Tips, ervaringen & aanraders #7

Heeft iemand bij toeval ervaring met bellybeeld in Joure?
Ik twijfelde bij mijn vorige zwangerschap al over een belly print en nu weer. Maar nu weet ik dat dit mijn laatste zwangerschap gaat zijn.
Eerder zat de afstand me ook tegen, maar nu blijkt er toch 1 in Friesland te zitten.
Ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik het niet doe. Maar het is wel zó veel geld.

1 like

Geen ervaring, maar dit is niet wat je later nog eens kan doen. En je zit er al twee zwangerschappen mee in je hoofd, dus (tenzij je je ervoor in de schulden moet steken) doe het gewoon!

1 like

Oh, die ken ik niet! Ga ik bekijken. Thanks

2 likes

En @Qwerty123 en @WBJNE Perongeluk op :angry:? Of mis ik iets?

Ik zou een beeldje laten maken als ik jou was als je twijfelt. Ik heb het bij beide zwangerschappen laten doen en ben er nog altijd blij mee dat er op deze manier toch een tastbare herinnering is. Heb hier bijv. meer mee dan een fotoshoot oid.

1 like

Niet bij bellybeeld maar bij een andere toko zo’n beeldje laten maken. Erg blij mee! M’n dochter wil ‘m ook vaak even vasthouden en zegt dan’ mama buik!’ Zo lief :heart_eyes:

2 likes

Bloemen vinden de meeste mensen wel leuk volgens mij! Wij hadden toen ook een boekenbon er bij gedaan, omdat ze tijdens het lunchen een keer vertelde dat ze graag las in haar vrije tijd.

1 like

Zijn deze wanten fijn voor een baby? Of vallen ze erg groot zoals Dilling meestal valt.

Ik heb die, maar hij heeft ze nog niet aan gehad, kan vanavond wel even passen? Op het oog lijken ze me nu nog een beetje groot, hij is 4 maanden.

1 like

Ik vind ze heel fijn en lekker zacht! Vallen idd wel groot maar dan trek ik ze gewoon een stuk de arm op, dat boordje rekt goed mee. Vind het eigenlijk ook wel fijn dat ze de hele winter meekunnen, al twee maanden in gebruik nu!

1 like

Vallen wel groot, mijn baby is 5 maanden en ik trek ze goed over de mouw van haar jasje en soms wurmt ze toch haar handjes er wel uit. Zijn wel heerlijk warm!

2 likes

Zijn er mensen met een stokke sleepi bed? Baby gaat nu over van wieg naar ledikant. In het wiegje kon ik gewoon de hoeslakens van gewone wiegjes over het ovale matrasje trekken. Werkt dat bij het ledikant ook? Heb eigenlijk geen zin om 30 euro per hoeslaken uit te geven…

Overigens heeft Stokke het model vernieuwd in september 2022, waardoor het nu super moeilijk is om te zien welke dingen voor het oude en het nieuwe bed zijn (uiteraard is het nieuwe bed net een andere afmeting…). Heel irritant.

Ik heb de stokke sleepi ledikant en vond die ‘echte’ hoezen ook te duur. Op ZoomBee.nl vind je veel opties voor ovalen bedjes

1 like

Wie heeft er tips voor een slaapzak waarvan de armen niet enorm strak zijn. Onze baby houdt daar namelijk niet van, hij slaapt nu nog in het love to dream slaapzakje zonder armen. Maar onze slaapkamer wordt steeds kouder en zou wel graag een wat warmer slaapzakje willen hebben ipv dikke lagen kleding aan en een dekentje over hem heen. We hebben Puckababy slaapzak geprobeerd, maar daar zijn de armen best slam en die vindt hij niet prettig.

Help? Iemand goede tips?

Deze hema slaapzak baby meegroei slaapzak met afristmouwen - HEMA heeft wijde mouwen vind ik. Althans, voor mijn baby van 9 maanden. Vind ‘m sowieso een aanrader! Lekker warm, zachte stof en kan je dus heel lang gebruiken

2 likes

Ik ga kijken! Dankjewel :grin:

2 likes

Onze baby (8 weken, 6 kilo ong) draagt 's nachts het love to dream slaapzakje, maar is zo driftig dat ze zelfs met dat ding aan overdwars in haar bed ligt halverwege de nacht. Door die onrust in haar lijf komt ze ook heel slecht in slaap.

Heeft iemand hier ervaring met de pacco plus? Die schijnt steviger te zijn qua klittenband (ze is flink sterk) en dan liggen haar armen ook weer vast. Nu slaat ze regelmatig ook haar speen uit met haar knuistjes en begint dan te jammeren.

Ik heb intussen een hoop geld over voor een goede nacht :sweat_smile:

1 like

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar hoorde wel van iemand uit mijn centering-groepje dat de Pacco nog steviger is dan de Puckababy en dat haar baby er ‘s nachts lekker rustig van wordt. Hij is dan wel wat moeilijker op te tillen.

Sorry ik reageer even tussendoor dus geen idee of dit al genoemd is, maar ik vind de podcasts van Radio Mama super boeiend. Zelf nog niet alles geluisterd maar vaak met een focus op emotionele ontwikkeling/verbinding/…

1 like

Mijn baby was ook heel onrustig. Dan vooral met de benen en idd ook de armen en speen eruit slaan en dan huilen. Ik heb een paar weken de Pacco piccolo (?) gebruikt, maar dat vond ik net een dwangbuis, dus die is wel heel stevig ja. Maar ik vond het niets.
Hier werkte de Meyco swaddle heel goed. Die is lekker zacht, maar daar zitten ze toch heel geborgen in. Een enkele keer wurmde ze haar handen daar nog uit, maar daar kin ik wel mee leven. Bij de pacco is dat wel onmogelijk denk ik.

1 like