Tips, ervaringen & aanraders #7

Oh ja, een fietsstoeltje hebben we idd al! Onze oudste zit nu achterop, dus stoeltje voorop hebben we liggen.

(Cadeaubonnen voor) kleertjes is inderdaad wel een goede. We hebben al een zoon, nu krijgen we een meisje. Niet alles van m’n zoon is leuk voor een meisje denk ik, en sowieso leuk om wel wat nieuwe dingen uit te zoeken. Die zet ik op de lijst!

2 likes

Haha de tweede Tripp Trapp hebben we van m’n schoonouders gekregen :partying_face: dus die kunnen we ook afstrepen.

En zo’n memory box is wel super schattig. Ga ik eens naar kijken. Dank je wel!

En zo’n pyjama zou ik ook wel leuk vinden!

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Veel dingen hebben we inderdaad al, maar moet zeggen dat het me wel inspiratie geeft! Leuk, thanks!!

1 like

Cadeaubonnen was mn favo
Senger knuffels
Jellycat knuffels
Kenko skincare
Siliconen bordjes enz

5 likes

Weet niet of het je ding is maar wij hadden ook een aantal vrienden met wat oudere kinderen die een ‘doorgeefkado’ gaven. Zo kreeg ik de favoriete draagdoek van iemand, van anderen het (destijds) favoriete speeltje van kun kind als baby etc.

3 likes

Oh ja, heel leuk en handig! Ik heb maar een stel in mijn omgeving met wat oudere kinderen. Daarmee doen we dit al!

En @Karl_Lagerfeld jij ook bedankt! De eeeste Jellycat knuffel staat op de lijst :ok_hand:t2:

1 like

Wat zijn jullie favoriete slaapzakken met lekker losse schouders/oksels?
Ik vind het altijd zo’n struggle om een slaapzak over de armpjes te krijgen. Ik heb nu eentje van Trixie die heel vlot gaat maar het vreemde is dat het bij een andere van Trixie dan weer extra lastig is. Lijkt nochtans hetzelfde model te zijn (wel andere stof). Hema vind ik ook strak zitten.

Jollein vind ik wel lekker los om de oksels.

5 likes

Prenatal en little dutch

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden!

Heeft iemand tips om leesboekjes op te bergen in de speelkamer?

We hebben een grote raampartij in de speelhoek dus een kast voor tegen de muur is geen optie helaas. J. heeft zoveel boekjes…Een deel ligt al boven op haar kamer omdat het beneden rondslingert en de stapel te groot wordt.

Ik heb nu dit maar dat is geen oplossing:

Edit: ze is een boekenworm en leest het liefst de hele dag boekjes. Een dichte kast is niet handig😅

5 likes

Wij hebben de boekjes in houten kratten en grote (rechthoekige) manden. Bij de kisten hebben we ze op de lange kant op de grond staan en dan nog 1tje plat er op.

1 like

misschien kun je ergens een oude platenkast vinden (en de poten kort afzagen)

15 likes

Hier is ook een Ikea hack voor! Even kijken of ik hem kan vinden.

8 likes

Ja deze is leuk, ik heb iets soortgelijks maar dan laag. Van h&m maar kwantum heeft 'm ook (gehad) :

3 likes

Wat zijn echte hits om cadeau te doen aan een jongen van 5jr? (Vindt Paw Patrol leuk, Pippi Langkous en auto’s/racebaan etc.)

1 like

Op afstand bestuurbare auto? Hebben ze ook kleuterproof uitvoeringen van

2 likes

Dat is wel echt een hit inderdaad, maar die heeft hij al haha.
Het is het pleegkind van mijn ouders, dus ik vind het lastig omdat ik hem niet zó mega goed ken.

1 like

Misschien zo’n bouwpakket om zelf een auto in elkaar te zetten? Of iets van Knex of Magnetix ofzo? Als hij van bouwen houdt tenminste.

1 like

Losse paw patrol auto’s
Paw patrol gezelschapsspelletjes (iets van domino, memory o.i.d) meestal bij de action te koop

• dekbed, regenlaarzen van paw patrol
2 likes