Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat boek niet volledig heb gelezen. Was ergens aan het einde van canada. Want ja langdraaaaaadig. Ik miste wel heel erg de XY choromosomen in het verhaal. De kinderen die allemaal zo goed meehielpen met het huishouden waren allemaal meisjes. Over de vaders werd al helemaal niks gezegd. De moeders werkten allemaal rondom huis. Ik heb een baan buiten de deur en mijn man ook dus een kind een half uur naar z’n schoenen laten zoeken is geen optie.
Toch heb ik er wel nuttige dingen uitgehaald.

5 likes

Wie heeft zo’n houten klimdriehoek voor z’n dreumes, en zo ja, is het al leuk voor een kind van 1 jaar of pas later? Mijn baby word over een paar weken 1 en ik vraag me af of zo’n ding nu al leuk is of pas vanaf 2 ofzo. Ze kan al wel goed staan en op dozen klimmen is haar grote hobby, maar het is niet alsof ze ooooveral op klimt oid.

Goed om te oefenen dan juist! Hier was het vanaf die leeftijd echt leuk.

2 likes

Wij hebben hem vorig jaar met sint gegeven, de middelste was toen nog net geen 1 en meteen veel plezier van ook door haar!

2 likes

Heeft iemand hier een Vogue elektrische bakfiets? Een tweewieler? Ik neig naar dit merk en ben benieuwd naar jullie ervaringen

1 like

@Maanzaad @Suikerklontje thanks! Welke hebben jullie?

Wij hebben de brede van @klimdriehoeken op instagram inc zo’n plank die aan de ene kant glad is en aan de andere kant van die plankjes heeft. Ziet er na ruim een jaar dagelijks gebruik nog goed uit en is ook nog niks kapot aan.

2 likes

Wij hebben er een van Etsy (Happy Moon ofzo?), drie jaar geleden waren ze nog niet zo goed verkrijgbaar in NL. Hij is wel echt heeel mooi en stevig.

HAPPYMOON® NATURAL CLIMBER With Ramp Transformable Triangle - Etsy Finland deze hebben wij en dan met de glijblaan met gekleurde “noppen” aan de andere kant.

4 likes

Voor 1 jarige al heel leuk!

1 like

Leuk! Heb jij nog een tip voor merk/winkel waar ik een leuke kan kopen?

Ik zie dat er verschil tussen tussen rekken die gewoon een driehoek zijn of die meerdere delen hebben zoals @Maanzaad post. Die kun je wat lager zetten en dat lijkt me voor een 1jarige wel handig?

1 like

Weet niet hoeveel tijd je hebt maar hij staat ook regelmatig op de lidl webshop

1 like

Twee vragen:

1. Wat is een leuke kerstfilm voor een kind van ruim 3,5? Ze vindt wel snel dingen spannend.

2. Is er een leuk informatief boek mbt seksuele voorlichting en geslachtsdelen e.d. M’n dochter begint er wat vragen over te stellen, bijvoorbeeld zag ze dat ik ongesteld ben en dan wil ik dat wel gewoon goed uitleggen, maar op haar niveau en daar loop ik een beetje vast.

Ik heb vandaag winnie de pooh op Disney+ gekeken. Eerste helft is kerst, duurt half uur en was iig echt niet eng.

2 likes

De sneeuwman! Dat is een tekenfilm van dat boek.

3 likes

Heeft iemand ervaring met starten bij twee verschillende kinderopvangorganisaties? We hebben het luxeprobleem dat we twee aanbiedingen hebben waar we tussen moeten kiezen…

Wij hebben een plek voor al onze (drie) dagen bij opvanglocatie A, maar die is wat verder bij ons vandaan en dat betekent dat we tot onze baby mee kan op de fiets* lopend (ruim een half uur) of met het OV (trein plus bus of bus plus twintig minuten lopen) naar deze locatie moeten. Bij opvanglocatie B kunnen we eerst voor één dag terecht, twee maanden later voor twee dagen en nog een maand later ook voor de laatste dag. Deze locatie is op tien minuten lopen van ons huis. Als we uiteindelijk bij locatie B willen blijven zouden we dus drie maanden deels naar A en deels naar B moeten gaan, voor we volledig bij B terechtkunnen.

Voor ons kind is starten bij twee locaties veel onrustiger en ik weet niet of dat het waard is om het voor ons als gezin op de lange termijn makkelijker te maken. Daarnaast is de tijd dat we niet met hem op de fiets naar locatie A kunnen op de totale tijd bij de opvang relatief kort (bij wijze van spreken zes maanden op ruim 3,5 jaar). Als opvang B ons veel meer aanspreekt zouden we dat de onrustigere start wel waard vinden, maar ik vind het lastig beoordelen of dat ook in het belang van mijn kind is.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken! Het gaat om Utrecht trouwens.

*ik ken de constructie van de maxicosi achterop de fiets maar daar voel ik me niet prettig bij. Een bakfiets zou dan eerder een optie zijn.

Voor de mensen met een kleine baby, die nog even in maar 44 gepast heeft… gebruikten jullie gewoon maat 1 luiers, of toch maat 0? :grimacing:

Ik verwacht dat onze 2e net zo’n kleintje is als onze eerste, maar ben vergeten welke maat luiers we gebruikten.

Mijn baby begon in maat 50 maar dat zat wel allemaal heel ruim (48 cm en 2750 gram), en we gebruikten maat 0!

1 like

Mijn baby droeg geen 44 want wist niet dat het bestond, maar 50 was erg ruim. Ze was 2940 bij geboorte geloof ik. Maat 1 Pampers was ruim, maar maat 1 Kruidvat paste prima, dus dat hebben we een paar weken gedaan tot ze in de Pampers paste.

2 likes

Volgens mij hebben wij na een week ofzo al maat 1 luiers gebruikt, ivm het absorptie vermogen. We moesten wel de bovenkantjes van de luier ver omvouwen en de plakkertjes heel ver naar de zijkant om het passend te maken.

1 like

Oja @DelilahBard wij hadden wel Pampers maar denk dat Kruidvat maat 1 ook prima had gezeten

2 likes