Tips, ervaringen & aanraders #7

Wij geven 7.50 per uur als de kinderen in bed liggen en 10 euro tijdens de uren dat ze wakker zijn

1 like

Wij betalen €3,- per uur maar die meiden zijn 13 en 14 en ze wonen hiernaast. Zitten vaak thuis met de babyfoon en een van de ouders staan stand-by. Vind het ook wel wat uitmaken of ze op de bank zitten terwijl de kinderen slapen of met ze moeten lunchen en naar de speeltuin. Voor dat eerste zou ik het op minimumloon houden. Voor een 16jarig is €12 ook best veel geld.

2 likes

Wij hebben twee oppassen die we wat afwisselen. Die vragen 7,5eur per uur maar zijn dan ook wel 21j. Had zeker voor een kleine baby persoonlijk niet graag een heel jong iemand. Meestal ronden we het ook nog wat af naar boven. Zeker als het wat laat op de avond werd.

Die Rolf puzzels zijn bij de bieb ook te lenen, dus misschien nog een tip. Abo op de bieb is voor kinderen gratis.

3 likes

Dankje voor de tip! Wilde vandaag of morgen toch al naar de bieb gaan, dus gelijk even kijken!

2 likes

Hier hetzelfde. E (14 maanden) sliep heel gemakkelijk zelf in maar nu merk ik echt dat ze verlatingsangst heeft want ik mag geen pasje wegzetten van haar bed en anders paniieeek. Ik heb helaas geen tips, vannacht heeft ze de hele nacht tussen ons gelegen (en niet altijd geslapen).

Onze jongste is ook rond die leeftijd en we merken het nu ook een beetje. Normaal valt ze prima in slaap maar als we haar te weinig vermoeid op bed leggen of er is 's nachts iets, dan wil ze ook niet alleen zijn.

Dat za dan zichtbaar heel moe zijn maar moord en brand schreeuwen als ze maar door hebben dat je ze in hun bedje probeert te leggen.

1 like

Ja hij komt snachts wel vaker tussen ons liggen, maar het lijkt echt de verlatingsangst. Vannacht ook met plassen. Zst hij rechtop in bed, meteen reiken en weer rustig liggen toen ik lag.
Gewoon lekker samen aangaan en hopelijk is het straks weer voorbij.

2 likes

Jep hier 15m en ook verlatingsangst, vooral bij het slapen 's avonds. Overdag kan ik haar nog wegleggen en dan gaat ze slapen, 's avonds drama. Duurt hier inmiddels 3 weken. Sterkte!

Mijn ouders hebben deze Surefeed Microchip Petfeeder Voerbak - Kattenvoerbak - 23x31x21.5 cm Wit - Voersilo - Pets Place

Wel duur maar effectief

1 like

Als ik dit zie vraag ik me af of ik de enige ben die gewoon wat oude plastic bakjes en een emmers dino’s in bad heeft liggen zonder thema of doel :sweat_smile:

18 likes

Mijn dochter is bijna 3 en kan om werkelijk alles hysterisch kwaad worden. Op zich niet abnormaal voor haar leeftijd, maar ik ben nu wel op een punt dat ik een dag met haar echt een opgave vind want alles is een strijd en ik heb een flink deel van de dag een schreeuwend kind om me heen. Ze gaat ook om heel veel dingen gelijk huilen/jammeren etc, (voorbeeld: ‘weehhhhh, mamma, jij moet mijn stoel aanschuiven!’) Ik doe het dan pas als ze het normaal heeft gevraagd maar dat lijkt niet echt effect te hebben. Nou ja, ik ben haar gedrag gewoon zat (dat geldt ook voor mijn man).
Man en ik willen nu eigenlijk een keer een gesprek met een expert, zodat we misschien tips krijgen maar voornamelijk even een duidelijke strategie kunnen afspreken van hoe we dit gaan aanpakken. Dat hoeft helemaal niet een uitgebreid traject te zijn, maar gewoon even alle neuzen dezelfde kant op zeg maar.
Ik ben niet zo te spreken over ons consultatiebureau, is het CJG van hetzelfde niveau? Of heeft iemand andere tips waarop ik kan googelen om iemand te vinden die ons kan adviseren?

En daarnaast vind ik het echt klote dat ik dit bericht moet typen, want ze is ook gewoon heel lief en vrolijk :heart:. Maar het negatieve gedrag is zo heftig, ik wil dit zo niet. :pensive:

8 likes

Niet schuldig voelen, het is ook heel heftig!

Ken je biglittlefeelings en kleinegrotemensen op Instagram al? Die geven tips voor bepaalde situaties, misschien zou je daar naar kunnen kijken voor wat concrete handvatten.

1 like

Dank je :heart:

Ja die ken ik en ik pas veel van zulke dingen ook wel toe. Maar ik denk dat ik het ook fijn vind om iemand te hebben waarbij we even ons hart kunnen luchten, omdat haar gedrag voor zoveel frustratie zorgt (bij ons allemaal natuurlijk).

Snap ik! Ik heb gemerkt dat het bij CB en CJG heel afhankelijk is van wie je treft. Sommigen komen zo uit 1960, anderen zijn wel wat meer met de tijd meegegaan. Je zou het sowieso met ze kunnen proberen, als het niks is kunnen zij je misschien wel doorverwijzen naar iemand die wel met je kan meedenken.

1 like

Geen tips, maar wel herkenning. Mijn zoontje (2,5) is de laatste tijd ook echt soms zo vervelend. Gisteren was mijn vrije dag en hij begon in de ochtend al met óveral om janken en piepen en speelgoed weggooien etc. Met die regen buiten en een hele dag thuiszitten in het vooruitzicht, zat ik jankend naast hem op de bank. En dan 's middags ging het wel weer ok en dan is ie zo lief en dan kijk ik naar hem en heb ik soort van spijt van dat het die ochtend zo ging, want dan denk ik, hij doet het ook niet expres natuurlijk.

Ik heb dus verder geen ervaring met hulp zoeken, maar wilde je even laten weten dat je niet alleen bent <3

3 likes

Zo herkenbaar. We hebben een zoontje van 3 en is echt een lieve jongen, maar wordt de laatste tijd zo snel mopperig/ huilerig. ‘Je MOET mijn stoel aanschuiven, je MOET met mij spelen…’ en als ik dan op hem reageer is hij gelijk boos. Ik denk dat het hier komt door grote veranderingen thuis. Hopelijk kan je de hulp vinden die je zoekt.

3 likes

I feel you! Ik ben nog nooit zo moe geweest als in het jaar met 2 peuters. Peuters zijn heel leuk maar kunnen ook zo intens en heftig zijn en voor mijn gevoel zat ik vaak echt de hele dag in het gedoe en gehuil. Denk dat met een expert praten een goed idee is, al is het maar om even bevestiging te krijgen dat je het goed doet. Misschien weten ze op het kinderdagverblijf een goede? En ik weet niet waar je woont, maar binnen Utrecht en Gelderland heb je de organisatie SOVEE. Die hebben mij ook heel fijn geholpen in de interactie met mijn baby toen ik een postpartumdepressie had.

2 likes

Gaat ze naar een opvang of peuterspeelzaal? Anders zou je het ook eerst met hen kunnen bespreken, zij hebben er vaak ook kijk op en kunnen je handvatten geven hoe ze het daar bv aanpakken. En anders weten zij vaak ook wel welke experts in jullie omgeving je daarmee zouden kunnen helpen :blush:

1 like

Wij hebben over slaapproblemen (wel heel iets anders natuurlijk) heel waardevol contact gehad met de pedagoog van het CJG. Misschien is dat bij jullie cb/cjg ook mogelijk? Konden we een aantal keer mee videobellen en heeft ons echt geholpen. Ook vooral in de steun dat we goed bezig waren, dat konden we wel gebruiken.

1 like