Tips, ervaringen & aanraders #7

Ja die heb ik idd gekocht! Goed om te lezen dat de rest crap is want vond het een duur ding. Is idd voor naar de opvang want anders is 't 25 minuten met de bus heen, terug, fiets halen en einde vd dag zelfde verhaal. (qua afstand is 't tien minuten fietsen).

1 like

Mocht je 'm een keer kwijtraken ofzo, stuur me een berichtje dan stuur ik je de onze tegen verzendkosten (tenzij ik 'm tegen die tijd in vlaag van opruimwoede heb weggegooid :wink: ).

2 likes

Haha ja, wij zitten er nog midden in maar het is inderdaad een mysterieus gebeuren. Onze baby (nu vijf weken) was dysmatuur en zijn temperatuur was daardoor echt een ding, ook voor de kraamhulp. In de kraamweek hebben we herhaaldelijk ā€˜s nachts met de verloskundige gebeld over zijn temperatuur (als ie onder de 36 was geglipt of juist boven de 37.5 was), een paar nachten twee keer anderhalf uur huid op huid gezeten onder allerlei dekentjes, al worstelend om wakker te blijven enzovoort. Heel blij dat ie nu redelijk stabiel rond de 37 graden zit!

1 like

Ik vind het wel opmerkelijk dat er zo’n dubbele standaard is mbt het fietsen met je kind. @Ishq kreeg veel commentaar op het fietsen zonder helm maar fietsen met een maxi cosi wat bewezen heel onveilig is is geen probleem? Of is dat wel goed als de baby een helm draagt?

18 likes

Nee is door de verdeling van het gewicht (achterop je fiets) stuk gevaarlijker, je ziet je kindje niet, ze rijden niet tegen de rij-richting in en niet goed voor je baby ivm trillingen

Dit lijkt me ook zo eng! Ik zag er laatst ook iemand mee bij de opvang maar dat ding hangt dan zo een beetje over de bagagedrager heen.
Ik vond het in het begin al eng op de fiets dat hoofd als je dan over een drempel fietst ofzo. Met een nog jongere baby lijkt me dat helemaal niks.

2 likes

Maar is het bewezen onveilig? Want daar heb ik niks over gelezen toen ik het heb onderzocht een tijdje terug.

Als je een goede fiets hebt, bijvoorbeeld een moederfiets waar het gewicht sowieso al anders is verdeeld, lijkt me dat het niet zo gevaarlijk is als op een normale fiets.

Ik vind het er doodeng uitzien en zou het nooit doen, maar dat is voor mij meer een gevoel dan dat (ik dacht?) het bewezen is. En dan bedoel ik vooral op een iets latere leeftijd, dus niet vanaf de geboorte, en alleen voor korte ritjes.

1 like

Waar doen jullie het haar van je baby/dreumes mee stylen? Ons zoontje heeft best wat haar maar het valt best plat, dus een beetje stijlen is wel leuk maar lijkt gewone gel mij best wel heftig. En de Zwitsal gaat er echt direct uit.

1 like

Jawel want een maxi cosi is in eerste instantie al niet ontworpen om mee te fietsen. En veel zwaarder dan een fiets stoeltje waardoor dat gewicht zelfs op een moeder fiets heel erg op je achterwielen zit.

En ik snap ook niet goed waarom je met een ouder kindje in een maxi cosi zou fietsen, die kunnen juist makkelijk in een fietsstoeltje en een helm op.

2 likes

Heeft iemand inspiratie hoe je thuis de Lego hebt opgeborgen? We hebben al best wel wat, maar met kerst komt daar nog zo’n 10kg bij. Dat is de oude Lego van de schoonfamilie, die hebben wij overgenomen uit de erfenis/boedel en gaan we ze symbolisch met kerst geven.
Maar goed, hoe the f berg je dat straks ene beeetje gestructureerd op :sweat_smile:? Kunnen bijna een brick shop bouwen haha. Maar ga je dan op kleur sorteren of op blokje of eh wat?

4 likes

Ja dat is het nu. Maar dan ben je zooo aan het zoeken (nu al) maar een blokje of een set… of moet je dan per bestaande set ofzo en de rest in een losse bak :face_with_monocle:

1 like

Mijn broertje heeft ontzettend veel lego (bij mijn ouders op zolder want geen plek in zijn appartement :joy:) en hij heeft een deel gesorteerd in die ladekastjes van ikea (Moppe)

Een deel van de figuren heeft hij uitgestald op een bouwplaat. En verder zit er ook wel van alles in plastic bakken.

4 likes

Dit is een droom en nachtmerrie tegelijk :crazy_face:

4 likes

Als je kinderen er lekker mee spelen, dan lijkt sorteren me toch niet te doen. Dan blijf je bezig.

1 like

Wij hadden het thuis vroeger helemaal gesorteerd. We hadden een grote curver box met daarin de dikke blokjes bij elkaar. En dan in allemaal koelkastdoosjes apart op kleur de platte blokjes.

Vervolgens wilde mijn broer van alles bouwen en kreeg mijn jongere broer de hele middag opdrachten: ā€˜een plat geel tweetje, een dik rood viertje’ :sweat_smile:

Maar het systeem werkte wel!

17 likes

Wij gebruikten toen onze zoon kleiner was gewone wax. Blijft niet hele dag mega goed zitten, maar kun je er net wat meer mee zonder dat het zo’n hard kapsel wordt.

1 like

Ja, alleen nu zoekt ie iets, en vliegt dan die bak over de kop. Met 1 bak nog sort off acceptabel. Maar denk dat straks letterlijk de hele woon en eetkamer vol ligt als je die kist omgooit :rofl::rofl:

1 like

Nouja zelfs op de ANWB staat dat het kan vanaf vier maanden. Lijkt me niet dat ze onveilig advies geven.

En je kindje moet wel goed zelfstandig in zit kunnen komen voor een fietsstoeltje. Ik weet de exacte leeftijd van het kindje van @Kusjessoldaat niet maar misschien kan die dat nog niet. Dan is een Maxi Cosi toch echt de veiligste optie.

1 like

Ja en de consumentenbond adviseert dan weer om niet met een maxi cosi te fietsen. Of überhaupt niet met kindjes jonger dan 6 maanden

1 like

Ik lees hier wat anders in eigenlijk.