Waar waren jullie naartoe gevlogen en hoe was de vakantie verder wel beetje kunnen genieten of beter thuis kunnen blijven?
Kan even niet herinneren dat ik vakantie posts van je had gelezen.
Waar waren jullie naartoe gevlogen en hoe was de vakantie verder wel beetje kunnen genieten of beter thuis kunnen blijven?
Kan even niet herinneren dat ik vakantie posts van je had gelezen.
Die heb ik ook al gezien, vind ze heel mooi! Goed om te weten dat het kleed wat dikker is.
Ik denk dat we sowieso voor foamtegels moeten gaan kijken, zeker als de kruipfase eraan komt.
Naar Kreta! Vond vliegen echt afschuwelijk (tijdens dutje tijd maar niet geslapen, op het laatste half uur na) en mn dochtertje is echt een bewegende worm dus continue over ons heen klimmen enz maar de vakantie zelf was gewoon fijn. Wel zelfde ritme als thuis aangehouden dus echt een hele andere vakantie dan voorheen.
Hier is het goed bevallen. Ze was 10 maanden toen we op vakantie gingen en ze heeft 2x 3 uur op mij geslapen. In hetzelfde vliegtuig zat ook een kindje van 10 maanden die wel veel huilde, dus ligt aan de dag/situatie/baby denk ik.
Dat waren wij zeker
Ik heb het 2x gedaan met een baby van 6 maanden en nog een keer met toen 12 maanden. Beide keren geen eigen stoel en het was allebei een vlucht van 1,5 uur. De eerste keer beide richtingen op geslapen door een flesje te geven tijdens het opstijgen en gunstige tijden die in het ritme pasten. De tweede keer beide richtingen op wakker, dat was wel wat meer bezig houden, maar prima te doen! Ik zou het zonde vinden om een extra stoel te boeken, want baby zat toch wisselend bij ons op schoot.
Laatst dacht ik wat moet ik toch met dat voedingskussen en wou ik hem weg doen. Maar toen kwam ik laatst deze tip tegen op insta. Wat een succes is dit hier. Ze kan hierdoor lekker zitten. Ze zit nu net in de fase dat ze wel kan zitten, maar nog wel minimale ondersteuning nodig heeft.
Ik heb op de een of andere manier vaak geluk dat we een stoel naast ons vrij hebben. Maar één keer ook niet.
Weet je, het is niet comfortabel, vooral niet als je kind steeds groter en beweeglijker wordt. Maar het is ook maar een paar uurtjes. Ik vind het zelf het extra geld niet waard, terwijl ik dat op een langere reis wel zou vinden.
Wij gaan binnenkort ook weer vliegen met onze zoon van dan 20 maanden en ook weer zonder extra stoel. Nog even genieten van de besparing juist, haha.
Wij volgen ook nog steeds onze baby, inmiddels is ze 4 maanden oud. Rond de 8 weken kreeg ik van het cb het advies om meer op vaste tijden te gaan voeden en laten slapen, dat heb ik meerdere keren geprobeerd maar was voor ons gewoon echt geen succes. Wel probeerde ik al vanaf vrij jong de dag elke keer ongeveer op hetzelfde moment te beginnen en haar avond bedtijd ongeveer op hetzelfde moment te laten zijn. Verder hebben we veel gelet op wakkertijden in combinatie met haar vermoeidheidssignalen, maar soms wist ik echt niet waar ik goed aan deed hoor. Vanaf ongeveer 10 weken creëerde ze opeens zelf een soort ritme van vergelijkbare dutjes verdeeld over de dag. Hele tijd goed gegaan en nu is ze sinds afgelopen week aan het omrollen in bed en gaat het opeens flink waardeloos .
Hier een baby van bijna 11 maanden en we volgen nog steeds haar (wakkertijden en hongersignaken) ipv vaste tijden. Ze heeft wel een ritme van vast aantal dutjes per dag, maar de ene dag doet ze een eerste dutje van 8 tot 10, de andere dag van 10 tot 12, gewoon afhankelijk van hoe laat ze ‘s ochtends wakker wordt. Merk om me heen dat andere ouders dat soms gek vinden en wel heel erg vaste tijden hebben, maar voelt voor mij juist onnatuurlijk om het heel erg op de klok te doen. Terwijl ik in de rest van m’n leven wel heel plannerig ben altijd
Baby heeft volgens mij ietsje verlatingsangst en klampt zich ook steeds meer aan mij (10 maanden) gaat ook veel rechtop zitten in bed en mopperen als ze moet slapen, en als ik haar dan neerleg en weg wil is het wel huilen. Nu denk ik dat t misschien beter is om haar maar even te laten zitten mopperen en ze dan misschien zelf gaat slapen? Leggen jullie kind altijd weer neer als ze zitten in bed of gewoon even heen laten doen? Heb het idee hoe meer we erheen gaan hoe moeilijker het wordt
Gewoon even laten uitrazen, zolang ze niet overstuur is
Ik geef haar een fles in bed, soms valt ze tijdens of meteen erna in slaap. Maar vaak duurt het wel een kwartier tot ze gaat slapen. Dan gaat ze het hele bed door, gaat staan. Beetje miepen. Maar uiteindelijk gaat ze liggen en valt in slaap.
Wij hebben ook gevlogen binnen Europa, hij was toen 10 maanden. Ging heel goed. Flesje tijden het stijgen en hij had ook een dutje gedaan op de heen- en terugvlucht. Tussendoor beetje uit ‘t raam gekeken.
Het was best een korte vlucht en m’n zoontje was toen nog niet echt heel beweeglijk, dat scheelde denk ik wel.
Oh, gewoon bij ons op schoot was ‘‘t trouwens!
Wij zijn toen baby 11 maanden was naar Curaçao gevolgen met baby zonder stoel. Maar was KLM en dan krijg je de voorste rij + baby mandje aan de wand dus veel beenruimte en speelruimte op de grond.
Wij hadden zn slaapzak mee (vertrokken om 10:30 uur en was 10 uur durende vlucht) en hij heeft wel geslapen en ook geklierd, maar viel ons alles mee. Op die leeftijd kan je niet echt veel uitleggen en heb je het bewegen ook niet echt in de hand, dus ja het is voor jezelf comfortabeler als baby eigen stoel heeft, maar die van mij wilde toch bij ons op schoot
Mijn baby was 10 maanden en ook super beweeglijk. Hij kon toen net zelf staan en stukjes lopen aan de hand, dat hebben we paar uur kunnen doen in het gangpad
Verder met eten en drinken wou hij wel op schoot zitten maar eigen stoel was wel overbodig. Vond het echt prima te doen.
Maar vonden jullie het niet vervelend voor de persoon naast je? Ik vond het zelf al kut met haar, dat wil ik dan een vreemde echt niet aan doen
Voor mij gaat het over luisteren naar haar signalen. Dat zal straks wel anders worden, maar ik luister nu naar wanneer ze honger heeft en moe is. Dus geen schema en niet altijd op dezelfde tijd slapen of eten. Maar gaandeweg komt daar dus vanzelf wel een soort ritme in. Dat is niet iedere dag zo, maar ik zie wel dat er grote lijnen ontstaan en ik merk bijvoorbeeld dat ze ‘s ochtends sneller moet slapen dan aan het einde van de dag. Maar dat was echt pas na 3 maanden, daarvoor was iedere dag een verrassing (soort van dan, want natuurlijk wel elke 2-3 uur honger). Alleen de huiltijd begon stipt om 20.15, dat was de enige regelmaat
Die heeft er bij ons geen last van hoor. Wel de mensen voor ons soms (pakt ie zomaar dat papiertje dat bij je hoofd zit) maar daar letten we wel op. We gaan altijd bij het raam zitten zodat hij daarmee kan spelen.