Wij gaven dat ook altijd aan onze peuter, alleen kwam er pas achter dat hier super veel suiker in zit en je evengoed een gewoon koekje kan geven qua samenstelling . Ik wist dit helemaal niet, dus misschien meer mensen niet.
Ik vind Ewers heel fijn. Die hebben een groot stuk antislip onder de zool. Mijn dochter moest er even aan wennen, maar draagt ze nu ook graag.
Gezonde koekjes bestaan niet. Dat is echt een marketingtruc. Kijk anders even die aflevering van de keuringsdienst van waarde terug. Volgens mij creëer je een veel gezondere relatie met voedsel als je gewoon de etenswaren geeft die je zelf ook eet. Wij gaven op die leeftijd gewoon af en toe een tarwebiscuitje of een haverkoekje. Verder ook veel rozijnen, ander gedroogd fruit, rijstwafel, zonnebloempitjes, gepofte spelt,
Scheelt per 100 gram idd niet veel.
Per koekje scheelt het wel wat, koekjes van de kleine keuken zijn wel kleiner dan een gewoon koekje (12 gram tegenover 16 gram). Maar dan gaat het dus vooral om portiegrootte en niet om het koekje.
Ik vind het overigens wel naïef om te denken dat een chocoladekoekje uit de supermarkt gezond is, maar misleidend is het wel als het promoot wordt als gezond alternatief.
Naja, ze zitten ook per 2 koekjes verpakt. Bij mijn peuter moet je van goede huize komen om hem er dan maar 1 op de laten eten en het andere koekje wordt dan oud of geplet in de tas .
Volgens mij geldt hetzelfde voor de andere smaakjes koeken van de kleine keuken.
Ons zoontje heeft op zijn achterhoofd een ooievaarsbeet en een kleintje op zijn ooglid. Duurt het lang voordat zoiets weggaat? Niks ergs, maar was benieuwd naar jullie ervaringen! Hij is nu 6 weken oud.
Mijn zoontje heeft er ook eentje achter op zijn hoofd, de arts zei dat die meestal wel zichtbaar blijven en die in het gezicht wel weg trekken.
Mijn dochter had er ook een op haar ooglid, maar nu je het zegt realiseer ik me dat die weg is (7 maanden is ze nu). Heeft wel een maand of 5/6 geduurd denk ik.
Aardbeienvlek op achterhoofd zit er nog wel lichtjes, maar die zie je door de haartjes niet meer. Ik heb zelf een ooievaarsbeet op mijn voorhoofd die nooit helemaal weg is gegaan.
Wij geven meestal volkoren digistive.
Of bakken zelf koekjes. En kleine keuken ook of bolletje maar die zijn met meer suiker, die wisselen we af.
AH heeft ook met 0% suiker of iig light koekjes en die zijn moah om te eten. Maar ze eet ze wel.
Volkoren soepstengels zijn ook goed koekjes alternatief mbt knapperigheid.
Oh jee ik heb een gaatje gespot in de wollen romper (van Dilling) van onze dochter. Ze heeft deze nog maar een paar keer aangehad. De romper is wel één keer in de wolwas geweest in de wasmachine, maar ben nu erg bang dat het motten zijn… iemand hier ervaring mee? Hoe weet je of het motten zijn en helpt het om het bijvoorbeeld allemaal in de vriezer te doen? Beetje een wol-leek hier nog…
Ah zonde! Als het door beestjes komt is bij het gaatje het hele materiaal ‘weggevreten’. Als het een beschadiging is dan zie je nog wel ophaaltjes/losse draadjes zitten.
Heb je hem al lang? Ik had dat vorig jaar, binnen drie weken meerdere gaatjes. Ik heb toen dilling gemaild en kreeg toen een nieuwe. Ze dachten toen dat het een productiefout was. M’n overige willen dingen zijn gaatjesloos gebleven en het lag bij elkaar. Als het motten waren, waren die ook wel kapot gegaan.
Hoe lang heeft (of had) jullie baby last van doorkomende tandjes? Hier zitten we al ruim twee weken met een kind (10mnd) dat de hele dag haar handen in haar mond heeft, knorrig is, weinig eet en ondanks dat de meest ranzige poepluiers produceert. Ik kan alleen nog geen nieuw tandje ontdekken en zie ook niets wits schemeren.
Vanaf eind september! Misschien wel het proberen waard! De andere wollen dingen hebben gelukkig (tot nu toe) geen gaatjes en lagen wel in dezelfde la.
@Venco zo ziet het eruit, ben er wel even langsgegaan met mijn vinger toen ging het nog meer open .
Ah dit vind ik er wel echt uitzien als schade van een mot of kever eerlijk gezegd, aangezien het echt weg is en er geen losse draadjes meer zijn.
Hier ook, heel veel kwijlen en superveel en ranzig poepen. De vorige keer dat ze dit deed had ze binnen een paar dagen 3 nieuwe boventanden, nu zie ik niks. Kan vanalles zijn inderdaad.
Ik ben bang dat mijn kind (2 jaar 4 maanden) een klein trauma heeft opgelopen toen mijn moeder gisteren zijn haar ging knippen. Het was niet de eerste keer, de vorige keer vond hij het wel spannend maar liet het wel gebeuren. 2-3 weken geleden wilden we eigenlijk zijn haar al knippen, maar zijn we gestopt omdat hij zo bang/gespannen werd nog voordat hij in de stoel zat. Nu móest het echt gebeuren omdat zijn haar in zijn oren hing en voor zijn ogen dreigde te vallen. Dat werd dus een drama. Hij werd volstrekt hysterisch: huilen, krijsen, trappen, slaan etc. Uiteindelijk heb ik hem zo’n beetje in de houdgreep moeten nemen terwijl mijn moeder knipte. Er zit nu uiteraard geen kapsel in maar belangrijker: hoe voorkom ik dat het de volgende keer weer zo gaat? Mijn moeder is altijd kapster geweest en heeft veel kinderen geknipt, maar had dit level van hysterie ook nog nooit meegemaakt.
Wat we al hadden gedaan: uitleggen wat er ging gebeuren, in de weken hieraan voorafgaand geprobeerd voor te bereiden met een eigen kappersetje waarmee hij ons mocht knippen, laten zien hoe iemand anders geknipt werd, afleiden met filmpjes/eten/speelgoed.
Wat vervelend! Ik zou ook proberen af te leiden met een andere prikkel. Dus idd filmpje / muziek, of iets in zijn handen (klei, of iets te friemelen). En evt. een kookwekker erbij, zodat hij weet wanneer het klaar is?
Rot is dat, haren knippen / wassen, tandenpoetsen, etc kunnen zo vervelend zijn, maar kan je toch echt niet omheen.
Bij mijn jongste was het ook drama, elke keer weer. Moest hem in de houdgreep houden alles. Sinds mijn vriend met hem naar een barbershop gaat vind hij het helemaal de shit, zelfs het opscheren is geen probleem. Misschien is dat het proberen waard?
En eerlijk het zit nog 10 keer beter ook. Veel nettere overloop enzo.
Bedankt voor de tips @Ovenschaal @Fredje @Printemps @Coco en ‘fijn’ die herkenning. Proberen te knippen als hij niks doorheeft en opgaat in de tv is misschien nog wel een optie om te proberen, zeker omdat het gewoon thuis kan. Naar een Barber Shop ofzo met mijn man hebben we ook nog niet geprobeerd. Dat vind ik wel extra spannend, want als het niet goed gaat dan horen ze dat 3 deuren verderop nog steeds denk ik