Tips, ervaringen & aanraders #7

De skinny broeken van Zara?
Mn zoontje is ook heel smal, wel alleen dat model. De andere modellen heeft hij hetzelfde probleem,

1 like

Name it heeft inderdaad ook veel smalle modellen, voor de jongens weet ik het zo even niet welke precies maar voor de meiden iig oa de Polly. Op hun website staat in de omschrijving de fit er vaak goed bij aangegeven, let er dan op dat het bij de heupen skinny fit is.

H&M heeft ook veel leggings met bij de heupen van dat elastiek met knoopjes zag ik.

Verder vind ik voor K. B.Nosy ook fijn (valt ook smal vind ik) en de leggingbroekej van Zeeman. Die hebben ze ieder seizoen in een aantal kleuren, met boven een boord en zakjes op de kont waardoor ze er net iets gekleder uit zien dan een gewone legging. Ze hebben vaak ook zwart en blauw, dus zolang er geen hartjes op de heupen zitten (hadden ze vorig jaar, maar jaar ervoor waren dat gewoon rondjes) kan dat ook prima voor een jongen. K. is heel smal en R. niet, die broeken van Zeeman heb ik nu allemaal aan mijn nichtje gegeven want bij R. zitten ze echt niet mooi.

2 likes

Skinny jeans van de Zara, die kan je ook verstellen met elastiek van boven.

1 like

Bedankt nog voor je reactie! Toevallig hebben wij dit van het weekend ook zo gedaan! Dus nu kunnen we cosleepen zonder gevaar :grin:

2 likes

Name it en de blue-ridge skinny lijn van de WE

Wanneer stap je eigenlijk over op luierbroekjes? Mijn baby wil eigenlijk bijna niet meer liggen op het aankleedkussen. Ze wil alleen maar staan op de commode dus luier aan doen is echt een crime op deze manier

Ik ben toen begonnen naast dat ik ze had voor de nacht. En gewone luiers er nog naast. Als ze wilde liggen, gewone luier en anders een broekje.

2 likes

Wij zijn een periode overgestapt bij K. daarop om de reden die jij noemt. Met name buiten de deur was verschonen geen doen en moest je eigenlijk met 2 zijn. En dan zat die luier iedere keer ruk met alle gevolgen van dien.

Toen ze weer rustiger bleef liggen wel vaak weer gewone luiers, want dat scheelt uitkleden buiten de deur (vooral met schoenen aan vond ik dat zo irritant haha). En op het laatste snachts gebruikt want die kon ze zelf aan trekken dus makkelijk (toen droeg ze alleen nog een luier in de nacht).

2 likes

Zijn broekjes fijner om te gebruiken voor de nacht?

Ze lekte door van gewone luiers maar met een broekje niet.

Hmm misschien wel eens goed om te proberen dan. Het gaat hier nog net goed na een nacht met een gewone luier.

Ja dat is hier ook, is echt een strijd s’ochtends. Helemaal als ze gepoept heeft, doen we ook vaak met z’n tweeĂ«n inderdaad. Ik ga morgen eens een pak kopen om uit te proberen.

Want inderdaad met omkleden wel lastiger :sweat_smile:

Vallen die maten een beetje hetzelfde als de luiers?

1 like

Verschilt wellicht per merk, maar bij pampers en de lidl luiers kwam de maat broekjes overeen met de maat gewone luiers bij ons.

Misschien een overbodige tip maar je hoeft de broek + onderbroek niet helemaal uit bij het aantrekken van een nieuwluierbroekje!

1 broekspijp is voldoende en dan kan je het broekje zo aantrekken over de broek heen. Lastig uitleggen maar het werkt gemakkelijker!

1 like

Door deze luierbroekjes discussie vraag ik mij af wanneer je eigenlijk overgaat van romper naar onderbroek? Hier gebruiken we met 2 jaar nog steeds rompers (en gewone luiers) maar begin me nu af te vragen of het niet handiger is om over te stappen op onderbroeken en luierbroekjes :thinking: vooral als we hem wat meer op het potje willen doen, dan zit die romper altijd in de weg

1 like

Wij zijn rond 2 overgestapt om inderdaad deze reden! Vind het veel makkelijker :ok_hand:t3: Weet niet wat het postuur van je kindje is maar die van ons is best smal en vrij lang en de hemdjes en boxers van de HEMA zijn top. Zeeman zit niet echt rek in en die hemdjes zijn ook best wel kort.

1 like

Hebben jullie nog tips voor een babygym met een dikker kleed? Wij hebben er eentje gekregen van mijn zus, maar ik vind het kleed erg dun. We hebben keramische tegels liggen, dus ik leg nu steeds handdoeken onder de babygym zodat de ondergrond niet te hard is. Ik zou ook graag een iets compactere babygym hebben.
Momenteel hebben we deze:
b6fed5a1-bcbd-40b6-9037-e00abf2efb4b.jpeg

Wij hebben ook eentje met een dun kleedje maar omdat we geen box hebben gebruiken we een boxkleed op de grond en daar ligt de babygym op.

Alleen onze dochter is een luxepoes want ze schopte altijd veel met haar hakken op de grond en ik kon dat echt niet aan horen dus ze heeft 2 boxkleden op elkaar. :princess:t3:

Dit is de babygym die wij hebben. Ideaal want ook heel makkelijk in te klappen en mee te nemen. Wij slepen hem overal mee naartoe.

Babygym

2 likes

Die van Little Dutch heeft een heerlijk zacht kleed en is heel mooi, maar is wel behoorlijk duur.

1 like

Heeft iemand een tip?
Wij hebben de babybjorn wipstoel, maar vinden het ook leuk om iets van een speelboog erbij te doen. Ik vind alleen die van baby bjorn zelf niet leuk en ook erg prijzig. Weten jullie welke bogen nog meer passen op die wipstoel?