Tips, ervaringen & aanraders #7

In de auto weleens mee. 10 min rijden. Als ze dan nog niet op heeft dan is het pech.
Ze beginnen vroeg met fruit en snel lunch dus maak me geen zorgen. Als ze niet eet dan heeft ze gewoon geen trek, kan dan forceren wat ik wil.
Heeft geen zin.

Edit. Is wel omdat zij dan treuzelt en geen zin heeft.
We verschuiven anders steeds alles vroeger op.

3 likes

Ja dat is waar maar ze eten ook normaal brood daar dus ik neem aan dat ze er dan wel iets over zeggen. En ook bij traktaties enzo.

1 like

Mijn zoontje geef ik na zijn pap nog een cracker en die neemt hij soms gewoon mee, soms laat hij het liggen dan heeft hij wel genoeg.

Kan je niet vragen om hem eerder fruit te geven? Ik zie in zijn dagboek dat hij soms om 9 uur al een banaan krijgt, dan is hij bijvoorbeeld wel om 08.30 uur gebracht en heeft hij dus om 08.00 uur gegeten.

Terwijl het fruit eten op de groep meestal pas rond 10.00 uur, dus ging er vanuit dat mijn zoontje soms eerder honger heeft en daarom een banaan kreeg.

2 likes

Kan je niet een papfles doen en nog een boterham ofzo? Of wil je geen pap in een fles geven? Gaat wel snel in ieder geval.

En uit zo’n herbruikbaar knijpfruitzakje? Of open beker

Wij hebben begin dit jaar met mijn nichtje echt alles geprobeerd, uit fles deed ze ook niet (sowieso fles niet) en 3-4x per dag pap met een lepeltje was erg tijdrovend. Uiteindelijk werkte bij haar een open beker het beste, gewoon zo’n kinderbeker van ikea (die per 6 voor €2,/ ofzo worden verkocht) en dan hielden wij het wel vast maar had ze zelf de controle en dronk ze er goed uit. Je moet er zeker in het begin wel bij blijven (zij was 7 maanden toen dus wel wat jonger) maar ging stuk sneller dan met een lepel voeren.

Eventueel kun je de pap ook wat dikker maken / minder water toevoegen (wij gebruikte die van nestle waar alleen water bij hoefde).

2 likes

Hier ook gewoon Hema sloffen hoor. Die schuiten groeien mij te snel voor sloffen van meer dan 15euro.:sweat_smile:

Verder veel Hema / Zeeman / H&M en åls ik al een merk als Konges Slöjd / Bergstein/ MarMar e.d. wil kopen doe ik het op Vinted.
Ik denk overigens best veel forummers hoor, misschien wordt daar niet zoveel over gepost

2 likes

Volgens mij worden er vaak genoeg aankopen gedaan op vinted en gedeeld in het kinderaankopentopic

1 like

Al eerder gedeeld maar dit is bij ons een topper. Op wieltjes en er kunnen veeeel boeken in:
Ikea Ivar

1 like

Bergstein sloffen hebben mijn zoontjes. Erg tevreden over. Zijn veel op vinted te vinden ook. Of Giesswein sloffen zijn ook fijn.

@Mexi misschien een open deur, maar als je nou een kwartiertje eerder opstaat dan heeft ie net wat meer tijd om de boterham te eten.
Hier krijgt mijn zoontje als ontbijt havermout die een nachtje geweld heeft in de yoghurt en water met van dat fruit uit de vriezer erbij. Vult goed en handig dat je het alleen uit de koelkast hoeft te pakken in de ochtend.

1 like

Voor iedereen met kinderen: welke leeftijd vinden jullie tot nu toe het makkelijkst/ leukst en waarom? Ik heb een baby en het valt me vooral mentaal zwaarder dan ik had verwacht.

2 likes

mijn dochter is nu net een maand 2, en het wordt naar mijn idee alleen maar makkelijker
moeilijker wel ook qua mentale strijd (echt opvoeden, ze wil ineens dr schoenen niet aan als je 's morgens haast hebt) maar ze slaapt 1000x beter dan als baby, ze kan zelf lopen en spelen, je kan vragen ‘pak je jas even zelf’ en dat doet ze dan (of niet
), ze hebben geen speciale needs meer qua eten en als ze bv een keer niet wil eten denk ik ‘nou dan niet’ ipv gelijk een panische berekening hoeveel ml vocht ze dan misloopt
het hele fragiele is er af en dat maakt het voor mij veeeel makkelijker

8 likes

Tussen ongeveer 1 jaar en 2 jaar vond ik het pittigst bij m’n dochter. Ondanks dat ze als baby heel slecht sliep was ze overdag vaak vrolijk en kon goed alleen spelen. Daarna kon ze dat niet meer goed. Ze kon zich vaak nog niet helemaal duidelijk maken wat weer uitte in frustraties en driftbuien + ze sliep nog slechter dan het eerste jaar :sweat_smile:
Nu is ze bijna 3,5 en wordt het makkelijker en ze slaapt nu goed haha. Maar het verschilt per kind. Want een vriendin van mij vindt het nu veel pittiger weer. Denk dat het heel persoonlijk is. En vooral de eerste maanden van een baby zijn erg intensief.

2 likes

Ja dit precies! Mijn kind is bijna twee en het is zoveel makkelijker. Ik denk dat het nog net iets makkelijker wordt als hij echt begint te praten, nu is het nog half half en kan hij niet altijd duidelijk maken wat hij wil. Maar ik vind het vooral veel minder stressvol.

Wat wel echt begonnen is is het opvoeden. En dat is lastiger dan een kind verzorgen, vind ik persoonlijk. Maar wel minder stressvol.

Ik vind het ook gewoon gezelliger, of ja dat vond ik vanaf 6 maanden al wel. Voor die tijd vond ik het vooral overleven en het wordt steeds gezelliger en leuker om met mijn kind te zijn.

2 likes

Hoe oud is je baby?
Bij ons waren de eerste 3 maanden echt heel erg zwaar. Daarna is het langzaam beter geworden. Maar ze is nu 7,5 maand en ik vind het nog steeds heel zwaar. Er zijn nu gelukkig ook leuke momenten en ik kan nu ook wel genieten, maar geloof niet dat ik kan zeggen dat ik het al leuk vind. Heb gelukkig wel het vertrouwen nu dat het wel steeds leuker word en kan ook wel uitkijken naar momenten in de toekomst, dat kon ik tot een maand of 2 geleden niet.
Eerlijk gezegd heb ik nu pas het gevoel dat ik haar niet meer kwijt wil.

(En nog steeds voel ik alle meelezers die dit als anticonceptie of leedvermaak lezen :fu:. Vind dat echt kut. Maar omdat ik weet hoe fijn het is herkenning te hebben, deel ik het toch maar)

30 likes

Ik herken het heel erg wat je zegt!
Eerste 3 maanden vond ik echt heel heel zwaar.
Nu is M. 13 maanden en het wordt gelukkig makkelijker. Ze kan haarzelf ook even vermaken en is eigenlijk altijd vrolijk

4 likes

Ja mentaal vond ik het eerste jaar zeker het zwaarst. Het wennen aan je nieuwe leven, weinig slaap, alles opnieuw uitvinden en je leven samen ook echt opnieuw indelen. Ik heb echt vaak gedacht ‘goddddd waar zijn we aan begonnen’ :sweat_smile:

4 likes

Het is juist heel goed dat je hier eerlijk over bent. Dat vind ik heel knap en moedig! Ik ben blij voor je dat je nu uit kunt kijken naar de toekomst. Er zijn altijd mensen die een mening hebben of vervelende dingen zeggen. En hoe moeilijk het ook is om daar geen aandacht aan te besteden: laat ze maar praten. Wie weet wat zij in hun leven nog mee mogen maken.

8 likes

Die van mij is net 1 en ik vind het nu steeds makkelijker en leuker. Je hebt meer interactie en hij kan steeds beter spelen. Het voelt eindelijk wat normaler. Niet helemaal representatief voor de gemiddelde baby, want wij liepen bij de kinderarts en daardoor heb ik het zelf mentaal heel zwaar gehad. Ik hoop dat je er snel wat meer rust in kunt vinden en vergeet niet om hulp te vragen als dat nodig is. Ik heb echt spijt dat ik dat niet eerder gedaan heb.

3 likes

Ik vond de babytijd ook zwaar. Het eerste jaar vond ik echt overleven. Wij waren hadden een rustig en overzichtelijk leven, sliepen veel uit, dat veranderde extreem. Alles werd opeens bepaald door een jochie zonder gebruiksaanwijzing.
Dat gevoel ging pas helemaal weg na anderhalf jaar.

Maar het positieve: ik vond het wel ook toen al elke maand geleidelijk makkelijker worden. Er kwam telkens meer reactie, met twee slaapjes ben je al weer veel vrijer in je dag en met één al helemaal.

7 likes