Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik ben helemaal fan van de Chicco activ3.
Ik heb het trio van newborn ligbak en autostoeltje tot 13 kilo en kinderwagen.
Persoonlijk zou ik niet weten hoe een dubbel zo dure wagen beter zou kunnen zijn. Hij rijdt heerlijk soepel, is heel wendbaar, goede vering, zit vol slimmigheden en er zit op alledrie een zonnekap en bij de wandelwagen oik een voetenzak en een regenhoes en een basis voor de auto.

3 likes

Wagen is zwaarder, weet ik niet uit mijn hoofd autostoeltje tot 13 kilo. Maar dat is ook alleen bij die set zo.
Heb het aangepast.
Edit: hij is tot 36 maanden/15 kilo. Lijkt mij meer dan prima om zo’n 3 jaar met die set te kunnen doen.

Maar iig kan ik Chicco aanraden. Goede kwaliteit voor een fijne prijs.

Maar die is ook dubbel zo duur. Ik kan later een losse buggy kopen en ben dan alsnog goedkoper uit.

5 likes

Ja, wij hebben hem. Hij doet zijn werk, maar achteraf toch liever voor iets anders gekozen. Na bijna 3 jaar klapt ie super moeilijk dicht en als ik met die van mijn zus loop (jouls) dat merk ik echt heel veel verschil, maar qua prijs ook sowieso veel verschil volgens mij. Oh rn ik vind de knop aan de bovenkant irritant en ‘in de weg’.

Oh ik id nu dat wij de oudere versie hebben, dus niet adorra 2, geen idee of er veel verschil is…

1 like

Ik zou ook kijken wat je er allemaal mee wilt doen.
Wij zijn uiteindelijk wel voor een wat duurdere gegaan (uppababy Vista v2) om de volgende redenen:
Kan op alle ondergronden en rijdt op alles soepel
Makkelijk in en uit te klappen (met 1 hand)
Grote boodschappenmand met capaciteit voor veel gewicht
Je kan er een duo wagen van maken voor een eventuele 2e zonder dat je extra grote uitgaven hoeft te doen met behoud van je boodschappenmand

Nou ja en je krijgt er ook veel accessoires bij maar goed dat zit dan natuurlijk in de prijs. Als je van plan bent om veel te wandelen dan zou ik verder kijken dan alleen de prijs (als dat mogelijk is). Daarnaast zou ik ook verschillende wagens uitproberen zodat je kan ervaren wat fijn voelt.

Wij hebben er via marktplaats wel een buggy bijgekocht voor vakantie maar no way dat die voor ons geschikt zou zijn voor dagelijks gebruik (harvey easywalker).

1 like

Mijn kind is met 2 al 15 kilo en ik vind hem echt niet goed zitten in de buggy, de kinderwagen is veel comfortabeler. Ik zou wel naar iets kijken tot 20/22 kilo.

2 likes

Toen ik vorig jaar vroeg om tips voor wagens kreeg ik ook allemaal dure wagens getipt. Alleen één tip voor een goedkopere in een privebericht.

Dat van die kilo’s vind ik een heel goed advies hoor, maar als je hier om advies vraagt worden altijd de duurste dingen aangeraden, ook als je vraagt om wat minder dure aanraders. Terwijl er ook genoeg hele goede (misschien zelf betere) minder dure producten zijn. Vind dat erg jammer, want niet iedereen heeft het geld voor zulke uitgaven.

26 likes

Ahh echt, wel jammer als er zo’n sfeer is dat het gevoel er is dat zoiets in een privé bericht moet.

4 likes

Ben ik het trouwens helemaal mee eens, ik vind dat ook altijd jammer, vooral als er juist om goedkopere opties wordt gevraagd. Ik vond de tip van @Ovenschaal daarom wel goed, op The Stroller Workshop staat veel waardoor je ook kunt zien wat voor jou belangrijk kan zijn. En die heeft ook wagens in allerlei budgetten.

Ik heb bewust ook niet op jou geantwoord omdat ik verder niks over jouw wagen weet, maar ik vond het wel belangrijk om te vermelden dat een kind niet altijd 15 kilo is met pas 36 maanden, maar soms ook ruim daarvoor.

5 likes

Koop geen dubatti die rijdt kut

3 likes

Ja, die vind ik dus fijn :joy:

3 likes

Ik heb mijn wagen tweedehands gekocht. Ja er zitten wat beschadigingen op het frame, maar die had ik er zelf ook wel op gemaakt. Uiteindelijk bleek er wel iets stuk met de stang maar dat konden we voor 30€ laten repareren. Bij elkaar 200€ betaald terwijl alles nieuw 750€ had gekost.
Die stang hadden we trouwens bij de aankoop gemerkt maar niet aangegeven, stomme fout van onszelf.
Ik heb de bugaboo cameleon 3. Maar mijn oordeel was “de wagen van m’n zus loopt fijn, zij heeft zich er in verdiept toen. Ik neem gewoon dezelfde”

11 likes

@Ishq

Jullie hebben t over 2 verschillende wagens, de harvey buggy is heel anders dan de kinderwagen.

Ik heb ook de kinderwagen en ben er heel blij mee, maar ik gebruik hem ook echt heel veel. Mijn wielen zijn echt al glad, terwijl mn baby 5.5 maand is. Vooral toen ik verlof had liep ik zo 7 km per dag en loop nog steeds heel veel.

Ik heb in de winkel gewoon heel veel uitgeprobeerd, er was 1 goedkopere die ik ook fijn vond, maar daarvan kon de stang niet ver genoeg omhoog voor mn partner terwijl die niet extreem lang is. Weet even niet meer welk merk.

3 likes

Denk t niet, zag m paar weken terug bij de prenatal staan. Heeft kleinere wielen, van die typische buggywielen.

2 likes

Ja zou ik ook doen denk ik! Staan er echt veel op mp. En het is iets wat je zo vaak gebruikt en in en uit moet klappen 🫠

1 like

Wij hebben een easywalker harvey en daar erg tevreden mee. Rijdt soepel en gebruiken hem inmiddels voor kind 3 en is echt nog prima, alleen wat beschadigingen op het frame van in/uit klappen, Ik zie dat die tegenwoordig ook richting de €1000,- gaan. Wij hebben toen een oude kleur gekocht die eruit ging en zo voor €500,- wandelwagen met reiswieg en zitje, hoogte-adapters en maxicosi-adapters en regenhoezen. Dus dat is misschien ook nog wel een tip, vaak zijn de kleuren die eruit gaan afgeprijsd bij de babywinkels.

Mijn zusje heeft een wagen van mamaloesbabysjop en daar erg tevreden mee. Ik heb er wel eens mee gereden en vering is daar inderdaad erg fijn van. Was nog geen €450,- voor de hele set destijds. Weet verder niet hoe de kwaliteit is, zij heeft 1 kindje maar gebruikt hem nu bijna 1,5 jaar en ook veel met de trein en er is nog niks kapot ofzo. Zij wilde een niet te grote wagen, omdat ze afhankelijk is van ov.

Iets om mee te nemen in je keuze; is er een eventuele wens voor een 2e? Zo ja, is het misschien fijn nu vast te investeren in een wagen die je bij een 2e ook als duowagen kunt gebruiken.

3 likes

Ik heb ook een tweedehands wagen en ik ben er zo blij mee! Scheelde echt ruim 900 euro met alles nieuw kopen.
@Sam.so.niet mijn budget tip is dus: maak een voor selectie van wagens, probeer die in de winkel, en koop het dan via marktplaats!

Wij hebben een wagen van mountain buggy, daar kan een reiswieg op en later een zitje dat je helemaal kan verstellen van plat naar rechtop. Heeft luchtbanden en rijdt zo ontzettend soepel, over alle ondergronden (echt een all-terrain wagen :joy:). Zou ik iedereen aanraden! Wij zijn nu ook de derde eigenaren, volgens mij kan dat ding gewoon niet kapot.
(Wij hebben wel de duo versie, maar de enkel versie is verder hetzelfde en staan meestal ook best veel op marktplaats).

6 likes

Het is deze Easywalker buggy XS

Ik zie trouwens dat deze gewoon easywalker heet zonder Harvey ervoor haha.

2 likes

O wat een goede tip dit! Die kwamen niet in m’n Google shopping resultaten voorbij

1 like

@Sam.so.niet ik heb ook een tweedehands wagen! Echt blij mee. Wilde heel graag een flitsende, nieuwe maar deze werd ons aangeboden en ben er nog altijd blij mee. Heeft ons zoveel geld gescheeld!

2 likes