeurt bijna iedere ouder. En inderdaad met de autostoel heb je ook niet altijd de tijd er op de voor haar juiste manier op te reageren.
Edit: Zie nu je laatste reactie @Velvetbetty , ik zou het even laten. Dat werkt bij onze middelste het beste. Geen aandacht, gedrag negeren. Voelt mega tegenstrijdig, maar met aandacht maken we het erger. Als ze iets gevaarlijks doet of bv met dingen gaat gooien / drinken omkiepen grijpen we uiteraard in maar dan tillen we haar op, zonder woorden en kijken haar niet aan en zetten haar op een andere plek. Sinds we dat consequent doen is het minder heftig en minder vaak. Bij onze oudste werkt juist benoemen wat er gebeurt en woorden aan de emoties geven.