Soms heel groot, soms heel klein. Bij zara weet je het nooit.
Wij zijn vandaag geweest en het was een erg leuke dag! Sprookjesbos vond hij heel erg eng, maar de attracties allemaal heel leuk, zelfs in de achtbaan geweest.
Ik ben 6 weken geleden bevallen en ben aan het nadenken over anticonceptie. Nu had ik altijd een hormoonspiraal en dat werkte top voor mij, maar zie dat wel als een langetermijn beslissing aangezien hij 6 jaar mag blijven zitten en ik het plaatsen best invasief vind (naja valt in het niet bij bevallen maar toch). Ik vermoed dat wij over een jaar wel weer na gaan denken over een 2e kindje. Wat zijn jullie ervaringen met “tussentijdse” anticonceptie? Ik neig nu naar de nuvaring.
Waar zie je die actie dan? Ik zie m niet op de site! Alleen 3 voor 26€
Bij Zoen voor Gust is er nu 20% korting op Engel Natur (o.a. op jasje en overall) en Disana. (Code: E&D)
Wil je iig meegeven dat ik na mijn bevalling niks meer voelde van het plaatsen van de spiraal en had ook een voor ik ooit bevallen was en toen ging ik bijna out bij het plaatsen haha. Koper is zonder hormonen en ik heb zelf nu de kyleena (weinig hormonen)
Ben jij met een keizersnede bevallen? Ik namelijk wel en @JeMoeder ook. (wel beide spoedkeizersnede)
Ik wil ook een spiraal maar we hebben nu gewoon geen seks.
Ik moest een paar weken na de bevalling een pil tegen schimmel vaginaal inbrengen en ik blokkeerde gewoon.
Daardoor durf ik de spiraal niet goed te laten plaatsen. Best vervelend, want moet ook een uitstrijkje maar zie er echt tegenopm
Oh sorry dat wist ik niet. Ik twee keer vaginaal. Dan zal het met wat je verder beschrijft misschien anders zijn hoor. Ben je al eens bij een bekkenbodem fysio geweest ervoor?
Wat een kulproduct hè? Qua duurzaamheid schiet je er ook geen fluit mee op want het is net zo slecht te reclyclen als regulieren wegwerp. Denk dat ook vooral de goede wasbare systemen in de weg zit omdat mensen denken laagdrempelig dit te proberen, het niks vinden en dan toch op regulieren wegwerp overgaan. Waarschijnlijk moesten die bedrijven nog een duurzaamheidsvinkje krijgen van de aandeelhouders ofzo.
Hier ook condooms. Maar ben sowieso wel fan want geen plakkende vulva na de seks. Had daarvoor een mirena maar was toch bang dat het de borstvoeding zou verstoren.
Ik was weer met de pil begonnen maar werd er naar van. Gestopt en toen de ‘gok’ methode. We wilden wel al een 2e maar zonder bewust bezig te moeten/willen zijn. Als zo zou zijn dan zou het zo zijn. Duurde 4 maanden.
Een vriendin van mij gebruikte condooms tussen de zwangerschappen in.
Spiraal zou ik ook wel zonde vinden voor 1 jaar. Toch wel 150 euro en laten plaatsen en laten verwijderen.
Maar het plaatsen van spiraal na de bevalling viel echt 100%mee. Deed bij mijn verloskundige dus dat was ook prettiger.
@JeMoeder
Ik heb toevallig gisteren een spiraal laten zetten en ik hoopte idd niets te voelen na 2 bevallingen, maar helaas… Viel natuurlijk wel in het niet bij een bevalling. Het ging ook nog eens mis, ze trok hem er na het plaatsen per ongeluk weer mee uit dus het mocht meteen nog een keer
Maar goed, antwoord op je vraag… ik heb alleen condooms gebruikt tussen de zwangerschappen in. We hadden ook de wens voor snel een 2e dus had geen zin in hormonen en weer een cyclus opnieuw gaan leren kennen.
Wij hebben condooms gebruikt tussendoor en gaan dat nu ook weer doen. Ik wil liever geen hormonale anticonceptie meer en in het verleden had ik zonder anticonceptie een vrij hevige menstruatie en een koperspiraal zou daar ook weer voor kunnen zorgen. Onze kinderwens is vervuld en volgend jaar is het mijn man zijn beurt En tot die tijd condooms (tip: etos ultra thin sensitive).
Ik heb in het verleden de nuvaring gebruikt, werkte op zich prima voor mij alleen het jaar dat ik die gebruikte had ik af en aan blaasonsteking en vaginale schimmelinfectie. Terwijl ik daarvoor nog nooit blaasontsteking had gehad en nadat ik daarmee gestopt ben nog maar een paar keer (en toen echt tig keer in een jaar). Dus als je daar gevoelig voor bent is het wel iets om mee te nemen in je overweging.
@turbs aah dit klinkt echt naar
@Kusjessoldaat wat vervelend! Wist je dat je voor een uitstrijkje ook zo’n setje aan kan vragen om het thuis zelf te doen? Misschien dat dat dan fijner voor je is
Volgens mij heeft luierhuis op insta ze toen ook gewogen en het scheelde echt maar een paar gram.
Ja super stom. Bij de DM verkopen ze ook zo iets. Heb het 1 keer geprobeerd, is ook nog super onhandig gevormd en maar een klein beetje ‘duurzamer’ dan normale luiers. Ze verkopen ook bio luiers, die zijn goedkoper en bijna net zo duurzaam.
Het grote voordeel van wegwerp luiers is ook helemaal weg, want je kunt ze niet dicht plakken als er in gepoept is.
Ik maak me zorgen en ben benieuwd of iemand dit herkent: onze peuter van ruim 2 begon vorige week dinsdag s nachts met overgeven waarna diarree volgde. De diarree bleef maar het overgeven bleef uit, tot een paar dagen later. En zo verloopt het sindsdien. Nacht overgeven, paar dagen niet en dan weer wel. Steeds alleen in de nacht en verder wel continu diarree. Tot we woensdag de hele dag geen poepluier hadden gehad en hij na het avondeten normale ontlasting had. Super blij waren we want we dachten: mooi, we zijn erdoor. Maar afgelopen nacht was het weer helemaal mis. Overgeven en de ergste diarree tot nu toe. Alles loopt eruit. Hij drinkt gelukkig wel en is al die tijd ook wel blijven eten. Ene dag meer dan de andere dag. We zijn dinsdag met hem bij de huisarts geweest en als het erger werd moesten we weer komen, we gaan dus einde ochtend weer. Het is nu al anderhalve week aan de gang en verloopt zo grillig. Wat zou het kunnen zijn? Iemand die dit herkent van haar kindje?
Dan heb ik niets gezegd, zal sowieso erg verschillen per persoon inderdaad.
@JeMoeder ik heb de nuvaring gebruikt tussen de zwangerschappen door (en daarvoor ook) en ik ben er heel tevreden over. Had nooit ergens last van, alleen soms wat meer afscheiding. Aanrader dus. Nu heb een een Mirena want geen kinderwens meer en ik ben nooit meer ongesteld dus top.
He wat vervelend, hopelijk snel echt beterschap. Het grillige verloop herken ik wel, nadat onze oudste flink buikgriep had gehad heeft ze nog een tijd veel diarree gehad. Dan weer keer normale ontlasting, dan weer flink diarree en dan ineens weer spugen. Huisarts gaf toen bij ons aan dat je vaak ziet als er bij die kleintjes in de maag/darmen iets zit/heeft gezegen qua infectie of virus het daarna nog wel even kan duren voor het weer allemaal normaal is wat dat betreft. Maar die zei ook als je twijfelt of je zorgen maakt, kom langs dus goed dat je er straks weer even langs gaat!
Tip van flip: in de lidl plus app staat nu een kortings code voor 50% korting op al het speelgoed + gratis verzending
Ook deze [Leuke blokken] bijvoorbeeld (Playtive Houten regenboogspel online kopen | LIDL)
Ik had even geprobeerd en het werkte ook op items die al wat afgeprijsd waren.