Tips, ervaringen & aanraders #7

Ja, ik vind ze verder ook helemaal top. Ze ligt ook nog onder een lakentje (en deken, koud huis).

@Zitzak Ah, ja goeie. Wat met Jollein heel fijn is, is dat ik de armpjes zo in de mouwen kan duwen. Die zijn lekker ruim. Mijn dochter is nog niet zo’n van van aan- en uitkleden. Kan dat met Lodger ook, denk je?

@Suikerklontje Volgens mij is de nek wel goed, maar ik heb dat idd ook wel eens bij een zomerslaapzak gedaan! Het is wel echt zo’n megalap onderaan. Maar dan mqar dubbelvouwrn als ik haar instop, of zo. Nadeel van het Nunki lakentje is dat ik em dan zo erin moet frummelen. Nou ja, maar eens proberen dan!

2 likes

En de onderkant terugvouwen en ook met 2 steekjes vast zetten op de naad? Eventueel nog een derde in het midden achter, zodat je minder hoeft te klooien met instoppen. Weet alleen niet of hij dan nog makkelijk dicht gaat, omdat zon slaapzak natuurlijk van boven naar beneden dichtgaat maar wellicht het proberen waard.

Hier ook winterslaapzak + laken en deken momenteel. Was bang dat dat zelfs te koud werd nu met de koudere nachten en we een warmere deken nodig hebben, maar hij voelde vanochtend gelukkig heerlijk warm aan.

Vriendin van me heeft de duplo zo georganiseerd en ik vond het errug satisfying om te zien:

Kan me voorstellen dat dit voor lego bouwpakketten ook goed werkt. Voor losse lego dan weer niet.

Vraag
Heeft iemand aanraders voor leuke podcasts over ouderschap? En dan specifiek dat eerste jaar? Vond het tijdens mijn zwangerschap leuk om te luisteren naar podcasts over zwangerschap, maar nu wil ik wel meer luisteren over deze fase van het ouderschap.

2 likes

Dat is een goeie! Denk dat even de rits achter doortrekken makkelijker is dan het gefrummel elke keer. Ga ik even over nadenken, thanks! Fijn dat jij je baby ook zo inpakt, ik krijg er best regelmatig commentaar op/vragen over. Mijn dekentje is wel TOG 3, maar sla die soms zelfs nog een beetje om.

Die van ons tog 1 (had niet gedacht dat hij nu nog onder deken lag, zn zussen namelijk niet die gingen het hele bed door) maar ligt nu wel dubbelgevouwen zeg maar.

Het alternatief is zn kamer warmstoken. Duur dus😜.

Als dat nodig is doen we dat uiteraard (bij de middelste nu gisteren wel verwarming wan gehad in de avond voor ze naar bed ging, die kamer zit op de noordkant en was inmiddels nog maar 11 graden), maar ik slaap zelf ook lekkerder in een kamer waar de verwarming niet aan heeft gestaan. En toeval of niet; onze middelste heeft vannacht echt een ruknacht gehad qua slapen terwijl het eigenlijk best redelijk ging.

2 likes

Daan borrel heeft er 1, iets met kinderwagen ofzo. Zelf nog niet geluisterd maar die is mss wel wat!

Ja, beetje fris op de kamer is wel zo lekker. Wij hebben de boel 's nachts wel aan (:smiling_face_with_tear:), want anders is het ook zo 11 graden (nu 16). Het tocht enorm, terwijl ik al vanalles eraan heb gedaan. We hebben nu wel een los kacheltje. We gaan van de week proberen of dat wat is.

1 like

Oeh dat weet ik niet, ik ben al een tijdje uit de slaapzakken

2 likes

Haha, ik ga wel even op onderzoek uit :relaxed:

1 like

Kruidvat ? Die heeft ook gewatteerde met mouwen. Maar vind ze niet heel dik. Doe thuis met broekje eronder. Voor opvang is het een goede dikte.

Dat met steekjes vastzetten bij een winterslaapzak gaat prima hoor. Vorig jaar gedaan en dit jaar eruit gehaald.

1 like

Wij willen onze geweldige kraamhulp graag een bedankje geven als ze er over twee dagen voor het laatst is (:sob:). Ik weet niet heel veel over haar persoonlijk dus vind het lastig wat te bedenken, omdat we ook niet makkelijk de deur uit kunnen. Is een bos bloemen leuk? Of is dat afgezaagd? Of bonbons? Iemand andere leuke ideeën?

1 like

Goede bonbons, een leuk Rituals setje, of misschien heb je iets opgepikt wat ze heeft verteld? Al kan ik me voorstellen dat je hersenen daar niet echt scherp voor zijn haha, maar mijn kraamverzorgster benoemde dat ze gek was op drop dus dat hebben we gegeven.

En het zijn vaak afgezaagde cadeaus met een reden hè, de meeste mensen vinden het leuk om te krijgen.

2 likes

Ik ken iemand die…(als je meer over het eerste jaar wil, raad ik aan om de oude afleveringen te luisteren, want inmiddels zijn hun kinderen al wat ouder en gaat het niet meer echt over de eerste jaren), met zijn allen achter de kinderwagen, vad3r.

2 likes

Wij hebben een pakket lekkers van een goede taart zaak gegeven. Ik denk dat alles wat je noemt leuk is om te krijgen.

2 likes

Bos bloemen, geboorte kaartje (die spaarde ze) en ze zei dat ze een foto album had met al die geboorte kaartjes en het zo bijzonder vond dat je soms zo’n bandje met de oudere kinderen krijgt in zo’n korte en bijzondere tijd. Dus we hadden ook een foto geprint van haar en T & E. Dat vond ze echt heel leuk geloof ik!

1 like

Intratuin bon hadden wij gedaan de eerste keer. En tweede keer volgens mij ook. Kan dat niet meer herinneren (ookal is het pas 6maanden geleden)

1 like

Wij hebben iedere keer een bos bloemen gegeven met een lokale lekkernij (wordt bij een bakker in ons dorp gemaakt en is specifiek van hun zeg maar). En een geboortekaartje, maar die hadden we al eerder in de week gegeven.

4 likes

Wij hebben een uitgebreid borrelpakket van de Zuivelhoeve gegeven aan de kraamhulp als bedankje. Vond ze erg leuk!

2 likes

Wij hebben een persoonlijk kaartje met lieve tekst en een fotootje van haar met onze baby gegeven, en daarnaast een vvv bon. Een week later appte ze dat ze de bon gebruikt had voor een nieuwe stofzuiger omdat de oude het begeven had. Haha. Vond ik wel leuk.

1 like