Tips, ervaringen & aanraders #7

Wij zijn begonnen met broccoliroosjes (want die kunnen ze makkelijk vastpakken bij het stronkje), reepjes paprika (minuut of 7 koken zodat het wat zachter is) en broodkorst. Op die broodkorst hebben we toen een aantal keer pindakaas gedaan en later tijdens de lunch ook een paar keer stukje ei gegeven.

Toen ze het een beetje door begon te krijgen, is ze met de pot mee gaan eten. Wel deed ik het voor haar vaak apart. Dus als wij een pasta met groente en een sausje aten, dan kreeg zij de pasta en de groente los (nog zonder sausje, omdat ik wilde dat ze wel echt de smaak van de groente zou leren kennen). Inmiddels gaat het er allemaal zo in en eet ze de gerechten met 16 maanden gewoon compleet mee.

3 likes

Mehhhh ik ga een midweekje weg komende maandag en nu is mijn band van de Joolz day kapot
 ik hoop dat ze mij nog kunnen helpen bij de prenatal
 Denk dat het de binnenband is, zou ik daarvoor anders ook naar de decatlon kunnen gaan. Ik zag dat ze daar ook binnenbandjes verkopen. Hopelijk past er eentje als het niet op tijd geleverd kan worden

M’n dochter (10mnd) is super verkouden in combinatie met ontstoken ogen, maar geen koorts. Ik merk aan haar dat ze echt niet lekker is en ze doet overdag alleen hazenslaapjes op mij. Mag ik vanavond een zetpil geven? om haar lekker te laten slapen

1 like

Thanks! Nu zit ze gelukkig even te spelen, we zullen waarschijnlijk vroeg gaan slapen

Ik heb laatst een fijne thermo panty gekocht bij de Wibra, voor 3 euro ofzo. Ik heb 'm een paar maten groter gekocht zodat ie helemaal over m’n buik valt

1 like

Tuurlijk. Van verkoudheid kun je ook flinke hoofdpijn hebben of sowieso pijn in je lichaam, dus zou zeker proberen of het helpt en dan wellicht ook overdag.

1 like

Is er hier iemand die ervaring heeft met ontzettend brutale en drukke kinderen in de maanden voor ze 4 worden? En of er tips zijn om dat een beetje in te dammen?

Ik heb echt het idee dat ze niet genoeg geprikkeld worden en allerlei leerzame spelletjes enzo ten spijt, het is een ware uitputtingsslag. Ik ga het ook wel even aankaarten op het kdv, wellicht dat zij ze ook al iets meer kunnen uitdagen. Maar manmanman, dit worden nog een paar lange maanden zo :expressionless:

2 likes

Ik heb ook de Stokke Sleepi. Wel het model van iets daarvoor (want mijn baby is van juni dit jaar).
Ik heb ook lakentjes en moltons bij Zoombee gekocht. Vooral dit laken is heel fijn en van mooie dikke kwaliteit :+1:t3: (wel nog steeds best prijzig en momenteel alleen nog maar in roze zie ik nu)

En deze past ook goed om het matras (iets dunnere kwaliteit)

Ik weet niet hoeveel de nieuwe maten van het bedje verschillen tov de vorige, maar hoeslakentjes zijn vaak wel stretchy, dus dat kan een beetje andere afmetingen wel hebben.

Volgens mij zijn “standaard” hoeslakens wel lastig, want de meeste ledikantjes zijn 60x120, en het Stokke bedje is zowel breder als langer. Maar misschien dat een hoeslaken voor een ledikant van 70x140 wel past. Heb dat zelf niet geprobeerd.

1 like

Heel herkenbaar. Ik ben nog nooit zo vaak bij de kinderboerderij/speeltuin/monkeytown/museum etc geweest als die maanden. De deur uit en vermoeien werkte het beste.

3 likes

Ik vind het zo lastig. Mijn dochter(22 maanden) is al een maand lang een beetje op en af ziekig ( als in episoden van verhoging / koorts in combi met hangerig huilerig zijn en af en toe over pijn in haar onderbuik klagen). Vorige week donderdag gebeld door de opvang in de ochtend koorts. Ze was hangerig huilerig, verder geen duidelijke reden waarom. Wel klaagt ze al 2-2,5 weken over buikpijn dus.

Toen het weekend wel weer prima, niks aan de hand, wel wat pieperig. In de loop van zondag werd ze snotverkouden, hoesten, maar verder niks.
Tot ze maandag weer verhoging had en in de avond weer koorts, woensdag met haar naar de huisarts gegaan inclusief een potje urine want wellicht is er een blaasontsteking? Was dus niet zo. Huisarts kon niks bijzonders vinden.

Kan het zo zijn dat een kind gewoon bijna een maand lang af en aan een ander virus heeft? Of moet ik morgen voor het weekend aan toch even langs de huisarts gaan? Mijn man zegt; wat gaat die huisarts anders doen dan woensdag dan?

Maar ik vind het gewoon vervelend dat ik haar net weer met 39,5 op bed leg en nog steeds elke avond er een zetpil in moet doen
 kan toch ook niet nog weken doorgaan?

1 like

Mijn kind is ook al tijden ziek / zwak / misselijk. Idd ene virus na het andere. Tussendoor prima dagen en dan weer ziek. Denk dat je er niks aan kan doen, ene kind heeft er meer last van dan het andere kind.

En je hoeft geen zitpil te geven voor de koorts, of heeft ze dan ook echt pijn? Koorts laat ik altijd lekker, tenzij ze echt pijn heeft oid.

2 likes

Fietsenmaker heeft vaak ook van die kleine binnenbandjes en zet hem er ook voor je op.
Is mij wel eens overkomen dat we een lekke band kregen tijdens een dagje uit en de locale fietsenmaker had het binnen 15 minuten voor ons gefixt. Succes!

1 like

Iemand een goede tip waar ik kapselinspiratie voor een peuter vandaan kan halen? Makkelijke kapsels graag want ik vind een staartje al lastig. Onze dochter heeft haar tot op de schouders en krul aan vooral de onderkant. Ik kan er echt helemaal niks mee behalve een speldje in de lok en dus soms een staartje (maar dat is dan al rommelig).

1 like

Twee staartjes ?
Dat is alsnog scheef bij mij maar oefening baart kunst.
Of staartje niet helemaal door zodat het een knotje is.

Klein staartje dan daaronder nog een staartje en dan samen 1 staartje maken.
Haha hoop dat die beschrijving wat is.

Ben zelf ook opzoek naar inspiratie want ben zelf geen held met haar.

2 likes

Nee :smiling_face_with_tear: Maar ben bereid te leren haha
Als ze van de opvang terugkomt heeft ze altijd de mooiste creaties in haar haren haha, en thuis is ze echt een sloddervos

1 like

Heb je een puntkam? Dat maak hier veel verschil. Klinkt alsof onze dochters hetzelfde kapsel hebben en ik vind de krullen altijd heel leuk uitkomen als ik alleen het bovenste stukje haren vast maak. Wij doen vaak daar twee kleine vlechtjes. En af en toe laat ik dr hysterische speldjes uitzoeken, dat helpt met stilzitten haha

1 like

Klinkt heel goor. Maar zie dat het echt snot heet :joy:

1 like

Oh ik ga dit een keer proberen! Ik spray vaak drie liter leave in conditioner voor het kammen haha maar merk dat dat wel “zwaar” is voor dr haren.

1 like

Ik doe ook vaak meerdere staartjes achter elkaar, dan blijft het mooier zitten en ziet er leuk uit. Elastiekjes matchen met de kleren of zelf uit laten kiezen haha. En dan komen de krullen in de nek ook mooi uit als je dat alleen het bovenste gedeelte doet.

zo bijvoorbeeld

En met kleinere elastiekjes vij de oudste

De middelste zet ik wel eens voor de ipad, daar zit ze niet zo vaak op en is daardoor speciaal en dan kan ik terwijl zij een spelletje doet het boven invlechten. Eerst natmaken met bv een plantenspuit helpt met invlechten. Bij onze oudste doe ik vaak de lok aan de zijkant (net boven oorholgtw). met een elastiekje en dan een keer erdoor halen, die wil vaak haar haren los maar dan hangt het zo in der gezicht en speldjes haalt ze er in de loop vd dag uit. Zo blijft het uit jaar gezicht en ziet er net ff leuker uit dan alleen elastiekje, soms doe ik dan nog daar ook een leuk speldje. Soms doe ik de andere kant ook nog als ze dat toe laat (scheiding zit dan gewoon hoe haar lok valt).

Dan krijg je dit zonder speldje

afbeelding

Foto op de opvang dus zit inmiddels wel wat rommeliger na dag spelen.

Action heeft regelmatig leuke speldjes op zo’n soort klemmetje, die blijven beter zitten en zijn leuk om bv in zo’n lok te stelen of bij het elastiek. Bij de middelste zet ik de lok daar ook wel eens mee naar achteren, blijft goed zitten. Wij hebben er vlinders en bloemen van, zijn 1 of 2 euro per 3. Kon ze laatst niet vinden, maar hebben ze wel regelmatig (zitten op zon langwerpig karton in een doorzichtig plasticje) en zeker icm krullen heel tof.

Speldje

En hier bij het elastiek bij de oudste op de opvang

20 likes

Ja ik heb ook krullen maar kan er na 30 jaar nog steeds niet echt mee omgaan :smiling_face_with_tear:

4 likes