Tips, ervaringen & aanraders #7

Wij hebben van Deryan een regenpak dat je op het voorzitje kan doen. Deze is ook een beetje gewatteerd. Hierdoor blijven benen en voetjes lekker warm. Ik gebruikte het bovenstuk alleen als het regende maar dat zou ook fijn kunnen zin voor extra warmte.

Nu hij achterop zit doe ik voor langere ritjes een merinowollen broek onder zijn normale broek. Maar daar zit hij ook meer uit de wind dan voorop.

1 like

Dit is lekker warm en vrij makkelijk aan- en uit te trekken:

https://www.decathlon.nl/p/warme-en-waterdichte-skibroek-voor-kinderen-pnf-500-zalmroze/_/R-p-X8550665?channable=02893b736b7569640032373737343833b2&mc=8550665&gclid=CjwKCAiAheacBhB8EiwAItVO20wtrEKBAC7R7iiq8yqwMp-jwKME6q7f9jlGSaV5EFfHyxmsrHMpFBoCS7IQAvD_BwE

Bij de Hema en Lidl hebben ze soms ook soortgelijke broeken.

1 like

Als het een grote luchthaven is en een kind wat nog niet loopt, maar wel zwaar is (naast al het gesjouw van de overige spullen) kan ik me voorstellen dat het prettig is om meteen je kind in de buggy te kunnen zetten en zo de luchthaven verder over.

Jazeker! Daarom ligt je buggy in principe klaar direct als je het vliegtuig uitbent. Vond het idd behoorlijk sjouwen toen dat één keer niet zo was. Maar zou er echt wel moeten liggen normaal.

Ik heb met vier verschillende maatschappijen gevlogen in het leven van mijn kind en ik heb altijd de buggy bij de bagageband moeten ophalen
 Dus ik zou hier niet zomaar vanuit gaan. Grondpersoneel wist vaak ook niet waar je de buggy dan weer ophaalt.

4 likes

Echt, wat irritant!! Ik dacht dat het die ene keer bij ons een uitzondering was. Dan snap ik het idee van een handbagagebuggy meer ja :sweat_smile:

2 likes

Wij ook inderdaad. Elke keer bij de bagageband pas of erger, bij de special bagageband waar het nog later kwam dan de koffers (dit was op Schiphol). Met een rondrennende tweeling is dat geen pretje :sob:

3 likes

Dat, en ook omdat bagage personeel niet altijd even netjes met je spullen om gaat. Ik moest op Schiphol onze buggy bij de odd sized baggage ophalen en dat duurt altijd sowieso al heel lang. Het was daar ook echt een chaos met allemaal buggy’s die half kapot waren of maxi cosi’s waarvan stukken afgebroken waren. Ik heb daar meerdere mensen hun kapotte of incomplete buggy van een stapel zien halen.

2 likes

Ik heb vorige week voor het eerst met mijn zeven maanden oude baby gevlogen. Wij hadden de Yoyo babyzen (nieuw via Marktplaats) en dat was echt ideaal. Bij inchecken, security en boarden zei het personeel gelijk “oh is dit de Yoyo” en konden we zo doorlopen. Ook paste hij prima, zelfs met voetenzak, in het bagagecompartiment (heet dat zo?).

2 likes

Wat goed! Is het je mee of tegen gevallen met een 7 maanden oude baby! Die Yoyo komt idd overal als eerste naar boven, maar vind 'm zo duur haha! Zal inderdaad Marktplaats eens in de gaten houden, wie weet duikt daar nog wat op!

Er zijn ook best wat mensen die hun Yoyo verhuren wat voor vakantie handig kan zijn.

Overigens hebben wij zelf een Yoyo en ik vind 'm superfijn, maar de prijs is behoorlijk pittig

@Pa-prika Ik twijfel om de voetenzak voor de Yoyo te kopen (want: duur) maar klapt hij net zo compact in met de voetenzak? En klapt hij uberhaupt goed in? Of moet je 'm dan verwijderen?

1 like

Wat is het eerste dat jullie je baby aan vaste voeding gaven? Ik wil binnenkort beginnen als ze wat beter zit. Dacht zelf aan groenten en dan fruit, rapley. Maar wanneer en hoe doe ik dan de pindakaas (op een lepel?) en ei (gekookt en dan een stukje?)

1 like

Rapley heb ik niet als eerste gedaan, dus misschien heeft iemand anders daar tips voor.
Maar qua pindakaas en ei maakte ik bananenpannekoekjes met die 2 er in. Later bleek mn zoon gek op pindakaas, dus kreeg hij ook gewoon een lepeltje. En later ook stukjes roerei om te beginnen met ei puur zeg maar. Hij vond,en vindt trouwens, de structuur van gekookt ei niets.

1 like

Wij hebben niet echt een volgorde gedaan want we waren enthousiast. Eerste maaltijd was banaan volgens mij, daarna zoete aardappel en pompoen, dan nog komkommer en avocado. Ik weet het nog want we hadden steeds dezelfde kleur.

Na een week ofzo maakte ik dezelfde pannenkoekjes als @turbs om die allergenen te introduceren. Die kun je in reepjes snijden bijvoorbeeld. Al snel gaven we ook pasta (fussili), brood en maiscrackers. Dat ging er allemaal prima in, maar verschilt echt per kindje hoe snel ze het begrijpen.

Veel plezier in ieder geval, ik vond het zooo leuk toen hij begon te eten. Rapley heeft helaas geen verschil gemaakt qua eetvoorkeuren, hij is nog steeds kieskeurig, maar ik vond het vooral leuk en makkelijk om de Rapley methode te doen. Je gooit een banaan in je tas en je hebt een snack.

2 likes

Wij doen Rapley met af en toe ook gewoon iets met een lepeltje geven. Pindakaas smeren we in een dun laagje op een stuk brood(korst). Van ei maken we een omelet (en dan in lange repen snijden) of wentelteefjes (brood, ei, melk).

4 likes

Volgens mij ligt het er ook aan waarvoor je naar de bekkenbodemfysio wil. Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat in geval van urineverlies (o.a. stress incontinentie) dit vanuit de basisverzekering wordt vergoed en je hiervoor geen aanvullende verzekering hoeft af te sluiten. Wel gaan behandelingen van je eigen risico af.

1 like

Ja joolz aer, meerdere keren meegenomen in het bagage rek boven de stoel. Ze proberen wel telkens om hem toch in het ruim te doen voor je instapt.

1 like

Een behandeling bij de bekken fysio kost ook rond de 60 euro dus dan zou ik zeker voor 9 gaan!

3 likes

Klopt maar dit is bij mij niet van toepassing. Thanks voor de aanvulling!

Wat is een fijne thermo panty voor de zwangere buik?

Ik heb nu een oude aangetrokken maar die zit nu opgerold onder mijn buik, wat echt in mijn blaas drukt. Ik ben op werk en heb gelukkig de meeste standaard winkels wel in de omgeving zitten, maar niet zoveel tijd om te shoppen.