Wij hebben de speelboog van het kleed van @Anniek op het baby björn wippertje, van Tiny Love. Niet heel veel goedkoper dan die van babybjörn zelf en redelijk hysterisch maar mn baby vindt 'm echt geweldig! Er hangen dingen om te pakken, er zit van dat knisperspul in, de radijs heeft een spiegeltje en die bloem draait rond. Ik vind het ook ideaal dat 'ie universeel is, dus hij kan ook op de kinderwagen.
Onze dochter is vandaag 7 weken en volgens mij heeft ze de afgelopen dagen regeldagen gehad. Ik denk vrijdag sowieso. Maar gisternamiddag, -avond en vanochtend is ze weer zo onrustig. Huilen, moeilijker in slaap komen, steeds willen drinken maar de tepel niet accepteren of kort/weinig/langzaam drinken… Het slecht aanhappen ligt, denk ik, vooral aan haar rug/nekje waar ze nog wat last van heeft. Waar ik benieuwd naar ben is of regeldagen ook wat halve dagen achter elkaar kunnen zijn. Dus niet steeds volle dagen, maar dagdelen. Iemand soortgelijke ervaringen?
Heel eerlijk: ik vond baby’s bij die leeftijd gewoon ongeleide projectielen waar weinig logica in te ontdekken was. Ze hadden goede en minder goede dagdelen. Dan weer heel onrustig, dan alles weer prima, dan ineens een goede nacht maken en de volgende nacht weer ruk en veel willen drinken etc. Dus ja, herkenbaar dat het ‘rommelig’ is in die fase. Ik heb ook nooit duidelijk een regeldag herkend
Weet iemand hier toevallig of je bij Transavia een autostoeltje mag meenemen voor een baby die geen eigen stoel heeft?
Prima als we hem dan wel achterlaten als ruimbagage (graag zelfs), maar ik wil niet dat ie telt als ingecheckte koffer.
Daar heb je ook zeker gelijk in. Bij onze dochter is er op zich aardig orde in de chaos te ontdekken, bijvoorbeeld dat ze 's ochtends vaak wel wil slapen en 's middags niet en dat de avonden heel onrustig zijn met veel huilen. Dat is niet elke dag zo, maar wel meestal. Nu is het al een paar dagen gedeeltelijk anders en ik ben eigenlijk een beetje bang dat dit zo blijft (en twijfel aan mezelf of ik het dan vol kan houden - ik vind deze fase gewoon heel spannend en lastig), dus zoek eigenlijk wat houvast/redenen/hoop
Je berichtje helpt wel, hoor. Want misschien kan ik het wat loslaten. Het cb begon laatst over ritme, altijd op de slaapkamer slapen en laten huilen. Dat voelt voor mij sowieso niet goed, maar kreeg ook het gevoel dat ik nu dan al ritme af moet dwingen, terwijl ik eigenlijk meer van het ‘volgen’ ben, denk ik
Ja thnx, hier staat informatie over autostoeltjes voor baby’s met eigen stoel en die van ons reist op schoot. Ik hoor wisselende verhalen over de mogelijkheid voor autostoel voor baby op schoot, vandaar dat ik benieuwd ben hoe dat bij jullie ging (als iemand hier ervaring mee heeft)
Je mag voor de baby gratis 1 artikel in het ruim inchecken als ze geen eigen stoel hebben. Maar denk dat je de kinderwagen ook in het ruim wil? Of gaat die mee het vliegtuig in? Anders gewoon even bellen naar transavia (en zelfs dan krijg je misschien nog wisselende antwoorden ) ligt vaak eraan wie je treft achter de balie heb ik t idee
En hoeveel andere mensen ook al met meer spullen zijn gekomen oftewel hoe vol het ruim en cabine al zijn.
Ohja dat ook nog eens inderdaad
Ja, ik wil eigenlijk die 10 kg niet gebruiken voor autostoel maar ik denk dat ik het er ook niet op durf te gokken dat de autostoel als extratje mee te nemen. Gewoon ietssss lichter pakken.
P.s. tenzij jullie iemand bij Transavia kennen die volgende week zondagochtend vanaf Eindhoven op de vlucht naar Valencia zit en mij wil matsen
Wat ritme betreft moet je echt kijken wat voor je werkt. Ik vind het zelf heel fijn om een ritme te hebben en dat werkt heel goed voor mn baby, maar niet met 7 weken al. Toen lukte het gewoon niet. Ik denk dat ze 3,5-4 maanden was toen ze écht consequent in bed sliep met alle slaapjes.
Dankjewel, dit sluit wel aan bij hoe ik het voel en wat ik verwacht. Ben je dan al wel vroeg begonnen met ritme ‘maken’ of heb je het meer laten ontstaan?
Ja ik ben het wel al snel gaan introduceren, maar dat is ook omdat ik zelf wel ritme nodig heb in mn dagen om goed te functioneren.
Dit is wmb ook wel typisch iets dat niemand je (helaas) vertelt als je net een baby hebt gekregen: Dat een ritme/structuur iets is wat vaak vanaf een maand of 6 pas echt een ding is/kan. Ik voelde mij echt gefaald dat het mij niet lukte in het begin, tot iemand zei ‘oh joh dat is nog helemaal niet aan de orde nu, probeer het met 6 maand maar weer.’ Toen dacht ik ooooh, wist ik veel!
Ook verwarrend omdat je (ik) wel start met een strak schema/ritme (elke 3u voeden, slapen etc) en op een gegeven moment slapen ze minder, en op andere plekken of juist niet en is het een warboel en denk je huh shit er is geen ritme. Maar dat is dus gewoon zo de eerste maanden
Sowieso blijft niets zoals het is, heb ik al geleerd. Alles verandert constant en net als je het denk te snappen is het weer anders. Maar voordeel daarvan is dat de rottige dingen ook veranderen en beter worden.
En je vroeg het niet aan mij, maar ik volg heel erg mijn baby en die had na 3/3,5 maanden vanzelf een ritme. Heb het eerder wel geprobeerd maar dat was niets en ineens kwam het vanzelf.
Volgens mij doe je het hartstikke goed hoor! Het is alleen gewoon heel erg zwaar! Vooral als de avonden moeilijk zijn. Maar dan probeer ik te denken dat een baby nooit een baby blijft en alles weer voorbij gaat.
@Freedom ja, dat heb ik ook gemist. En dan een CB die ook aan die soms ook aan die mythe meedoet. Ik was zo opgelucht toen ik een jvpk had die zei dat ze het herkende en zelf ook een lastige baby had. Bij de anderen leek het alleen maar alsof ik iets niet kon.
En als je denkt dat je net een lekker ritme hebt gevonden dan gaan ze ineens naar minder dutjes, mogen ze vast voedsel eten of komt er weer een sprongetje.
Dat vind ik tot nu toe het meest lastige, dat je steeds weer opnieuw dingen moet toevoegen/veranderen aan een ritme.
We hadden echt een lekker ritme qua flessen e.d. en dan komt nu het vaste eten wat je moet oefenen en er ook nog tussendoor komt.
Wat is jullie ervaring met een baby op schoot reizen gewoon binnen Europa?
Mijn zoontje is dan 10 maanden dus ben wel benieuwd naar jullie ervaringen want twijfel of een eigen stoel echt nodig is. Sowieso zit mijn zoon nooit echt lang stil, thuis ook niet. Dus denk dat een eigen stoel overbodig is dan.
Wat een lieve en fijne reactie. Ik zou ook graag mijn baby volgen, dus goed om dit te lezen want dit biedt perspectief. Waar gaat voor jou volgen/ritme over? Eet- en slaaptijden? Slaapplek? Andere voorkeuren?
Edit: ben natuurlijk ook benieuwd naar de antwoorden van anderen. Dit is inderdaad zo’n interessante en lastige tijd waar niemand je goed op voorbereidt. Vraag me ook wel af of je er een voorstelling bij kunt hebben als je het nog nooit hebt meegemaakt.
Ik vond het zelfs met een eigen stoel voor haar al vreselijk. Zou het zonder extra stoel niet eens overwegen