Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik zweer bij de pacco! Onze baby kon zich met 2 maanden uit de meyco wurmen en de pacco bleef altijd prima zitten. Bij het omdoen was het wel even huilen maar daarna werd ie rustig. Het leukste moment was altijd als je de pacco opendeed en die armpjes gelijk de lucht in gingen🥰

2 likes

Pacco was bij onze tweede ook een groot succes. Erg stevig en hij sliep er echt zoveel beter in dan in de puckababy of niet ingebakerd.

Die hebben we voor mijn bijna 2-jarig zoontje. Hij drinkt er graag uit. Het is een soort dik zacht rietje. Vind hem handig schoonmaken. Hij kan hem enkel nog niet zelf openklikken (maar wel dicht). Maar voor een 3-jarige lijkt me dat wel te lukken. Zou eventueel in de winkel testen of het hem lukt om het rietje omhoog te klikken?

2 likes

Vanaf welke leeftijd en hoe vaak wil je hem gebruiken? Wij hebben de Hamilton X1, die ik vanaf 1 jaar prima vond voor tripjes en af en toe, maar niet comfortabel genoeg voor altijd en vooral niet voor die leeftijd.

Hij kan helemaal plat en is compact en supermakkelijk in te klappen.

Voor de prijs vind ik het in ieder geval een prima buggy! En ik heb echt veel research gedaan haha.

1 like

Ik weet niet of je per se een nieuwe wilt? Ik zocht er vorig jaar, toen zoontje 1 was, een voor vakantie die je klein in kon klappen en kwam uit op de Easywalker Mini xs. Maar die is best wel prijzig, dus ik heb hem uiteindelijk tweedehands gekocht op zo’n Facebook groep voor 100 euro. Hij stond toen ook echt vaak op Marktplaats. Hij had wel wat kleine gebruikssporen, maar dat krijg je zelf ook altijd al snel. Dus als je tweedehands een optie vindt, zou je daar ook nog naar kunnen kijken. Ik vind het wel echt een fijne buggy!

Nu het kouder word vind ik het Ielmpak wat te koud worden, dus zat te denken om op Vinted te kijken voor een skipak. Maar zie ook allemaal skibroeken voorbijkomen. Wat is handiger denken jullie? Ze is 14 maanden en loopt al goed, maar gaat ook nog wel eens zitten tijdens buitenspelen.

Voor degenen die bekkentherapie gevolgd hebben (afgerond). Hoeveel behandelingen heb je totaal gehad? Ik ben voor m’n nieuwe zorgverzekering aan het oriënteren en twijfel hoeveel ik daarbij zou moeten kiezen om te laten vergoeden.

Wij hebben een chico liteway 4 of 5, was toen rond de €90,- volgens mij. De zitting kan helemaal plat dus dat is fijn voor slapen. En ze mogen er tot 23 kilo in plus de kap kan met een rits nog verder uit, waardoor je het ook wat beschutter kunt maken.

Is wel een paraplumodel en niet zo eentje die je dubbelvouwt.

1 like

Nu het hier toch over buggy’s gaat, heeft iemand ervaring met zo’n opklapbare reisbuggy daadwerkelijk als handbagage meenemen ipv inchecken? De meeste buggy’s die aangeprezen worden dat ze als handbagage meekunnen zijn alsnog langer of breder dan ik als maten voor handbagage zie staan bij de meeste luchtvaartmaatschappijen. Vraag me af hoe streng ze daarmee zijn?

Ik ben alleen na de bevalling geweest, weet het niet precies maar waren zo’n 6-8 sessies denk ik.

Yes ervaring mee gehad en geen problemen mee. Ik.vloog met Transavia, KLM en TAP. Had zelf het idee dat ze rond babyspullen erg coulant zijn

1 like

Dankje, fijn om te horen dat het prima ging met verschillende maatschappijen! Dan denk ik dat we maar de knoop door moeten hakken en gewoon een buggy moeten bestellen, zal bij ons dan ook vast goed gaan.

2 likes

En anders kan je altijd contact zoeken met een vliegtuig maatschappij voor de zekerheid.
Misschien weet @turbs het

1 like

@anon3219017 @Fredje thanks! Dan ga ik voor de zekerheid gewoon voor 9. Het scheelt op jaarbasis €60, wat eigenlijk helemaal niet zoveel is natuurlijk.

1 like

Een buggy hoeft niet het formaat van een handbagagekoffertje te hebben. Je krijgt een label eromheen als je je bagage incheckt en dan mag je hem meenemen tot aan het vliegtuig/of tot aan de gate. Als je uit het vliegtuig komt, zou die dan in de slurf moeten liggen zodat je hem meteen kunt gebruiken. Bij ons was dat één keer niet zo en vonden we hem bij de koffers terug op de bagageband, dat was minder.

1 like

En hoe oud is je kind? Voor vliegen vind ik dit koffertje (Trunki) waar je kind op kan zitten ook heel handig:

1 like

Het verschilt een beetje per persoon wie er bij de incheck staat heb ik het idee en hoe vol het vliegtuig is (hoeveel handbagage ze dus verwachten)
Je mag sowieso de buggy meenemen tot aan het vliegtuig. Zo’n paraplubuggy wordt altijd in het ruim beladen, zo’n vierkante mag vaker wel dan niet in de cabine.
Als hij bij de incheck wordt geaccepteerd als handbagage mag hij mee de cabine in, anders gaat hij het ruim in tijdens het instappen en bij mijn maatschappij krijg je hem met uitstappen weer terug. (Al las ik laatst een discussie hier dat dit ook nog wel eens verschilt, wat ik niet begrijp van mn collega’s want het is een kleine moeite voor mij om terug te vragen aan het grondpersoneel als het een keer vergeten wordt)
Nja, eigenlijk is er geen peil op te trekken dus wat best vervelend is. Als ik een opklapbuggy aan boord zie komen pak ik hem vaak aan van de ouders om bij mij in de kast te zetten. Scheelt gesjouw naar de stoel voor de ouders, want je hebt al genoeg om te tillen, en scheelt ruimte in de bagagebak. Maar dan moet ie dus al goedgekeurd zijn als handbagage door het grondpersoneel :woman_shrugging: Niet ieder (zelfde type) vliegtuig heeft een kast dus het grondpersoneel kan daar ook niet blindelings op vertrouwen.

O en het cabinepersoneel mag niet zomaar zeggen van: joh, neem maar mee de cabine in hoor! Als we zien dat hij gelabeld is voor in het ruim, maar er wel genoeg handbagage ruimte blijkt. Want er wordt een weight&balance opgemaakt wat er bovenin, onderin, voorin en achterin beladen wordt. Dit is belangrijk voor het veilig opstijgen van het vliegtuig. Zelf gaan bepalen waar wat heen gaat kan dus grote gevolgen hebben. Van 1 buggy zou je denken: zie het probleem niet. Maar goed, dat is dus om te voorkomen dat het straks 20 buggys en handbagage koffers zijn die anders zijn beladen dan gepland.

Lang verhaal kort, verschilt dus echt per keer wat er zal gebeuren.

13 likes

Mijn vriend fiets veel met onze dochter maar nu vind ik het best zielig dat ze snel koude beentjes heeft
Heeft iemand een goede tip voor warme broekjes of een lekker dik pak? Thuis vind ik thermo leggings misschien ook wel fijn als het zo koud blijft ze is bijna 1 jaar

Ze trekt overigens altijd haar sokken uit en dan worden haar teentjes ijs klompjes

1 like

Waarom zou je hem in het vliegtuig mee willen nemen? Volgens mij zijn gewoon inklapbare buggy’s voor de lange termijn veel beter bruikbaar dan een die je zo klein kunt opvouwen. Je hebt met een kind gewoon dingen die je het vliegtuig in wil nemen, zou zelf dan niet ook nog met een buggy willen sjouwen.

Dankje voor je uitgebreide uitleg, over die gewichtsbalans had ik echt nog nooit nagedacht haha! Nu weet ik wat beter wat ik kan verwachten, thanks! Vind het al spannend genoeg om de eerste keer met baby te vliegen.

@anon10755124 jij ook bedankt voor je ervaring! Baby is 7 mnd dus dat koffertje is nog niet relevant, maar had er idd goede dingen over gehoord van een vriendin. Ook leuk voor ze dat ze echt hun eigen koffertje hebben en dat je ze voort kunt trekken op het vliegveld :heart_eyes:

4 likes