Bij dat laatste ‘huur’ je eigenlijk een kamer. Maar als je medische indicatie mag je vaak ook poliklinisch bevallen (afhankelijk van de indicatie) en dan betaal je dus ook niet die bijdrage.
Ik heb eigenlijk hetzelfde verhaal als jij. En als ik het goed begrijp is een aanvullende verzekering hiervoor dan dus niet nodig omdat sowieso alles van de bevalling vergoed wordt vanwege de medische indicatie? Of zie ik dat verkeerd?
Ja dat klopt. Je kan een medische of psychosociale indicatie krijgen, dan wordt je bevalling in het ziekenhuis olv een gynaecoloog en valt dit onder de basisverzekering (je betaalt dan ook geen eigen risico omdat geboortezorg buiten eigen risico valt).
Voor de bevalling in het ziekenhuis heb je dan geen aanvullende verzekering nodig.
Als je zonder die indicatie toch graag in ziekenhuis wil bevallen met je verloskundige, dan is aanvullende verzekering meestal wel handig ivm de kosten daarvan. Want dan betaal je dus een eigen bijdrage voor gebruik maken van de kamer. (En eigen bijdrage is niet hetzelfde als eigen risico, staat hier los van). Maar aanvullend pakket is ook dan niet perse noodzakelijk, zou je kunnen berekenen wat een aanvullend pakket kost voor een jaar vs wat je eigen bijdrage zou zijn (vaak rond 400 euro eigen bijdrage).
Waterpokken vaccin is gezet net, ze vonden het maar bijzonder allemaal bij de huisarts 🫠 moest uiteindelijk 104,- betalen voor twee vaccins.
Nou waterpokken was hier echt de hel een paar maanden geleden, ik had achteraf ook liever een vaccin gehad.
Hier was de huisarts bij de tweede prik ook helemaal verbaasd dat hij hem moest zetten. Vervolgens begon hij aan een verhaal over hoe hij waterpokken zo fascinerend vindt en ervan overtuigd is dat het zich ook op je organen nestelt. Oke thanks maar ik wil graag voorkomen dat mijn kind deze ‘fascinerende’ ziekte krijgt.
Hoe kom je daarvoor in aanmerking?
Oh ik geef je groot gelijk. Als t kon had ik het ook gedaan maar ze hadden ze al voor ik die prik kon regelen en het was echt een hel
Volgens mij horen die hazenslaapjes overdag er wel bij. Hier nu meestal 20-30 minuten, heel soms 45. Ik lees overal dat na een maand of 6 de dutjes overdag meestal wat langer worden…
Ik denk dat wij net uit de slaapregressie zijn? Dochter ging vaak rond 19 uur slapen en dronk dan nog 4x snachts, en werd vaak elk 1,5 uur wakker. Nu gaat ze sinds een week pas om 21uur slapen, maar drinkt ze maar één keer, rond 5 uur. Ik heb voor het eerst sinds dik een halfjaar dus 8+ uur geslapen
Ja daarom hebben we het ook gedaan… als ik al zie hoe ontregeld alles raakt van een simpel buikgriepje. Echt geen zin in in de waterpokken die toch wel heel vervelend zijn voor een kindje
Je kunt het vaccin bestellen bij de apotheek en dan bij je huisarts laten vaccineren als je kindje ouder is dan 1 jaar
Ja heel fascinerend inderdaad dokter 🫠
Hier weinig last van gehad. Wel een lelijk litteken op z’n gezicht. Terwijl hij er niet eens aan heeft gekrabd.
Goede keuze hoor, vond het echt heel vervelend voor mijn kind. En ze heeft nog steeds zichtbare littekens, maar het is pas een half jaar geleden dus hopelijk trekken die nog helemaal weg.
Mijn baby heeft ineens heel erg veel honger. Ze is nu 7 maanden en dronk eigenlijk alleen maar flesjes kv van 120ml. Bood wel af en toe 150 aan, maar dan liet ze meestal 30 over. Ze spuugt ook nog best veel, dus daarom vonden ze grote flessen ook lastig.
Nu ziek geweest en ze is zo onrustig de hele tijd en dat blijkt iedere keer honger te zijn. Ze drinkt nl echt niet als ze niet wil (mond dicht of speen eruit duwen) en pakt heel gretig de fles als ik weer aanbied. Heb vandaag telkens 150 gegeven, maar na 1,5 uur heeft ze dan alweer honger.
Weer niet goed hoeveel ze nu moet hebben. Moet ik beter 180 aan gaan bieden? En wat is dan een normale hoeveelheid? Lees overal over vaste voeding, maar daar eet ze niet veel van. Zeker wel interesse, maar na een paar hapjes heeft ze er genoeg van, zeker als ze ziek is.
Dus flesvoeding is echt haar voedingsbron nog.
Voel me zo rot dat ze blijkbaar zoveel honger heeft en ik het niet doorhad.
Ik zou haar gewoon volgen, het klinkt alsof ze goed aangeeft wat ze wil. Met 7 maanden zou ze al 210 mogen dus blijkbaar heeft ze nu een stap daarin gemaakt?
Wij hebben hetzelfde, met ook een baby van 7 maanden. Opeens was 150 ml gekolfde melk / kunstvoeding niet genoeg meer. We zijn 200 gaan aanbieden en ongeveer een week heeft ze dat steeds gretig helemaal opgedronken. Nu begint ze weer wat vaker de fles niet helemaal leeg te drinken. We zien ook duidelijk dat ze een groeispurtje heeft gehad, wangetjes extra chubby .
Wat heerlijk!
Van die hazenslaapjes: Ja, denk ook dat dat er even bij hoort. Soms slaapt ze ineens wel 2 uur bijvoorbeeld. Ach, ik probeer er maar gewoon rustig in mee te gaan.
Ik zou ook flesjes van 180 maken (gaf zelf tegen die tijd al 210 denk ik). Met 7 maanden nog niet zoveel vaste voeding is normaal voor, komt vanzelf wel.
Dank! Voelde me ineens zo rot. Beetje gekalmeerd nu weer @anon10755124 en @morange Vooral heel fijn om jouw zelfde ervaring te horen @Basicspace
Ze weet zelf precies wat ze wil idd. Net nog een fles waar ze op aanvloog, maar die ze niet leegdronk.
Ga idd maar gewoon 180 proberen. Ze heeft dit idd wel eens eerder gehad, dat ze ineens wel 150 dronk en dat was na een week ook weer over.
De hoeveelheid interesseert niet niet hoor, ze mag zoveel als ze wil, maar het voelt ineens zo veel van 120 naar 180, omdat ze nooit meer wilde.Heb een beetje moeite met omschakelen, merk ik sinds ik moeder ben. Blijf ook telkens te lang vasthouden aan kleding die krap begint te worden (onbewust hoor).