Tips, ervaringen & aanraders #7

Hahaha en als dit al gebeurt, komt het helaas niet op je mooie spatbord maar… op jezelf terecht.

5 likes

Ooh lastig zeg! Ik heb hier ook zo veel stress over.
Als ik naar het ziekenhuis zou gaan zou mijn moeder wel hierheen kunnen komen maar dat is een uur en 15 min.
Ik zou wel graag thuis willen bevallen als dat kan, maar zit in een lastig conflict met mn stiefvader waardoor ik liever niet heb dat mijn kind bij hun is.
Dan heb ik nog broers die ik kan vragen ook allebei op een uur rijden, maar die hebben zelf ook kinderen dus geen idee of die zo maar ons kind kunnen komen halen.
Schoonouders wonen op meer dan 2 uur rijden en rijden liever niet in het donker dus dat is ook geen optie.
Zou bijna hopen op een snelle bevalling in de nacht zodat je niks hoeft te fixen.

Bij ons ook de minst romantische oplossing. De oudste bij mij in bed en partner met de jongste in het bed van de oudste. Aardige stoelendans dus.
Zo’n familiebed lijkt mij ook ideaal voor nu! De eerste weken sliep een van ons in bed van de oudste geloof ik. Ik vergeet het ook altijd weer zo snel.

Wij hebben die van Kidsriver, prima ding!

@Handtas
Hier liep hij z’n eerste losse stapjes met ruim 17 maanden en daarna deed hij een maand bijna niets meer. Toen met ruim 18 maanden had hij ‘t ineens door en sindsdien loopt hij ‘t hele huis door en buiten ook best wel wat langere stukken al (wel aan mijn hand en “los” in de speeltuin bijv.).
Denk idd dat het ook leeftijd gerelateerd is.

1 like

Prenatal heeft vaak showmodellen te koop, daar kan je ook nog naar kijken! Vaak kan je dan ook nog wel afdingen in prijs :money_mouth_face:. Ik weet niet wat je budget is, maar maxicosi heeft wel echt fijne wagens en zijn zeer wendbaar. Zou inderdaad naar een winkel gaan en je laten adviseren. Als je dan je budget en eisen voorleggen kunnen ze je daar prima bij helpen. 1 tip welke ik je in ieder geval niet kan aanraden is de slee mobile. De prijs was zeer aantrekkelijk maar uiteindelijk was ik toch niet zo tevreden. Ik vond hem heel lomp, en onhandig in en uit elkaar halen. Ook het verstellen van de zitting in ligstand vond ik niet handig.

En @Handtas hier ging het ook zo. Eigenlijk met alles heeft ze dat als ze het niet goed kan, ze het niet doet. Ze was 12 maanden met eerste stapjes. Toen dachten we dat ze wel richting het lopen zou gaan, maar toen heeft ze heel lang niet meer gelopen of uberhaupt los stapjes gezet. “Pas” bij 18 maanden liep ze echt los en ging het in een keer helemaal goed en kon ze al een heel stuk lopen.

1 like

Wat voor sokken/schoentjes hadden jullie toen je kindje begon met kruipen? Blote voeten is dacht ik het beste, maar we wonen direct boven een supermarkt dus onze vloer is ijskoud. Gewone sokjes (ook die van Kruidvat/bambino met een beetje slip) of de Hvid slofjes zijn te glad, ze glijdt daar op weg. Zijn slofjes met suède zool iets of wordt dat ook te glad?

Ik heb het even nagevraagd, mijn nichtje zette rond haar 1e verjaardag haar eerste stapjes los en loopt nu sinds 3 weken echt (ze is van eind mei, dus nu uhm iets van 18 maanden?). Sinds deze week ook af en toe buiten, kreeg toevallig net een filmpje dat ze buiten los loopt dus dacht meteen ff vragen sinds wanneer ze echt loopt.

2 likes

Heeft hier iemand de Babyzen Yoyo buggy met voetenzak? Ik vroeg me namelijk af of je ‘m nog zo compact kan inklappen als de voetenzak gebruikt wordt. Elke keer los/vast maken lijkt me een gedoe, tenzij iemand andere ervaringen heeft :slight_smile:

Inderdaad! In principe ligt de baby ook niet met zijn kont richting de muur, dus die kant zal het zo snel niet opgaan (of gaat plas bij jongetjes wel alle kanten op?). :sweat_smile:

Wij hebben alleen in de eerste week 2 keer spuitpoep gehad bij een luierwissel. Maar toen deed ik meteen in een reflex mijn hand ervoor en dat hield het best goed tegen. Lekker wel wat op het net verschoonde dekbed, midden in de nacht :joy:

1 like

@anon69899736 @fullmoon @Vlek @Suikerklontje haha oké heel goed om te horen dit. Ik kreeg uiteraard al opmerkingen van de oma’s dat het wel erg lang duurde (wtf). En zelfs op de opvang maakten ze een opmerking. Maar volkomen normaal dus :blush:

2 likes

Ja.

Als je even niet oplet dan. Wij hebben best wel eens een natte muur gehad :grimacing:

4 likes

@Huismus onze muur moet nog steeds opnieuw geschilderd worden :grimacing: daar had een plaat trouwens niet tegen geholpen want dit ging tegen de muur naast de commode, niet erachter

4 likes

De verwachtingen bij kindjes liggen zo hoog. Ze moeten al zoveel, en het liefst zo snel mogelijk. Ik heb mij laten vertellen dat 18 maanden een gemiddelde leeftijd is. Kinderen tegenwoordig zijn gewoon heel snel met alles, waardoor het lijkt alsof 18 maanden laat is.

2 likes

Mijn dochter wou al heel vroeg staan maar kon nog niet zelfstandig naar zit of kruipen met haar 1e verjaardag. Toen heeft ze in een maand dat allemaal geleerd, 2 weken achter zo’n V-tech loopwagen gelopen en sindsdien loopt ze (met 13 maanden dus).

Ik denk toch dat het per kindje verschilt! Het zoontje van een vriendin (even oud), trekt zich al lang op (vanaf 9 maanden) maar ‘durft’ nog geen stapjes te zetten. Daarentegen kent hij al veel meer woordjes dan mijn dochter!

1 like

Ik had daar ook stress over. De beste oppas optie zat op een dik uur rijden dus we hadden buren gevraagd om als dat nodig is even tijdelijk op te vangen. We hadden voor nood een koptelefoon voor de tablet gehaald, de oudste kan daar helemaal in opgaan en met koptelefoon nog meer.

De verloskundige gaf aan dat een bevalling vaak pas begint of doorzet als de opvang voor oudere kinderen geregeld is. Zo ging het hier uiteindelijk ook, de bevalling begon toen de oudste uit logeren was :smiley:

2 likes

Ja dat laatste is wel waar!

Hier had ik er ook wat stress over, omdat onze familie verder weg woont.Wij hadden een vriendin die het meest dichtbij ons woont gevraagd als eerste opvang. Als het dan langer zou duren (inleiding of ziekenhuis opname) dan zouden m’n moeder en zus (die verder weg wonen) ingeschakeld worden. Ook konden we de buurvrouw in geval van nood nog inschakelen.
Uiteindelijk kreeg dochter Corona toen ik bijna 40wk zwanger was en de dag dat ze weer naar het kdv mocht, ben ik bevallen, dus hebben we helemaal geen andere opvang hoeven regelen. :blush:

1 like

Mijn dochtertje (2,5) is vandaag niet zo lekker. Ze heeft weinig gegeten over de hele dag, en sinds ik haar opgehaald heb van de opvang (± 14:00 uur) heeft ze helemaal niks meer gegeten. Net wilde ik gaan koken, maar ze wilde even samen op de bank zitten. “Heel even dan” dacht ik. Nu is ze in slaap gevallen en heeft ze dus nog geen avond gegeten. Omdat zij al weinig reserves heeft durf ik haar bijna niet in bed te leggen. Maar als ik haar wakker maak, slaapt ze straks misschien weer niet.

Toch maar laten slapen? Of toch maar wakker maken?

Update: never mind, ben bang dat het een powernap was :smiling_face_with_tear:

1 like

Misschien een voor de hand liggende tip maar mijn man zei het laatst tegen me en het werkt als een tierelier. Mijn kind is op de leeftijd dat hij niet echt zoiets kent als ‘nog vijf minuten’ of ‘dit is de laatste keer’. Maar hij snapt wel wat doei betekent. Dus als hij ergens mee moet stoppen en hij luistert niet, dan zeg ik ‘oké zullen we dag dag zeggen tegen x’ en dan zeggen we dat en is het prima.

Eerst moest ik hem ergens vandaan trekken en dan was het natuurlijk janken, maar nu snapt hij ook dat het klaar is met iets.

9 likes

Goede tip! Zo deed ik het ook altijd bij de speeltuin ‘zeg maar dag tegen de schommel, tot de volgende keer!’

1 like

Vervelend hoop dat ze zich snel beter voelt!

1 like