Tips, ervaringen & aanraders #7

Lijkt me de hel en ik zou me de hele reis schuldig voelen over het gehuil en gemor (want ik twijfel er niet aan dat dat zo zou gaan).

1 like

Thanks! Zo doe ik het nu ook. Bij ons is het 19.30 haha. Ze geeft helaas geen duidelijke signalen dat ze moe is, of ik zie het niet. Zal vast nog wel komen

1 like

Wij vliegen binnenkort buiten Europa maar dan wel met extra stoel. Binnen Europa zou ik dat voor die paar uurtjes niet doen denk ik.

Hebben jullie nog tips voor ā€œcadeautjesā€ en snacks mee aan boord? Mag je van die knijpzakjes meenemen ?

3 likes

Bollo-boks!

Na de Covid-jaren snakte ik ook wel nasr een vakantie in een iets meer exotische omgeving. Maar toen kwam alle ellende op Schiphol. Mijn vriend staat ook niet zo positief tegenover vliegen en ik had geen zin om uren in ern rij op schiphol te staan met een partner die dan verzucht ā€˜dat jij dit zo graag wilde’.

Dus dit jaar toch maar weer op zo’n park. Maar we gaan er naar 2 waarvan 1 in BelgiĆ«. Dat telt als buitenland!

5 likes

Hier viel het echt 100% mee! Ik kan iedereen een vroege ochtendvlucht aanraden haha. R. viel in de rij voor het boarden in slaap, werd pas op Menorca weer wakker :woman_shrugging:t2: Heb der bij mn man uit de draagzak gehaald, hij is gaan zitten, hebben der weer op zijn schoot gelegd en dat was het. K. heeft vanaf dat we haar rond 1u uit bed haalde niet geslapen uit enthousiasme voor dat we gingen vliegen, hebben we na het opstijgen met een koptelefoon voor de iPad gezet, viel binnen 10 minuten in slaap en werd 10 minuten ofzo voor we gingen landen weer wakker.

Terugweg was iets lastiger, want later tijdstip maar iPad (waar ze thuis normaliter alleen in het weekend op zondagochtend op zitten, dus is leuk dat het dan onbeperkt mag) en een grote zak snoep die ze zelf mochten scheppen op het vliegveld deden veel. R. af en toe stukje lopen door het gangpad. Alleen met landen was het ff lastig, want R. had weinig zin in blijven zitten en toen we eenmaal waren geland had ze ook zoiets van nu wil ik weer lopen maarja riemen mochten nog niet los.

Wij hadden trouwens ook geen eigen stoel voor R. @Ishq maar dat was prima. Ze was bijna 1,5 toen we vlogen. Terugvlucht zaten we met zn 4en op 1 rij dus hebben ze eigenlijk samen op 1 stoel naar de iPad zitten staren vooral :stuck_out_tongue_winking_eye:

Overigens niks mis met vakantie gewoon in Nederland, wij waren hiervoor ook alleen nog in NL geweest (onze eerste vliegvakantie werd gecancelled want pandemie en daarna zijn we zelf ook voorzichtig geweest) en dat is net zo leuk voor ze. Maar ik wilde in mei toch wel wat zongarantie :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Genoeg opties tussen Bollo en vliegen in, toch?
En ik ken Bollo niet, maar je hebt er vast geweldige tijden gehad met je kind! En straks met je beide kids :blush:

3 likes

Oh jee ik heb juist vandaag aan mijn vriend voorgesteld dat wanneer we naar zijn thuisland gaan, baby en ik eerder terug vliegen. Hij wil 3 a 4 weken gaan en ik wil dan na 2 weken met baby terug naar huis. Het is buiten Europa met wsl 2 x ong 7,5 uur vliegen en 1x 2 uur. En na die 2 uur moeten we bagage ophalen en opnieuw inchecken. Baby is dan 8 maanden. Totaal niet over de praktische kant gehad, maar what am I thinking vraag ik me af nu ik dit lees?!

Vriend zei al dat ik ook alleen eerder terug kan en baby daar blijft. Maar mijn vriend wil vooral gaan feesten met zijn vrienden. In zijn cultuur is het heel normaal dat de baby dan bij (extended) familie blijft, maar ik zie dat niet zitten en kan ook helemaal niet 2 weken zonder. + allemaal praktische bezwaren als hoe ga ik genoeg melk kunnen kolven of meenemen voor de baby voor die 2 weken, en dan moet ik daarna in NL 2 weken kolven en wie weet wil dan de baby na 2 weken de borst niet meer enz enz.

Nou ja dit alles moeten we nog maar even heroverwegen denk ik :sweat_smile:

1 like

Draagzak! Dan heb je iig je handen vrij op het vliegveld. Twee weken is wel lang idd om alleen maar flessen te krijgen. Zou dat zelf ook niet aandurven, tenzij je er zelf ok mee bent dat het daarna eventueel klaar is met live voedingen.

2 likes

Een vriendin van mij vloog ooit alleen met een (hele) jonge baby en vertelde dat iedereen echt extreem behulpzaam was. Dus gaat gewoon goedkomen!

2 likes

Hoe oud is jouw kindje ook alweer? Ik zou kijken naar cadeaus voor die leeftijd geschikt en dan de kleinste kiezen. Qua snacks hadden wij knijpfruit, druiven (in vieren), banaan, snack komkommer, van die groentevingers/chips, rozijnen, dadelreepjes en ook gewoon boterhammen.

2 likes

Ik vond het best een uitdaging en was blij dat de vlucht niet te lang duurde haha (3 uur ofzo, naar Griekenland). Baby wilde ook steeds staan en aan alles voelen, inclusief de haren van de mensen voor ons, We hebben haar geprobeerd zoet te houden met boekjes en Nijntje filmpjes en veel snacks (van die baby ā€˜chips’, broodjes, fruit etc etc) en af en toe even door het vliegtuig lopen en haar wat laten kruipen in het gangpad. Bij ons op schoot was in principe prima maar een beweeglijke baby 3 uur op je schoot houden is gewoon in elke situatie een uitdaging

1 like

Volgens mij heeft ons dochtertje dit nu ook. Bijna 10 maanden en ineens weer gedoe met slapen, inderdaad als we weg gaan ect. Ik probeer dr te laten mopperen eventjes, maar als ze echt overstuur raakt er naartoe. Wisselt hier heel erg per slaapje. Gisteravond uiteindelijk dr weer in de draagzak gehesen en rondjes om de keukentafel gelopen… Haha

2 likes

Late reactie, maar het is eigenlijk een persoonlijke vervolgvraag hierop. Mijn baby is nu 11 weken en slaapt overdag eigenlijk alleen maar in de draagzak. Op elke andere plek valt ze niet in slaap. Ik heb haar geprobeerd wakker weg te leggen in haar wiegje/kinderwagen/ledikant zodra ze slaapsignalen geeft of haar wakkertijd is verstreken. Maar als ze moe is gaat ze ā€œgewoonā€ keihard huilen tot we haar in de draagzak doen.

Soms kan ik haar slapend (vanuit de draagzak) wegleggen, maar zodra ze dan wakker wordt (meestal binnen 15 min), is het meteen brullen. Ook als ik er naast zit, haar aanraak, tegen haar praat, etc. Heb denk ik alles geprobeerd. Ook wegleggen op verschillende plekken (wiegje, ledikant, kinderwagen, box, babynestje).

Snachts slaapt ze wel goed, zonder huilen, in haar wiegje.

Nu zal ze met 18 weken naar de opvang gaan, en dat begint me nu enige zorgen te baren. Zal ze tegen die tijd wel in een bedje kunnen dutten overdag? Ik hoop op een omslag rond 3/3,5 maanden :stuck_out_tongue_winking_eye: En wat als het niet lukt? Mag ze dan niet naar de opvang? Heeft iemand hier ervaring mee?

1 like

Genoeg mensen met ervaring hiermee op dit forum haha, waaronder ik. Bij ons gingen ze net zo lang wiegen tot hij sliep en soms konden ze wegleggen en soms niet… Maar uiteindelijk heeft hij daar wel veel sneller geleerd in bed te slapen.

En het verschilt natuurlijk per opvang. Maar ik zou me er niet te veel zorgen om maken! En je kunt altijd even bellen hierover natuurlijk, hoe ze zoiets aanpakken.

2 likes

Onze dochter is op ontdekkingstocht en onze woonkamer blijkt erg niet kids proof haha. Lage vensterbanken, zo’n ouderwets plateau om de (niet werkende) haard. Overal kan ze bij & klimt ze op. Maar ik kan dus ook nergens meer m’n drankje of tijdschrift laten. Ik ben vast heel dom, maar waar zetten/leggen jullie dat soort zaken neer? We hebben geen echte kastruimte in de woonkamer en de bank staat vrij in de kamer dus kan bv geen plank achter de bank doen.
Ik zie het echt even niet meer hahaha

3 likes

:joy::joy:

Irritant is dat he! Ik heb dat met kaarsen; die heb ik normaal op tafel staan maar worden nu door de hele kamer gesmeten.

Onze bank staat aan een kant tegen de muur en daar zet ik mijn drinken

3 likes

Hahaha hier ook een dikke hit hoor, bollo de beer. Ik vind het stiekem ook wel echt handig, hoe burgerlijk het ook is…

2 likes

Haha idd zorgen voor genoeg afleiding. Als die van mij iets aan het uitspoken is, dan rol ik vaak een balletje door de kamer. Dan gaat hij daar als een gek achteraan tijgeren. Heb ik weer 2 min rust :joy:

3 likes

Ik zit as we speak ook op Bollo grondgebied en ik vind het hardstikke prima. Kijk mijn 25 jarige ik zou gegruweld hebben van al deze burgelijkheid maar hee: Things have changed :sweat_smile:.

Oh en ze hebben hier kinder-borrelplanken (met popcorn en rozijntjes). Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen hoor!

Alleen, ik ben zo klaar met deze godvergeten kuthitte! Vorige week woensdag zou de laatste warme dag zijn, en nu gaat het maar door.

De oudste is het probleem niet want die moet en zal in een pyjama met lange mouwen/pijpen slapen. Maar de baby is echt niet gemaakt voor hitte, die slaapt al tijden in een luier en een superdunne hydrofiel slaapzak.

Maar in deze bungalows is het natuurlijk hartstikke benauwd. Dus ik zit op de grond met een glas wijn een buggy heen en weer te wiegen tot ze hopelijk slaapt :neutral_face:

11 likes

Probeer een keer een vliegenmepper. Die heeft al voor uren speelplezier gezorgd hier. Het ziet er alleen niet uit als hij met dat ding in zijn hand de hele woonkamer doorgaat :sweat_smile:

2 likes