Tips, ervaringen & aanraders #7

Kleurboek met potloden/stiften ?

Duplo, stickers, klei, knuffel, puzzel, boekje.

1 like

Mijn kind van drie wordt wild van een ketting en/of armbandje!

2 likes

@FrauHelga
Ik hoop dat je t niet erg vindt dat ik je tag maar jij had volgens mij de tip om bellenblaasvlekken uit kleding te krijgen, kan t met de zoekfunctie niet vinden.

Heb je een EHBBB voor mij?

Ik heb van mn schoonmoeder een truitje uit de kringloop gehad, waar deze vlekken inzitten. Heb er nog niks aan gedaan, heb eerder met een truitje van vinted vanalles geprobeerd zonder succes.

Mn plan Y en Z zijn verven met textielverf of laten verdwijnen. Ze past t nog lang niet, maar waardeer t gebaar van mn schoonmoeder. Er zaten ook nog 3 kledingstukken bij die wel kunnen.

1 like

Plaktattoo’s?

1 like

Ik heb het zelf nog niet gehad met kleding van mijn dochter, maar dit kwam ik tegen op FB:

Vaatwasmiddel, glansspoelmiddel en in de zon hangen wil ook nog weleens helpen, begrijp ik. Ik tag @Suikerklontje nog even want die heeft er wel ervaring mee geloof ik, heb jij nog een gouden tip?

Ik heb wollen slofjes van Jolines via bol. Wel tevreden over!

3 likes

Wat leuk, @Bertha ! Waarvan maak je de slofjes en heb je ook foto’s?

2 likes

Oh toch niet goed onthouden dan.
Ik ga t gewoon proberen alleen die zon is een beetje lastig, maar miss komt die binnenkort. Dank je!

2 likes

Strippenkaart voor het plaatselijke indoorspeelparadijs, zwemkleding, pyjama, voorleesboek, spelletje, verkleedkleding, nieuwe regenlaarzen/muts/sjaal

2 likes

Ik heb in de zomer de tips van dat plaatje geprobeerd, maar helaas echt nul effect. Was wel een dik katoenen T-shirt, misschien dat dat nog verschil maakt maar ik vrees dat de vlekken er niet meer uitgaan.

1 like

Je hebt al veel tips gehad en ik zag een aantal keer de pyjama voorbijkomen. Aanvullende tip, de Hema heeft pyjama’s met een extra mini-pyjama voor een pop/knuffel. Superschattig

14 likes

@Perzik eigenlijk weinig wat echt helpt in mijn ervaring. Denk deze tips ook vooral bij iets wat wit is. Maar zeker als het al paar keer gewassen is met vlekken erin, schat ik de kans dat het lukt laag in. Denk dat je backup plan van de stof verven wellicht een betere optie is. Mocht je dat doen, ben ik benieuwd of het werkt. Bij zonnebrandvlekken op wit die er niet meer uitgaan iig wel (als je dan naar een donkere kleur bv blauw gaat).

Ik heb er 1x echt succes mee gehad dat was met een lichtgeel gebreid vest van de oudste. Meteen toen het uit de was kwam vlekken ingesmeerd met ossengalzeep, in water gezet en vanish gehaald (van dat poeder) en de vlekken daarmee ingesmeerd + flinke schep in het water en toen 2 dagen laten weken. Af en toe roeren en na een dag nieuwe schep vanish erbij. Daarna wassen en in de zon drogen en toen was 90% eruit als in als je het niet weet, zie je het niet. Pot was daarna half leeg, dus zou het qua kosten niet voor alles aanbevelen maar dit was echt haar favoriete vest wat ze bijna dagelijks droeg. Als dit niet had gewerkt had ik daarmee een poging gedaan om het blauw te verven.

1 like

Verschilt! Soms van gewone sokkenwol, laatst van een wol met merino en tencel. Of van helemaal merino. De meeste mensen doen sokken onder de slofjes dus dan maakt het niet zo veel uit.
www.instagram.com/slofjegeluk

12 likes

Wat een superleuke sloffen en sokjes!

2 likes

@Suikerklontje

Ik ga het niet eens proberen, ik ga voor het verven!
Ik wacht even tot de dylon in de aanbieding is en dan probeer ik het, kan even duren dus maar ze zit toch nog niet in die maat.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

4 likes

Wat leuk! En dan kun je bij jou aangeven wat je zoekt? Of zet je op insta wat je te koop hebt?

1 like

Allebei! Maar ik doe geen truitjes ofzo nu op verzoek, dat is even teveel werk. Maar sokjes of slofjes wel. Ik vraag rond de 15 euro, ligt een beetje aan de wol en de maat.

3 likes

Weet iemand wanneer er weer een donsje sale is? Wil wat nieuwe kleding kopen

2 likes

Ik zoek alle tips & tricks voor wanneer je een kleuter hebt met een gebroken onderarm :sweat_smile:
Waar haal ik de beste hoezen voor in bad/douche? Wat moet ik aanschaffen om mijn en zijn leven zo chill mogelijk te maken nu😎

2 likes

Wat leuk, zeg! Ga het zeker onthouden.

3 likes