Tips, ervaringen & aanraders #7

Sorry, dit is mijn eerste keer in dit topic. Ben nu 33+4 weken zwanger van ons meisje.:blush:

Gisteren te horen gekregen dat ik door een placenta praevia marginalis sowieso in het ziekenhuis ga bevallen. Maar wat moet ik halen voor de baby als we het ziekenhuis uitgaan met het autostoeltje? Het is vanaf het ziekenhuis nog zo’n half uur voordat we thuis zijn en ze wordt eind januari geboren.

Is bijv. haar normale kleertjes, met een teddypakje en mutsje, en daar een wiegdekentje overheen voldoende? Of kan ik beter een dikke voetenzak of wikkeldeken of iets anders kopen. Ik weet niet echt wat normaal is en wat ook veilig in het autostoeltje past.

Alvast bedankt voor het lezen!

1 like

Onze baby is afgelopen woensdag geboren en droeg een romper met lange mouwen, boxpakje, mutsje, teddy jasje en dikke wikkeldeken (dat konijn van Jollein). Dat was dan wel een kort ritje van 10 minuten. Ik denk dat wat jij beschrijft prima is!

4 likes

Bedankt en gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Teddy pakken zijn eigenlijk best dun, dat is niet zoals een skipak waar veel lucht in zit. Je kunt je kind dus prima strak aansnoeren.

@Shinshell Mijn tip is vooral Maxi Cosi op tijd uit de auto en als je de mogelijkheid hebt je partner even vijf minuutjes laten rijden terwijl de verwarming goed aan staat. Dat scheelt al zoveel! En verder klinkt wat jij hebt bedacht qua kleding goed.

3 likes

Ik vind dat zelf (bij kind van 4 maanden) toch best lastig om goed strak in te snoeren met een berenpak, dat doe ik hem niet aan in de auto. En ik denk dat het met zo’n piepkleine frummel nog lastiger is.
@Shinshell Ik heb zo’n wolfleece kinderwagenpak van dilling, was wel een rib uit m’n lijf (er was toen wel 30% korting), maar dat pak heeft hij nu bijna elke dag aan, ook in de bakfiets met -1 en dan komt hij er uit met zweethandjes, dus het houdt hem goed warm, en is een veel dunner laagje en voelt voor mij dus veiliger.

3 likes

Ik heb een maxi cosi voetenzak gekocht via vinted want ik wil met de maxi cosi gaan fietsen, en heb er ook een regenkap bij gekocht tegen de wind. Maar in die voetenzak heeft ze het echt zo warm! Terwijl ik 'm helemaal niet zo dik vind voelen.

1 like

Mijn dochter droeg met 24 dagen nog een mutsje want ik was vaak bang dat ze 't koud had. Daarna kwam de hittegolf dus niet meer gedaan. Maar ik wilde het liefst ook d’r kruik nog heel de dag en nacht bij d’r houden.

1 like

Ik heb na twee baby’s nog totaal geen idee hoe het werkt. Dat hele ‘op temperatuur blijven’ blijft voor mij een groot mysterie waar ik ook nooit duidelijke antwoorden op heb gekregen :laughing:

16 likes

Wij kregen het advies boven de 37gr het mutsje af te doen bij onze winterbaby. In begin deden we het wel snachts nog op, omdat ze anders dan teveel afkoelde.

3 likes

Zou het gewoon uitproberen wat haar temperatuur doet als je 1 vd 2 of beiden weglaat. Als ze te veel afkoelt is ze ook zo weer warm :slight_smile:

4 likes

Hahaha same!

“Ja, dan moet je het nekje voelen.” Nou ik voelde dan aan zo’n nekje en dacht: Uhmm niet ijskoud of bloedheet maar geen idee of er een dekentje bij of af moet.

Ik temperatuurde de eerste periode regelmatig. Wn als ze het dan een paar dagen prima deden dan geloofde ik het wel.

5 likes

Is dat niet heel onveilig?

1 like

Absoluut.

5 likes

Oke nice

1 like

Haha ik zie het nu voor me dat je met de maxicosi in de hand gaat fietsen.

3 likes

Dit soort reacties vind ik echt chill om te lezen zo in de voorbereidingen :joy: Hoef niet alles nu al helemaal te weten of er zeker over te zijn

3 likes

Baby’s zijn best wel hufterproof gelukkig. Het is echt fouten maken en daarvan leren (of niet als je aan het ijlen bent van slaapgebrek). De volgende keer denk je, ha ik weet dit! Kan of wil je kind weer iets totaal anders en dan begint de cyclus weer opnieuw :joy:

5 likes

Mijn dochtertje was prematuur en krap 2 kg toen we thuis kwamen. Ze heeft 1.5 maand (thuis) een mutsje opgehad, zelfs een dubbele voor de eerste 2 weken. En dezelfde tijd met kruikjes in bed gelegen ongeveer. Verschilt dus per baby denk ik!

3 likes

Wij hebben ook onze eerste dochter het eerste jaar met de fiets naar de opvang gebracht met zo’n MaxiCosi houder.

Ik was echt verbaasd hoe solide het was en fietsen voelde helemaal niet instabiel. Was wel voor een stukje van ongeveer 10 minuten.

Mijn tip: Koop een regenhoes (de officiële van MaciCosi, rest is crap) dat houdt lekker wind en regen tegen maar heeft wel goede ventilatie.

4 likes

Ja en mijn babys hebben nooit mutsjes en kruiken gebruikt. Wel geboren in juli en augustus en boven de 4kg. Ze lagen al na een paar dagen in korte mouwen en korte broek of alleen een rompertje met spaghettibandjes. (Wel zomer dus) Je weet toch nooit hoe het gaat zijn met je kind.

2 likes