Tips, ervaringen & aanraders #7

Heeft iemand hier een helm van nutcase? Ik had eerst een bobike helm, maar vond deze niet echt goed passend zitten en hij is nu gestolen dus het is tijd voor iets anders …

Ik wil graag een helm waarbij meer hoofd bedekt is en kwam nu uit bij nutcase, maar hij is wel vrij prijzig. Iemand ervaring hiermee? Of misschien met Kiddimoto?

Jaa daar was ik ook bang voor. Maar ik was allang blij dat dit nu mijn vriends probleem zou zijn :joy:

4 likes

Ik weet niet of je inmiddels de oplossing hebt, maar hier doen we een pamper (pampers premium protection, andere merken geprobeerd maar lekt) en daar overheen een luierbroekje (zo’n pants) in een maat groter (maakt niet uit welk merk).

2 likes

Misschien dat het ook juist helpt als een vreemde het doet ipv oma? Merk hier bv dat de huisarts zonder problemen en drama in de oren of keel mag kijken, terwijl dat ons thuis echt niet lukt.

3 likes

Wij hadden geen zin meer in dit gedoe en laten nu zijn haar lang groeien. Wat mij betreft is dit wel nog een andere categorie dan tandenpoetsen en vieze luier, wat echt moet desnoods met de houdgreep.

5 likes

Ja dit wilde ik ook zeggen! Laatst voor t eerst met mijn dochter naar de kapper geweest (zelfde leeftijd) en ze was zo onder de indruk van de stoel, cape die ze om kreeg en de kapster, dat ze geen woord meer uitbracht en het stilletjes onderging

1 like

Hmm, zou als laatste redmiddel ook kunnen maar zijn haar groeit zo dat ik dan echt denk dat het in de weg zit. Vooral bij de ogen en oren. Dus heeft zeker niet mijn voorkeur.

@Suikerklontje @Tokio bezoekjes aan de huisarts beloven helaas weinig goeds voor hoe dit zou gaan. Ook daar schreeuwt hij moord en brand :pensive:

Hier heeft het ook echt best een aantal knipbeurten geduurd voor de kapper een beetje ging. Misschien juist naar de kapper gaan, dan is de nieuwigheid interessant? Bij jou op schoot en ondertussen een koekje/speeltje/afleiding? Het helpt hier ook als papa meegaat en eerst geknipt wordt. En hij is ook wel eens geknipt terwijl hij speelde in het speelhoekje bij de kapper (veel respect voor kappers) omdat ie echt niet mee wilde werken verder. Het zat nog goed ook :sweat_smile:

3 likes

Nee nog geen oplossing helaas.
Van z’n romper maar 1 knoopje vast doen leek te helpen, maar dat was een toevalstreffer.

Ben nu vannacht aan ‘t proberen zonder pyamabroek, las ergens ook dat dit zou kunnen helpen.

Maar thanks voor jouw tip ook! Twee luierbroekjes over elkaar werkte niet, maar dit wellicht wel :ok_hand:t3:

Ah echt vervelend hè, wij moesten ook elke dag alles wassen. Sinds we dit doen (al minimaal een jaar) geen enkele keer meer doorgelekt. Hoop dat het voor jullie ook gaat werken!

2 likes

Ik ga ook maar luibroekjes voor de baby halen want net weer doorgelekt bij zn zij. Alleen voorkant was beetje vol, achterkant van de luier kurkdroog.

Als je een kapperzaak gaat proberen zou ik misschien naar een kinderkapper gaan (als je dat in de buurt hebt).

Niet alleen omdat ze daar er volledig op ingericht zijn (de tv met Paw Patrol staat al aan, stoelen in de vorm van een auto) maar het zijn ook kappers die gewend zijn om met kinderen om te gaan. Plus, dat als er drama is, ze dat ook wel gewend zijn.

Mijn (toen nog) baby heeft ook de volle 10 minuten gekrijst. Niemand keek op of om.

2 likes

Mijn baby van 6 weken klinkt ineens helemaal schor? Huilen klinkt nu ineens zoveel zieliger en ze is verder niet verkouden ofzo… mijn hart breekt echt als ze nu huilt :frowning:

Hoe gaat het nu?

Lief dat je het vraagt :white_heart: niet zo goed. Sinds die pilletjes (vrijdag mee begonnen) ging het weer bergopwaarts. Niet meer overgegeven en de poepluiers werden minder en vaster. Gisteren in samenspraak met de huisarts besloten om weer zonder die anti-misselijkheidspilletjes te proberen (voor het slapengaan) en vannacht gelijk weer mis. Weer overgeven en vandaag weer een diarree luier. Ik heb weer met de huisarts geschakeld en zij heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts. Vandaag uren daar gezeten met een kind dat moe was, niet fit en ik vermoed een tikje hangry. M’n partner en ik zitten er even goed doorheen en maak me echt zorgen. I heeft een koemelkallergie gehad als baby, maar na 6 maanden ging dat beter en mochten we het weer gaan geven, wat al die tijd goed ging, maar de arts vermoed dat dat er nu voor zorgt dat z’n buik onrustig blijft, met de klap die het heeft gehad van de buikgriep(en). We moeten nu dus van de melk af tijdelijk. Hij kreeg nog lekker 1 fles voor het slapen gaan (vandaar dat ze de link legt, omdat hij alleen ‘ s nachts braakt, en nooit overdag, die fles is de enige melk die hij binnenkrijgt). We probeerden soya melk te geven, maar dat wilde hij niet…

Maak me echt zoveel zorgen en ze ging ook van die testjes doen ivm een hersentumor en dan word ik gelijk helemaal angstig en paniekerig (ik heb last van ziekteangst). Het feit dat het begon met diarree en dat nog altijd zo is plus dat wij zelf ook flinke buikklachten hebben sinds het weekend (alleen diarree, niet overgeven) maakt me wel iets geruster maar pfff ik zie zo snel beren op de weg.

Heel lang verhaal, sorry daarvoor. Misschien kan een medisch of ervaren iemand me nog wat moed of geruststellende woorden inspreken, ik kan het gebruiken :upside_down_face:

5 likes

Zo sneu is dat he! Mijn baby had het ook rond die tijd, iig ergens in de eerste 3 maanden. Klonk echt alsof ze de dag ervoor hard had gehuild (maar dat was niet zo) en haar stem kwijt was ofzo. Het was toen met een paar dagen weer over gelukkig.

1 like

Ah wat sneu, ook voor jou vervelend.

Wij geven dreumesmelk van Alpro, dat is vrij zoet en dat vindt mijn kind echt heerlijk. Heb je dat ook gegeven, of gewone sojamelk? Want dat is wel een heftige overgang, vind ik zelf ook niet lekker.

Ik heb verder geen tips, maar het is echt vervelend voor jullie!

2 likes

Oh blij dit te horen!! Het klinkt inderdaad alsof ze uren heeft gehuild en nu komt er eigenlijk gewoon geen geluid meer uit als ze echt op haar hardst huilt. Hoop dat het inderdaad met een paar dagen over is. Verder gedraagt ze zich gewoon als normaal en geen verhoging, dus ik probeer me niet teveel zorgen te maken.

2 likes

Deze hebben we! Bedoel jij een andere?

Oja die! Jammer dat hij het niet lekker vindt. Ik zou het wel blijven proberen, bij ons was het ook niet meteen een hit. Wij hebben het gemengd op het begin (wilden minder koemelk geven), maar dat is voor jullie ook niet echt van toepassing natuurlijk.

En even geen melk is natuurlijk ook niet erg, wij zijn ook ‘ineens’ gestopt met de avondfles en waren bang dat hij nooit in slaap zou vallen maar na drie keer was hij het alweer vergeten.

Nouja ik hoop voor jullie dat het dit is en niet iets ergers, al is het alsnog vervelend natuurlijk.