Tips, ervaringen & aanraders #7

Mijn nichtje at graag leverpastei met vruchtenhagel… En het erge is, dat lust ze nu nog steeds en gaat naar de middelbare school :nauseated_face:

Ik heb dit nu ook gemerkt met autostoelen, dat die indicatie niet altijd klopt. De stoel waar de oudste eerst in zat zou ze tot 4 jaar in moeten passen volgens de omschrijving. Nou wij zijn dit voorjaar, nog voor ze 3 was, al over gemoeten op een andere stoel omdat het gewoon echt niet meer paste. Bij de winkel konden ze zich niet voorstellen dat ze er niet meer in paste en vroegen ze zich af of wij de stoel wel juist afgesteld hadden, maar bij proberen kwamen ze tot dezelfde conclusie. En dan is ze qua lengte heel gemiddeld…

@Kareltje omg ook al zon combinatie :smiling_face_with_tear:

4 likes

Wij zijn nu aan het kijken voor een autostoel in de groep 1 die je dan tot 4 jaar zou kunnen gebruiken.
Nu hebben wij een Cybex autostoeltje met daar dus de base van, maar zie dus dat de vervolgstoel die wij zouden willen de cybex sirona z i size bijna 150 euro duurder is dan de maxi cosi assisfix (met base!)

Vanuit de test van ANWB lijken ze beide dezelfde voor en nadelen te hebben?

Iemand ervaring met 1 van de 2 stoelen of toevallig op beide georiënteerd? Waar zijn jullie uiteindelijk voor gegaan?

Wij hebben de cybex sirona z I size. We hebben alles van cybex en vond omdat we die dure base al hadden gekocht het logisch om het stoeltje ook te nemen. En cybex heeft die zij-impact dingen in alle stoeltjes.

1 like

De meeste kindjes halen pas ruim na 2 jaar de 13 kg dus dat valt best mee! Op de who curve is het meest voorkomende gewicht bij 2 jaar 11,5 kg en 75 procent van de kinderen is onder de 12,5 kg. Nou zijn Nederlandse kinderen vaak best groot, maar de kans dat je in ieder geval de 2 jaar haalt met een wagen tot 13 kg is best groot.

Ik pakte toen sowieso al liever de buggy want compacter, maar het kan makkelijk.

4 likes

Toen onze eerste geboren werd hebben we gekeken naar wat we wilden (dus lekker vonden rijden, groot genoeg, in de auto paste etc) en niet ons budget voor nieuw perse.
Toen kwamen we uit op de Joolz Geo, en die paste niet in ons budget dus werd het 2e hands. Hij gaat nu al 4jr dagelijks, en nog steeds helemaal goed.

Ik denk dat je, al je een duurdere wagen fijner blijkt te vinden, die vaak prima 2e hands kan kopen omdat ze wel iets langer mee gaan. Dus nieuw voor 500€ een iets minder “populair” merk of tweede hands voor 500€ zo’n duurdere.
Zo kun je het ook nog benaderen :slight_smile:

3 likes

Wij hebben de assisfix (en in mijn man zn auto de assis, variant zonder isofix want dat heeft hij niet). Prima stoelen, alleen bij ons was ze er dus zoals ik toevallig de post boven jou deel al voor de 3 echt uitgegroeid en kwam zelfs in de grootste stand haar hoofd er te ver bovenuit / gordels die te laag begonnen waardoor ze in een gekke houding werd gedrukt als je haar vast maakte. En ze is dus heel gemiddeld qua lengte… maar blijkbaar lang bovenlijf in verhouding.

2 likes

Nu het toch over kinderwagens gaat, heb ik ook gelijk een vraag.
Wij zoeken een nieuwe (of nieuwe tweedehands :wink:) wagen omdat de onze niet in onze nieuwe auto past. Hiervoor hadden we een stationcar, nu een hatchback dus veel minder kofferbakruimte. Het moet wel een wagen zijn die geschikt is voor lange mensen (ik ben 1.77, mijn man 1.95). Iemand een geniale tip?

Mutsy Traveller! Kan heel klein opgevouwen worden en alle wielen kunnen eraf. Past dan zelfs in onze mini-auto (Aygo). De duwstang is veel hoger verstelbaar dan bijna alle andere kinderwagens die we geprobeerd hebben (mijn man is ook bijna 2 meter). Wij hadden ‘m in de winkel geprobeerd en toen op MP gekocht, maar inmiddels is Mutsy failliet dus je kunt ‘m niet meer proefrijden helaas.

2 likes

Wij hebben ook een Assisfix maar net als bij @Suikerklontje heb ik niet het idee dat ons kind er nog heel lang mee gaat doen. Ze is 2,5 en wel wat groter dan gemiddeld maar groeit er nu al bijna uit. We zijn verder wel heel tevreden over het stoeltje.

2 likes

Hahaha😅 Zal m aanpassen,een auto in de auto stoppen lijkt me niet zo slim🤣
Bedankt voor je tip, is die wagen ook klein op te vouwen?

1 like

Die hoogte-adapter is echt :ok_hand:t3: Ik ben heel gemiddeld 1m70 maar laatst had mn man hem er tussen uit en kreeg echt kortsluiting hoe laag de wieg zat. Plus minder ruimte om een tas in de mand te zetten.

Als je hem ooit als duo-wagen wilt gebruiken heb je die trouwens ook nodig, anders past het niet,

Mijn man is rond de 1m90 @Kameleon en vindt hem ook fijn, stang kan ver genoeg uit voor hem. Volgens mij verschilt het ook mega per auto nog de kofferbakgrootte/wat past, maar wij hadden hiervoor een peugot 208 (5deurs) en daar paste hij ingeklapt in de kofferbak en dan kon er nog een klein tasje naast.

Bij de wat grotere babyzaken kun je vaak ook passen in de auto. Heb ik wel met nieuwe stoel voor de oudste mogen doen iig, omdat ik zeker wilde weten dat ze alledrie erin pasten naast elkaar. Moest wel een medewerker meelopen, dus misschien niet op een drukke weekenddag gaan dan :wink:

1 like

Assisfix valt klein. Mijn oudste is lang en toen we gingen passen voor een groep 1 stoel stond die stoel al op de grootste stand terwijl hij bij andere stoelen nog groeiruimte had.

2 likes

Wij hebben een Dubatti en gebruiken ‘m al bijna 2,5 jaar met héél veel plezier! Kan ‘m ook dubbel aanraden als je lang bent, zoals wij.

2 likes

Ja hier ook fan van en heb er veeel geprobeerd

2 likes

Hebben jullie een soort spatwand achter de commode? Mijn vriend wil zoiets op de muur plaatsen tegen spetterpoep en plasjes. Maar ik vind het lelijk en denk dat de poep- en plasongelukjes wel zullen meevallen.

1 like

Wij hebben ook voor groep 1 een autostoeltje + base maar zijn voor de volgende groep naar een ander merk over gestapt. Daarvan was een base + stoeltje goedkoper tov alleen de stoel )cybex). Je betaald echt voor t merk en wat luxere opties maar ze hebben allemaal hetzelfde keurmerk.

1 like

Waar zijn jullie op overgestapt?

1 like

Wij hebben een Toyota Auris, kofferbak is nog wel ok, maar de klep vrij klein, dus daar past het onderstel niet in. Hadden het onderstel altijd achter de bestuurdersstoel staan, dat gaat prima met één kind.
Wij hadden hem overigens via marktplaats, echt ideaal met die dure krengen.

1 like

Nee, nooit over nagedacht en de ongelukjes zijn er bijna niet. Het komt eerder op jezelf terecht dan de muur.

@Kameleon ik heb zelf de dubatti, ben zelf niet lang maar mn vader wel en die loopt er prima achter.
Opvouwen gaat makkelijk maar ik vind het (vooral met de ligbak erop) niet heel klein. Als het kuipje erop zit neemt al minder ruimte in beslag. Onderstel zelf namelijk valt wel mee.

Alleen de mand vind ik wat onhandig en klein. Schuurt snel tegen de wielen aan als er wat inzit.

4 likes