Tips, ervaringen & aanraders #7

Kan iemand hier met oudere kinderen bevestigen dat peuters ooit normale mensen worden?
Soms twijfel ik daar wel eens aan :woozy_face:

5 likes

Bedankt voor de reacties, @itakepictures @Suikerklontje @Leann @Sanseveria. Ik weet dat het herkenbaar is en toch vind ik het fijn om te horen dat sommigen van jullie het inderdaad herkennen.
Goed idee om de opvang te vragen of zij iemand kunnen aanraden! Ik bespreek wel af en toe dingen met ze en dan hebben ze goede tips, maar ik had er nog niet aan gedacht om te vragen of zij ook iemand kunnen aanraden die dit wat uitgebreider kan oppakken.
En inderdaad @itakepictures, het is ook fijn om bevestiging te krijgen van de dingen die wel goed gaan, dat kan helpen om er weer wat positiever in te staan.

@KJuffie fijn dat je dat deelt! Misschien moet ik ze inderdaad bellen en als er geen klik is een ander uitzoeken. Ik ga even goed nadenken over de opties en gewoon vandaag alvast ergens een afspraak maken. Heb ik iets om naar uit te kijken :sweat_smile:

2 likes

Herkenbaar met het MOET en ik WIL. Ik moet niks en op zo’n toon krijg je niks. Leer haar nu anders te vragen, wil je of mag ik. En soms een alsjeblieft.
Merk dat dat mijn geduld verlengt en haar gedrag ook weer verbeterd.
Soms als ze zo’n bui heeft doe ik ook even gek, gek stemmetje of dansje of gek gezicht, zodat ze moet lachen en ik zelf niet chagrijnig wordt.

5 likes

Hebben jullie tips voor doorlekken in de nacht? Het gebeurt nu echt aan het einde van de ochtend elke keer. Soms pas op het moment dat ik ‘m uit bed haal.
Ben zo klaar met elke dag die slaapzak weer wassen :crazy_face:

Ik ben voor de nacht al overgestapt naar Pampers Baby Dry Pants (in maat 5, zelfde maat als z’n normale luiers van overdag). Dit ging een tijdje goed, maar nu is ‘t weer elke dag raak.

Vannacht had ik er 2 over elkaar heen gedaan, de tweede achterstevoren aan. Ook hier lekte hij door.
Hij ligt vaak op z’n buik en gaat z’n hele bedje door, dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.

Oh hij is 1,5 trouwens.
Hoop dat iemand de gouden tip heeft!

1 like

Romper een maatje groter aandoen. Dan kan die luier ook beter absorberen.

2 likes

Of 1 knoopje dicht doen ipv 3. Heeft de luier ook meer ruimte.

1 like

Een of wel twee maten groter voor de nacht aandoen, dat was bij ons de oplossing. De absorptiecapaciteit is dan groter, sommige kinderen houden hun plas langer op en doen dan in 1 keer een enorme plas. De luier die bij hun gewicht past houdt het dan gewoon niet

2 likes

Hier ook heel herkenbaar met mijn dochter van 3. Het liefst commandeert ze de hele dag door en ook de driftbuien kunnen heel heftig zijn. Ik lees dus graag even mee met alle tips.

In het verlengde hiervan nog een vraag: hoeveel cadeaus geven jullie voor Sinterklaas/kerst aan een peuter? Ze kan zich nu nl Afentoe zo ondankbaar en verwend gedragen en vraag mij af wat evt peuterpuberteit is en hoe ik hier zelf nog invloed op heb. Ik heb zelf namelijk niet perse de indruk dat in haar extreem verwen maar ook heel weinig vergelijkingsmateriaal :sweat_smile:

2 likes

Zoek op de 4 gift rule of de 5 gift rule. Ik vind die zelf top. Ik gaf zelf ook nuttige dingen als pyjama’s en sokken voor sinterklaas, of een broodtrommel voor school of een rugzak etc. Zolang het maar uit de zak van Sint komt is heel veel leuk.

1 like

Wij gebruiken regelmatig snachts al de volgende maat terwijl ze dan overdag nog wel de kleinere maat dragen, nu ook weer voor de baby. En bij hem ook gemerkt dat toen de rompers wat strak gingen zitten dat snachts een probleem werd (of overdag bij erg volle luier), dus toen maatje groter (of bv geen romper en alleen pyjama en slaapzak zou ook kunnen)x

2 likes

Toevallig ging het gisteren in het wjekw zw/k topic over wat er wordt uitgegeven aan feestdagen en kwamen veel voorbeelden voorbij ook van wat voor cadeaus/hoeveel. Dus daar vind je ook wel wat vergelijkingsmateriaal denk ik :relaxed:

1 like

O volgens mij heb ik daar geen toegang (meer) toe omdat ik niet zo vaak post :sweat_smile:

De 4/5 gift rule vind ik zeker een goede alleen heb ik ook te maken met opa’s en oma’s die nog wat willen geven. Het wordt dus al snel meer…

Ik heb deze uitgeprobeerd vandaag! Voelde de romper gelijk minder strak staan.

Thanks, ook voor alle andere tips!

Ga morgen ook maat 6 kopen voor de nachten, maar vandaag geen zin meer in gehad met deze regen.

Bedankt voor deze waardevolle tips en woorden!
Heb je post zelfs even opgeslagen :slight_smile:

En keihard gelachen om broodje pasta met peper, zout en PAPRIKAPOEDER hahaha

3 likes

Hahaha vooral zo even extra benadrukken hoe lekker het wel niet is he. Die van ons van 3 wil alles met leverpastei. Cracker met leverpastei en hagelslag en jam. Prima combinatie toch :nauseated_face: en dan 6x zeggen hoe lekker het wel niet is.

Mooie post heb je er trouwens van gemaakt, goeie tips :ok_hand:t3:

6 likes

Haha ja echt zo smerig spul. Helemaal toen ik nog zwanger was :nauseated_face::nauseated_face: onze hond kreeg vroeger wel eens zo’n blikje, dus in mijn ogen is het hondenvoer hahahaha. Hadden eerst wel eens van die bollen, maar die gingen steeds schimmelen voor ze op waren. Hier kennen ze het vd opvang.

En zie het ze al helemaal bekokstoven hoor. Onze oudste had laatst ook tijdens de lunch tegen een ander kindje op de opvang gezegd “hier eet ik wel korsten, thuis niet” :joy:

4 likes

@Gato wat een super fijne post, dankjewel! Zo herkenbaar. En eigenlijk weet ik alles wel wat je schrijft maar je hebt het heel fijn opgeschreven, duidelijk en ook fijn om te weten dat het voor anderen ook echt zo’n issue is. En dat ik niet de enige ben die me zo voelt.
Het boek wat je noemt kende ik nog niet dus die ga ik even opzoeken!

3 likes

Wie weet welke badspeelgoed merken geen gaatje hebben?
Die van ons worden te ranzig :nauseated_face:

Laatst bij Zeeman iets gekocht, een eendje en bootje zonder gaatjes!

3 likes

Munchkin en playgro vaak wel

7 likes