Tips, ervaringen & aanraders #7

De oma van mijn man geeft ook altijd geld, best groot bedrag voor kinderverjaardag vind ik. Maar doet ze zo bij alle achterkleinkinderen. Voor de verjaardag neemt ze dan altijd nog een kleinigheidje mee. Dat kan zo’n heliumballon zijn of afgelopen keer had ze bv een kleurboek en potloodjes.

Dat geld sparen we op / bewaren we tot we een grotere uitgave willen doen. Bv peuterbed, bij trampoline gelegd en vorig jaar bij het sintcadeau gelegd (ze kregen toen samen 1 cadeau van ons een klimdriehoek).

2 likes

Iedereen die iets wil geven laten bijleggen voor een groter cadeau, waar de anderen ook iets aan hebben? Misschien heb je ook al genoeg van zulke dingen, maar iets als een klimdriehoek, of schommel ofzo.

De Love to dream Swaddle Up was hier perfect voor de overgang naar gewone slaapzakjes. Daarin slapen ze met hun armpjes naast hun hoofdje, maar wel nog redelijk geborgen

1 like

Hier overgestapt van inbakeren naar de puckababy mini. Ik had er een hard hoofd in, want hebben nog veel bewegingsruimte hierin. Nou de eerste keer, binnen 2 minuten vertrokken naar dromenland. Slaapt hier nu goed in. Het enige nadeel is dat ze der handjes in haar mond doet (dus het stof van de slaapzak) en ze hier mee over haar wangen wrijft dat ze sinds dien wat droge/rode wangen heeft.

2 likes

Deze tip wilde ik ook geven, al heb ik geen ervaring met het afbouwen van inbakeren. Wat mij ook handig aan het Nunki dekentje lijkt is dat je het steeds minder strak kunt doen, maar het dan toch vast (en dus ingestopt) blijft zitten.

1 like

Heeft iemand een goede tip voor warme/dikke/gevoerde baby leggings (maar 74/80)?! C&A heeft ze, maar vond ik nog wat dun, evenals H&M. Heb er een via Vinted van Du Pareil Au Meme en die is echt top!! Maar staat er niet heel veel op in de kleuren/maat/printjes die ik leuk vind en nieuw lastig qua verzenden. Dus op zoek naar de gouden tip! Joggingbroekjes zijn ook dikker, maar m’n plan B. Vind iets strakkere broekjes (dus leggings) mooier…

1 like

Ik heb ze in Duitsland gekocht, bij NKD. Zijn echt heel lekker warm, miss op Vinted te vinden? En ik heb ook een fijne van topomini.

1 like

Ik heb afgebouwd met het bundi slaapzakje van fedde&kees samen met de nunki. Daarna slaapzak met nunki. Het is even wennen en daar moet je doorheen. Ik dacht met mijn beweeglijke kind dat het nooit zou lukken, maar toch wel. We hebben wel maximaal gewacht met afbouwen tot 5-6 maanden tot ie iets meer controle had over zijn armen. Gelukkig was ie traag met rollen en onder de nunki kan je eigenlijk niet rollen.

2 likes

Kledingbonnen van bv de Zara of een Zalandobon (bestaat dat?)
Is minder ‘saai’ dan geld geven maar super nuttig en ze kunnen er idd gewoon een ballon bij doen ofzo

Zo zijn wij haar 1e verjaardag doorgekomen en we hebben nog steeds bonnen om te gebruiken, is soms net fijn als je iets duurders nodig hebt

2 likes

Lindex heeft gevoerde leggings. Zo’n lekker zacht fleece van binnen

3 likes

Iemand tips voor een baby die niet uit de fles wil drinken?
Ben ondertussen ten einde raad, borstvoeding en kunstvoeding geprobeerd, verschillende flessen, verschillende omgeving, verschillende mensen en ik weet het gewoon niet meer en hij moet binnenkort naar de opvang :pensive:

In het borstvoedingstopic is het hier veel over gegaan de laatste weken/maanden. Ik zou daar even terugzoeken. Ik heb zelf heel veel succes gehad aan de hulp van een preverbaal logopedist!

Ik heb hier wat gedeeld en @Kusjessoldaat eerder ook heel veel tips.

1 like

Ah super, dankjewel! Ik had wel gezocht in het topic met de zoekfunctie maar blijkbaar niet de goede woorden gebruikt :sweat_smile:

4 likes

Geven jullie een kerstgeschenk aan de leidsters van de opvang?

1 like

Ik gaf vorig jaar een blik kerstkoekjes (voor iedereen samen). Maar geef nooit wat met de dag van de leidster oid, dus vind het wel leuk om op andere momenten dan iets te geven.

3 likes

Misschien wel leuk, ter waardering. Ik overweeg het nu ook iig haha.

2 likes

Bedankt voor alle tips iedereen! Vanmorgen vond ik haar alleen bovenin bed met haar hoofdje en schouders opzij. En tijdens het spelen op het kleed heeft ze zich uit zichzelf van rug naar buik gedraaid. Kortom, inbakeren is écht geen optie meer haha. We hebben besloten maar cold turkey over te stappen op een slaapzakje. Wel hebben we zo’n (zelfgemaakt) nunki-lakentje. Ga ik proberen! Ben heeeeel benieuwd hoe het zal gaan vandaag…

7 likes

Wij maken een pakket voor elke groep waar een kind van ons zit. Dat vullen we dan met gezichtsmasker, chocola, lekkere douchegel, nagellakje etc. Beetje gezellig inpakken met folie en lief kaartje erbij. Vorig jaar was mn jongste net geboren en hoefden we alleen voor de groep van mn oudste wat te geven en hij heeft maar 3 vaste pm’ers, dus toen gaven we iedere leidster ook een cadeaubon (fashioncheque), maar de baby heeft 5 vaste pm’ers op haar groep, dus dat doen we dit jaar denk ik niet.

3 likes

Tip: ik heb dit boek vandaag cadeau gekregen en het is echt mega leuk! De schrijfster heeft samen met haar kind allemaal unieke uitjes gedaan in België en Nederland. Bijvoorbeeld overnachten in een drakenei, kabouterhuisje of wijnvat. Bij elke overnachtingsplek staan ook allemaal tips voor wat je in de omgeving kan doen.

Mocht iemand ooit een overnachting/uitje zoeken voor een bepaald gebied: hit me up dan kan ik kijken of er iets over in het boek staat.

17 likes

Oh wat gaaf!! In een drakenei? Klinkt wel echt cool!

Edit:
Even opgezocht haha ziet er echt vet uit

1 like