Tips, ervaringen & aanraders #7

Wij hebben het hogerop staan idd.

@Gelatelli mijn katten doen dat wel haha

1 like

Omg

2 likes

Zijn er hier kindjes die baat hebben bij een slaaptunnel? Of geprobeerd en juist geen succes? Zoek echt ervaringen van oudere kindjes (ze is bijna 2) en niet baby’s zeg maar.

Ja echt je grens aangeven. Je doet het niet om te pesten maar uit zelfbescherming. Bij mij werd er toen mn baby 2 of 3 weken oud was op zaterdagavond om half 10 aangebeld door familie van mn man. Ze kwamen spontaan een kraamcadeautje brengen (en man man liet ze nog binnen ook). Toen ik uit bed kwam om aan te geven dat ik er last van had en graag wilde slapen gingen ze weg. Toen ik later een depressie had hoorde ik dat ze gezegd hadden dat ze al vermoedden ‘dat er iets was’ toen ze op bezoek kwamen. Ehhh nee hoor, depressief of niet je komt gewoon niet op die tijd langs bij mensen die net een baby hebben :smirk:

7 likes

Nou sorry ook niet bij mensen zonder kleine baby. Vind dat geen acceptabele tijd tenzij afgesproken.

4 likes

Ik ben op zoek naar houten puzzels waarvan de stukjes verschillende vormen heeft. Dus niet een noppenpuzzel of gewone puzzelstukjes, maar met echte vormpjes.
Ze hebben ze meestal op de speelzaal…

Weet iemand hoe ik dat kan zoeken? Als ik zoek op houten puzzels krijg ik alleen de standaard puzzels …

Bedoel je een cirkel, vierkant, driehoek dat soort dingen?

Classic World Houten Noppenpuzzel Vormen, 5st. ... | Lobbes Speelgoed Onze middelste heeft deze voor haar eerste verjaardag gekregen (hij is ook lekker groot).

En janod heeft bv dit janod puzzel vorm en geluid (6st) | ilovespeelgoed.nl

Als zoiets inderdaad in de richting is die je zoekt zou ik zoeken op vormenpuzzel hout, dan komen er bij google shopping best veel verschillende soorten naar boven.

1 like

Dankjewel voor de tips, maar zoiets bedoel ik niet haha. Vind het ook lastig uit te leggen hoor! Maar ze hebben op de speelzaal bijvoorbeeld een puzzel van een ijsbeer waarvan het hoofd dan een puzzelstuk is, 1 been is een puzzelstuk, 1 arm een stuk …

2 likes

Oooh die. Hebben ze vaak bij kruidvat! Kom even niet op de naam maar wij hebben een uil, leeuw en giraf van kruidvat.

3 likes

Ga ik daar een kijkje nemen!

Zoiets?

2 likes

Ik zit toevallig op vinted iets anders te zoeken, zoiets bedoel je denk ik toch?

(Heb op vinted gezocht op puzzel playing kids, kom dan ook andere puzzels tegen maar dus ook diverse van dit soort puzzels en aardig wat nog in het plastic zelfs).

3 likes

Ik heb deze, het is een hondje dat ook echt rechtop kan staan. Bedoel je dat? Ik weet dat die van ons uit het Roald Dahl museum komt, maar daar heb je weinig aan.

1 like

Bedankt voor de suggesties allemaal, maar het is het net niet haha.

Maar! Ik heb inmiddels precies dezelfde puzzel gevonden. Het is van het merk Rolf

Edit; blijkbaar is dit een bekend merk? Want ze vragen gewoon €11 per puzzel haha

4 likes

Dit is echt van dat school/kdv materiaal dat nooit kapot gaat

5 likes

Hebben jullie ook een oppas voor af en toe een avondje?
Wij zijn daarvoor nu aan het oriënteren maar wat geven jullie als uurtarief? Er is een jonge meid van 16 die wel interesse heeft maar ik zie dat het minimum uurtarief rond de 4 euro ligt, wat is een beetje gebruikelijk dat er bovenop komt?

Ik heb het wel eens via zo’n oppaswebsite een oppas geregeld. Dat waren wel meiden van begin 20 (studentes, woonde toen nog in stadscentrum) en daar was ik zo’n 10 euro per uur aan kwijt. Daarvan gaat natuurlijk ook iets nasr de website en ze waren wat ouder, maar persoonlijk voelt 4 euro wat weinig. Eerder ergens tussen de 5,00 - 7,50?

1 like

Even een vraagje;
Kind is 13 maanden en sinds 5 weken ging jij elke keer zonder morren meteen lekker slapen als we hem in bed legde. En nu sinds 3 dagen is het echt gillen en krijsen bij het in bed leggen… echt zo hard. Niet even beetje huilen of mopperen maar niet te kalmeren. Alleen rustig worden bij ons in bed, tegwn mij aan. Heel goed te snappen vanuit die hechtingsfase maar wel na drie avonden al pittig :smiling_face_with_tear: en ben nu heel geneigd hem maar lekker bij ons te nemen om in slaap te vallen en dan terug te leggen. Kan iemand mij gerust stellen dat dit een fase is en weer overgaat? Herkenning?

1 like

Bij ons hebben ze bij de bieb ook van dit soort puzzels trouwens die je kan lenen. En is voor kinderen via boekstart gratis :slight_smile:

Ben wel benieuwd hoe ze zo’n puzzel nou noemen?

2 likes

Lekker bij je nemen en dan terugleggen. Of niet. Heel gezond en prima en fijn voor jullie en zijn (nacht) rust :blush:

3 likes