Klinkt heel herkenbaar. Ik vond het ook lastig schakelen met zo’n onvoorspelbare drinker. Het wisselt elkaar ook allemaal zo snel af. Voor mijn gevoel loop ik altijd een fase achter.
Dit is vrij basic, maar ik heb een vraag over je kinderen ergens mee naar toe nemen in je eentje: hoe doen jullie het dan als je ze moet verschonen?
Meestal time ik het zo dat ik thuis verschoon en dan x tijd weg en dan thuis weer verschonen maar als ze hebben gepoept dan wil ik natuurlijk meteen direct verschonen.
Maar er is eigenlijk nergens een verschoon plek waar ik de kinderwagen in kan rijden, zodat er steeds eentje in de wagen blijft zitten zodat ik die ook in de gaten kan houden (soms wel als er een gehandicapten toilet is waar een verschoontafel in zit. Maar die situatie is heel schaars, op een heleboel plekken is er überhaupt geen verschoon tafel…).
Vragen jullie dan gewoon aan iemand anders of die even op wil letten op het andere kind? Ik vind dat namelijk ook best lastig omdat mensen dan vaak aan het lunchen zijn en zo en dan voel ik me toch bezwaard om zoiets te vragen. Maar misschien moet ik me daar gewoon over heen zetten.
Onze baby van 6 maanden wil sinds deze week overdag niet meer slapen, echt een crime🤐 In bed wil ze niet slapen, box niet, op ons ook niet want ze is veel te wild… We zijn dit niet gewend want ze sliep altijd netjes 2-3 keer per dag. Maar ze is dus wel echt moe (in oogjes wrijven enzo). We houden soms ook wel de tactiek van de opvang aan (10 minuten laten huilen), voorheen viel ze dan binnen die tijd altijd in slaap maar nu niet meer… Als ze echt overstuur is laten we haar niet huilen. Iemand nog tips wat we kunnen proberen? In de avond en nacht slaapt ze wel heel goed (van 18.30 tot 08.00 met meestal nog 1 flesje om 23.00).
Verschoonmatje mee en dan verschoon ik als het moet eigenlijk overal en nergens, op de grond kan altijd.
Ik zette de kinderwagen dan vaak in de deuropening van de wc met het andere kind er in.
Aan antwoord van iemand met een enkele eenling heb je niks haha, maar als iemand aan mij vraagt even op te letten op een tweede kind die gewoon vast zit in de kinderwagen zou ik daar geen probleem mee hebben. Juist wel gezellig. Voor de zekerheid kijken of er anderen met kinderen zijn?
Scheelt wel aan de plek trouwens, maar gewoon een restaurantje bijvoorbeeld lijkt me prima.
Lukt het ook niet haar in slaap te wiegen/vasthouden en rondlopen terwijl je liedjes zingt en dan slapend wegleggen?
Mijn baby heeft dat soms echt nodig om te kunnen ontspannen. Ik doe dat dan in de donkere slaapkamer met speen in de mond.
Nee dat vind ik persoonlijk niet! Op de grond van een restaurant is nog altijd in het restaurant.
Ik bedoel daarmee dat er altijd wel ergens een plekje op de grond te vinden is, niet dat ik midden in het restaurant een poepluier verschoon want dat lijkt me niet zo smakelijk.
Iemand ervaring met die en fant gevoerde laarsjes. Zijn die zolen super stug of juist soepel?
Tot nu toe niet, speen wil ze al sinds geboorte niet en als ik haar vasthoud is ze vrij wild en wil alle kanten op. Maar misschien heb ik het niet lang genoeg geprobeerd, we zijn gewend dat we haar gewoon in bed kunnen leggen en vanzelf in slaap valt. Ze is vandaag ook voor het eerst op haar buik gerold dus misschien dat het even teveel is voor haar om te verwerken. Morgen eens wat langer proberen, dankje!
Ik moet de armen ook onder mijn armen klemmen en vaak wel echt even blijven lopen voor ze rustig wordt. Of een beetje met haar zo heen en weer op en neer gaan een dan iets van shhh-shhh-shhhh.
Maar voor mij baby is het wel een bekende methode, dat zal wel schelen ja. Ben eigenlijk verbaasd dat je nooit hoefde te wiegen, wist niet dat dat echt kon wel heel rot dat je nu dan zo weinig lijkt te kunnen doen.
Handjes vasthouden in bed of hand of het buikje misschien nog een optie?
Soepel! Wel maatje groter kopen. Ik koop ze al twee jaar achter elkaar voor allebei omdat ze zo fijn zijn. Moet wel toegeven dat mijn spekbaby er alleen een legging in aan kan haha
Edit: mijn kinderen trekken ze gewoon zelf aan, nooit iets vreemds aan gemerkt
Mm misschien de eerste dagen/weken wel overdag… Maar al vanaf vrij jong is ze echt een makkelijk slapende baby, en met die goede nachten kan ik niet klagen maar ik vind het vooral voor haar zo zielig dat ze de slaap niet kan vatten. In de avond valt ze tijdens de fles drinken al in slaap (ze drinkt wel alles op en dan blijf ik voor de gezelligheid nog wel eventjes met haar zitten maar zij slaapt dus gewoon), dan leg ik haar slapend in bed. Overdag geeft ze duidelijke signalen (handjes in ogen wrijven), dan leg ik haar in bed en gaat ze slapen. Maar misschien dat ze nu door alle nieuwe dingen en indrukken wel graag in slaap gesust wil worden. We gaan het gewoon proberen!
Ik sta op het punt een heel mooi dekentje te bestellen voor onze februari baby. Ik twijfel nog een beetje over het formaat. Ledikant deken is voor mijn gevoel al snel te groot (in het ledikant lag m’n zoontje eigenlijk altijd met slaapzak). Dus twijfel vooral tussen wiegdeken of wagen deken. Wat zou jullie voorkeur hebben?
- Wagendeken 60x80 cm
- Wiegdeken 75x100 cm
- Ledikantdeken 100x140 cm
0 stemmers
Waar wil je het voor gebruiken? Voor in de wagen gebruik ik gewoon wiegdeken en laken want dan heb je wat meer om her goed eronder in te stoppen.
Ja geen specifiek doel nog. Heb ook al 10 dekens maar deze is zo mooi dat ik ‘m alsnog wil. Haha. Maar met het idee: hoe breder te gebruiken hoe beter. Dan zou wiegdeken wellicht voor de meeste opties wel geschikt zijn.
Ooh ik heb de korte variant op het oog omdat mijn zoontje vrij klein is alle laarzen zijn gelijk lieslaarzen bij hem. Maar dan hoeven dus niet heel de beentjes erin. Ga er nog wel even over denken…
Ja dan is zo’n wiegformaat wel voor heel veel dingen te gebruiken vind ik. Wij gebruiken die zowel voor wieg/cosleeper als in de wagen, box of babynestje om toe te dekken en in de warmere maanden ook in de maxicosi. En je kunt ze ook nog lekker erin wikkelen in dat formaat.
Ledikantdeken gaat wel weer langer mee, onze oudste heeft die bv nu nog op haar bed liggen als extra laag (slaapt nu in een peuterbed onder dekbed maar tis best koud bij ons boven) en gebruikt die ook vaak om lekker op de bank te hangen enzo. Soms doe ik die ook over de baby heen als ik die net bij de hand heb, maar dan moet ik hem wel dubbelvouwen in de box bv. Maar als je pech hebt slaapt de baby niet meer onder een dekentje als die naar het ledikant gaat. Onze oudste 2 in ieder geval niet, mijn baby van nu 3 maanden wel nog steeds: weet niet wat me overkomt, hij ligt gewoon nog redelijk stil in zn bedje haha.
Ja m’n zoontje lag toen ook al in slaapzakjes dus die ledikant dekens heb ik tot nu toe weinig gebruikt. Ik had nog niet bedacht dat we ze misschien nog wel kunnen gebruiken als extra laagje op een peuterbed. Al neig ik dan alsnog naar wiegdeken voor nu. Kijk ik over 3 jaar wel wat ik dan mooi vind