Tips, ervaringen & aanraders #7

Ja die! Lijkt me geweldig om met mijn zoontje te doen als hij wat ouder is.

2 likes

Ik kwam net deze stapstenen tegen bij het scrollen. Misschien een tip voor iemand?

8 likes

Mijn jongste wordt binnenkort 1 jaar. Nu vragen meerdere mensen al om een lijstje. We hebben van de oudste nog heel veel speelgoed. Ik wil dus liever ‘ervaringen’ (klinkt zo stom) vragen, dus bijv kaartje voor het zwembad, zodat ik samen met haar kan gaan zwemmen. Iemand nog ideeĂ«n? Ik kom niet veel verder dan zwembad of een krijspaleis.

4 likes

Kinderboerderij
Nijntje museum
Toneelstuk in theater (woezel en pip, nijntje en er zijn ook voorstellingen van populaire prentenboeken)

Misschien nog niet allemaal leuk als hij/zij 1 jaar is, maar wel als hij/zij wat meer richting 2 jaar gaat.

1 like

Peutergym, kinderboekenmuseum, Spoorwegmuseum, theatervoorstelling, lunchen/taart eten bij een kindvriendelijk cafe (misschien is dat meer voor als ze iets ouder zijn), strippenkaart Speelotheek.

2 likes

Shoesme?
Deze had (heeft) E en vond ik heel leuk en stoer.

Bekijk Baby | Babysneakers | Meisjes, jongens | Taupe | Leer | Shoesme | Maat 20 op: Baby | Babysneakers | Meisjes, jongens | Taupe | Leer | Shoesme | Maat 20 | bol.com

Volgens mij zijn ze er ook in roze en donker blauw en zwart!

2 likes

Vans! Makkelijk aan te doen met klittenband

1 like

Rustig aan doen en koelen, verder kun je niet zo veel doen denk ik.
Je bent net bevallen, geef je lichaam wat tijd, nog tijd genoeg om vanalles te gaan doen.

7 likes

Ik moest 1x per dag 10 minuten op een harde ondergrond zitten van de kraamhulp. Ik weet niet of ze dit ook bij jou aanraadt, wellicht dat het helpt. Ik ging toen op de triptrap doos zitten haha, ik had verder niets hards.

In ieder geval even goed uitrusten, dan kan je straks weer rustig opbouwen met wat je graag doet!
Geniet van je kleintje :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ah rot hĂš. Idd rustig aandoen, plat liggen of juist goed rechtop. Helpt ook om het te luchten, dus bijvoorbeeld zonder ondergoed op een handdoek liggen, kraamverband kan ook juist irriteren. Kamilletheezakjes nat maken en die bevriezen vond ik ook helpen.

3 likes

Ja luchten is ook echt mijn tip al vond ik het zelf echt moeilijk om daar ff het moment voor te pakken haha, maar dat helpt zo veel voor het genezingsproces!

4 likes

Mijn kraamzorg maakte hele fijne koelcompressen van schenkstroop in een diepvrieszakje en dan even in de vriezer. De stroop wordt niet keihard en kan dus goed vormen.
Verder hielpen die Arnica druppels bij mij ook en lekker iedere 6 uur 2 paracetamol

3 likes

Heeft iemand hier toevallig een Joolz Day +?

En een idee of de riempjes eruit gehaald kunnen worden? Het lijkt van niet.

Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en ik zette ‘m vandaag in de wagen met de Joolz voetenzak erin. Maar dat in combinatie met z’n winterjas aan zorgde ervoor dat ik de riempjes niet meer dicht kreeg.
Ze staan al op de grootste stand (volgens mij).

Iemand die dit probleem herkent?

Vind het wel raar ook, bij 1,5 jaar al. Hij is zeker niet klein maar ook weer niet zĂł groot.

Bij mij bestaan die riempjes uit twee delen: een deel wat over de borst gaat en een deel wat over de heupen gaat. Die kan je loskoppelen van elkaar: die over de schouder gaan zitten met een soort ring over de gesp van de heupband geschoven. Wij zetten ons kindje van bijna twee alleen vast met die heupriem. Maar je kan die schouderbanden ook groter zetten en door een ander gat in het rugpand doen?

2 likes

Op iets hards zitten zoals al is gezegd.
Ik ging echt op de zwelling zitten. Die tegendruk was zo’n verlichting. Alleen opstaan was weer even vervelend.
Het was een dun gestoffeerde eetkamerstoel waar ik steeds op zat. Dus niet perse harde houten stoel.
Goed spoelen met plassen en vooral lekker rustig aan doen.

2 likes

Volgens mij is mijn Joolz iets anders dan de jouwe. Ik herken niet alles.
Er zijn wel 4 riempjes maar op een andere manier.

Zit jouw kind dan met z’n rug tegen die schouder riempjes aan als je alleen de riempjes bij z’n heupen vast maakt? Volgens mij kan ik die er niet los afhalen.

@Batalash
Ik heb ‘t even gecheckt maar dat zit ie al. Zo gek!

3 likes

Kan je de schouderriemen niet hoger plaatsen? Onze Joolz heeft 3 standen voor de schouderriemen. Daarvoor moet je wel die bekleding eraf halen (zit met drukknopen vast).

1 like

De schouderriemen kan ik bij deze Joolz hoger schuiven met ook een gesp. Heb gister die hele wagen ondersteboven en binnenstebuiten gehaald maar volgens mij kan ik echt niets in de bekleding zelf verstellen.
In de handleiding staat ook (bijna) niets.

Ik heb nu de klantenservice maar een bericht gestuurd of zij een tip hebben :woman_shrugging:t4:

1 like

Ja, dat lukt wel. Alleen heb ik ze nu tot driekwart ongeveer staan want als ik ze helemaal naar boven schuif, past hij er sowieso niet meer in. De riempjes zelf staan al op de langste stand en schuiven dan in de lengte ook mee omhoog waardoor ze helemaal niet meer vast geklikt kunnen worden.

Ik vind ‘t maar vreemd. Qua lengte is hij gewoon gemiddeld dus ik zal wel iets fout doen. Maar wat :sweat_smile:

Hmmm gek wel. Anders misschien even met de wagen een prenatal of andere winkel inlopen waar ze Joolz verkopen?

2 likes