Bij v.ierseizoenen is al 30 procent. Ik was vandaag nog in de winkel. Ook op Donsje, heb ik specifiek nog gevraagd.
Thanks ik ga zoeken
Voedingskussen! Als ze op de bank zat, legden we die om haar heen zodat haar arm mooi schuin omhoog kon liggen op het kussen.
Ik heb van aantal shirts en vesten de mouw afgeknipt en een handige buurvrouw gevraagd om dit netjes af te werken met een naaimachine.
Een botbreuk herstellen kost veel energie. Ze was daardoor snel moe, dus veel extra dutjes laten doen. Ze kon de eerste weken ook âmaarâ een halve dagen naar school/opvang.
Niet opbeurend: ik vond het heftig. Ze had pijn, was bang en mocht weinig. Slapen was een ramp want ze kon niet lekker liggen. Constant haar moeten telleurstellen dat ze dingen niet mocht doen: niet mee naar een kinderfeestje in een indoorspeeltuin, niet rennen, niet op de trampoline. En OMG: de jeuk door het gips. Daar heeft ze zoveel om gehuild. Er in proberen te blazen met een fohn hielp soms (wel koude stand).
Bij ons ging het om een complexe dubbele breuk incl. operatie. Als je iets wil weten, dan mag je altijd berichtje sturen.
Ik vind slapen zoân hoofdbreker haha. Ben benieuwd naar ervaringen. Onze dochter slaapt sinds ze 5 weken is (of zo) ingebakerd. Nu, met 19 weken slaapt ze ook nog zo. Maar we willen wel graag afbouwen, omdat ze oefent met rollen en we met een half jaar toch afgebouwd moeten zijn. We hebben al geprobeerd met de Pacco Plus 1 armpje vrij te houden, maar meteen slaapt ze dan niet in. Ze valt bijna lekker in slaap, dan maakt haar arm weer een beweging en ja hoor we kunnen van voor af aan beginnen. Hoe krijg je dat ooit afgebouwd? Iemand tips of bemoedigende woorden?
Ah wat heftig!
Hier een âsimpeleâ en goede breuk, maar hij heeft wel veel pijn (dus veel paracetamol) en slapen ging belabberd.
Hij is nu naar school (want Sint ), maar maandag hebben ze studiedag en zou hij een hele dag voor het eerst naar de BSO moeten⊠dat lijkt me geen goed plan⊠hij kan ook niet zelf naar de wc (krijgt zichzelf niet opgelift zegmaar) en als iemand naar die arm kijkt begint ie te gillen ongeveerâŠ
jas wil niet dicht, buitenspelen lijkt me dus ook niet echt slim? Het is hartstikke koud en hij kan zich niet opvangen of wat dan ook. Kinderen beuken continu tegen elkaar aanâŠ
Het komt goed! Even doorzetten, maar ze wennen er echt aan. Misschien kun je als tussenvariant naar een wat ruimere inbakerzak (puckababy, of zo een waar ruimte is voor de armpjes) of een slaapzak met mouwen en heel strak instoppen (het laken een kwartslag draaien hielp goed dan heb je een veel bredere instopstrook).
Ja stevig instoppen probeer ik inderdaad. Goed te horen dat ze eraan wennen! Ik merk dat ik toch op een gegeven moment maar weer inbaker omdat ze anders gewoon niet slaapt, niet te genieten is en ik ook nergens aan toe kom. Maar misschien moet ik me daar maar aan overgeven of zo.
Die fase waarin het niet lukt is inderdaad niet zo leuk, ik heb ook vaak genoeg weer ingebakerd omdat ik het gedoe zat was. Maar het komt echt goed. Je hebt ook van die Fedde en Kees lakentjes, heb er zelf geen ervaring mee maar die worden ook wel eens getipt om strak in te kunnen stoppen.
Ik heb idd nav een tip hier een Fedde en Kees lakentje gekocht. Dat was een mooie tussenstap, merkte dat het onze baby geborgenheid gaf en deze mag je nog heel lang gebruiken. (wel duur maar ze staan ook op marktplaats) Uiteindelijk heb ik het eens zonder geprobeerd en dat ging sindsdien goed. Het is echt even doorzetten en proberen wat voor jullie en baby het beste werktâŠ
Mag ik hier even wat tips vragen?
Mijn jongste dochter wordt binnenkort 2 jaar. Ik heb drie kinderen. De middelste was recent jarig, binnen een paar dagen heb je Sinterklaas, dan komt Kerst en de verjaardag van de jongste. En ik weet niet meer wat op haar verlanglijstje te zetten. Ze is te jong om al een eigen mening te hebben, maar de vragen van familieleden komen binnen. We hebben al zoveel van de twee oudere, en ik probeer teveel speelgoed te vermijden. Ik ben ook niet meer helemaal mee met wat nieuw en leuk is tegenwoordig. Dus als jullie nog wat leuke dingen weten (hoeft geen speelgoed te zijn) voor een tweejarigeâŠ
Leuke kerstpyjama, een boek met flapjes, misschien een doe cadeautje? Een bon voor een indoor speeltuin, een dagje dierentuin. Kerst sokken krijgen ze hier ook.
Dingen als sloffen, laarzen, jas, sjaal, handschoenen
Wij zitten met hetzelfde dilemma met de middelste, die is over 2 weken jarig en wordt ook 2.
Ze krijgt van ons zoân grote nestschommel voor buiten aan de balk. Verder dingen die ze de komende tijd krijgen/gekregen hebben: warme pyjama, nieuwe badjassen (want zijn ze uitgegroeid), sloffen, scheetjeskussen (echt een hit bij de oudste 2), voorleesboeken, knutsel/tekenspullen.
En een doe-cadeau is ook leuk idd. Dagje weg of bv abo op iets in de buurt. Wij krijgen voor Sint ieder jaar abo op indoor/outdoor speelding hier in de buurt bv.
Iets voor in haar haar, haarband met kerstboom er op ofzo? Of mooie speldjes in haar lievelingskleur?
Of een kralenketting met haar favoriete dier er aan? Ik zag laatst hele leuk met vilten diertjes.
Een strippenkaart voor de indoorspeeltuin, abonnement op de dierentuin, kaartjes voor een kindervoorstelling voor het theater?
âHelaasâ is een abonnement voor de dierentuin of binnenspeeltuin voor haar nog gratis
Dit dus! Het is best een uitgave, ik vraag dit altijd voor kerst/verjaardagen.
Ik dacht inderdaad voor kerst geld te vragen voor abonnement dierentuin, maar daarmee is haar verjaardag nog niet gecoverd
En misschien heel saai, maar âgewoonâ geld wat op de spaarrekening kan? Of opgespaard kan worden voor een grotere aankoop voor het hele gezin?
Ik weet dat veel mensen een cadeau willen geven, maarja spullen geven om het spullen gevenâŠ
Of anders knutselspullen? Dagje uit (als je de ooms/tantes zo gek kan krijgen: met hun een dagje uit, heb jij mooi de handen vrij ;))? Kindervoorstelling?
Ik ben met mijn oudste van de pacco inbakerdoek naar de puckababy mini gegaan omdat het afbouwen dan met meer tussenstappen kan dan met de pacco plus.