Tips, ervaringen & aanraders #7

Thanks voor alle antwoorden! We gebruiken die eerste tijd wel graag pampers. Ik denk dat ik gewoon een klein pakje maat 0 haal en de rest maat 1. Als we meer 0 nodig hebben, hebben we het zo bijgekocht natuurlijk. En als het niet nodig is, hebben we ze vast snel opgemaakt.

1 like

Pampers valt gewoon wat ruimer vind ik, dus maat 0 past vast wel.
Ik zat nu ook tussen 2 maten in bij pampers en heb toen maar weer wat kruidvat gekocht (nu pure & soft, die vind ik wel erg fijn trouwens, lekker zacht en niet zo plastic, maar ik vind van pampers harmonie ook de fijnste :money_with_wings:)

@mexi @Ovenschaal dank! Goed om te horen. Pas naar opvang B overstappen als daar alle drie dagen beschikbaar zijn kan helaas niet, ze kunnen de andere twee dagen niet zo lang voor ons vrijhouden.

Ik weet trouwens niet zo goed waar ik aan kan zien of het voor ons kind een probleem zal zijn om te wisselen. Hij is nog heel klein (7 weken nu).

@DelilahBard wij zijn met ons kleintje (maat 44, 48cm en ongeveer 2800 gram) begonnen met Kruidvat maat 0 en al snel overgestapt naar 1 vanwege het absorptievermogen, maar we hadden vanuit het ziekenhuis nog een paar Pampers maat 0 en die zaten mooi tussen Kruidvat 0 en 1 in.

1 like

Kerstmis met De Vuilniswagen is hier een grote hit

En wat betreft boek over geslachtsdelen/seksualiteit: ik wil het boek van Belle Barbé gaan kopen: 100 vragen over seksuele opvoeding. Is voor kinderen van 0-12 en lijkt me echt briljant

Helaas niet. Ik heb hem via marktplaats en deze was handgemaakt.

Met hoeveel weken zou die naar de opvang gaan? Mijn baby is vanaf 15 weken een dag per week bij opa en dat vindt ze echt niet leuk. Ze gaat zo met 7,5 maand naar de gastouder en gaat ze ook echt niet leuk vinden.
Als je echt veel voordelen aan die dichtbij ziet zou ik 't gewoon doen. Tis even pittig maar dat is de overgang naar opvang toch vaak al.
Jullie kunnen 't neem ik aan niet oplossen met ouderschapsverlof? Anders zou je dat nog kunnen bekijken.

2 likes

Ik zou dan toch opvang A doen en dan tegelijkertijd opvang B beginnen. Ik baal zelf nogal dat onze opvang ook een halfuur lopen is (met de bus 20, maar die rijdt om het kwartier dus dat is soms langer), maar er is niks dichterbij. Vooral met nog een baby op komst is het mega onhandig. Waar we eerst woonden was het twee minuten lopen en dat was ideaal, vooral toen hij nog niet op de fiets kon.

Ik denk dat de overgang dan ook wat makkelijker is misschien. Wij moesten dus twee keer wennen zo’n acht maanden na elkaar en ik vond dat best sneu. Maar ligt wel aan je kindje, al kun je dat zo jong echt nog niet weten. Maar dat er verschillende locaties zijn maakt niet echt uit op die leeftijd denk ik, genoeg kindjes die naar opa en oma gaan en de opvang en nog de andere opa en oma.

2 likes

Precies dat laatste. Het is inderdaad echt niet ongewoon dat kinderen 1 dag opvang, en twee dagen bij verschillende opa’s/oma’s worden opgevangen.

En daar hoor je zelden iemand over. Terwijl als ze zo jong zijn ze echt nog niet een dusdanige band met hun grootouders hebben opgebouwd dat ze die al ‘kennen’.

Wij moeten binnenkort 2 jaar lang op 2 verschillende locaties gaan halen/brengen omdat de BSO hier overal los van de kinderopvang gehuisvest is. Zo onpraktisch :sweat:

4 likes

Deze ligt voor haar onder de boom :blush:

1 like

Heeft iemand nog leuke ideeën voor cadeaus om te vragen voor een babyshower? Het gaat om mezelf😬 (op verzoek van de feestcommissie).

Verder ben ik nu ik zwanger van een zoon en heb ik al een dochter, dus veel dingen heb ik al in huis.
Ik heb nu: een speelkleed en een boxkleed, maar dacht dat jullie misschien nog leuke ideeën hebben voor wellicht iets meer blijvends :slight_smile:

Een draagzak zou ik vragen bij een tweede of een draag consult om goed een doek te leren knopen

2 likes

Bijdrage voor een newbornshoot?

2 likes

Bon voor een zwangerschapsmassage of bijvoorbeeld schoonheidsbehandeling na de bevalling?

1 like

Dank jullie wel voor de reacties al!
Draagdoeken en zakken heb ik al (te veel hahaha).
En ik kreeg een beetje het idee dat ze liever geen cadeaubon oid geven :blush:

Voorleesboeken zijn altijd leuk! We hebben er al veel natuurlijk, maar mochten daar specifiek tips voor zijn dan hoor ik het graag!

Ik kreeg een babynestje! Ben ik echt heel blij mee terwijl ik het zelf niet zo snel gekocht zou hebben (bij de eerste ook niet gehad).

1 like

Maar het gaat er toch om wat jij graag wil hebben? Ik geef zelf veel liever bijvoorbeeld zo’n bijdrage aan fotoshoot dan iets dat iemand maar heeft bedacht maar niet echt nodig heeft. Bij een 2e en 3e al helemaal heb je zoveel al.

2 likes

Vraagje: Onze dochter slaapt (toch nog) met haar armpjes vast aan haar slaapzakje dan ligt dan onder het nunki lakentje. Nu wordt ze in de avond regelmatig wakker en moet ze huilen. Van een aai over de bol wordt ze niet stil, van de speen wel. Maar die valt er vrij snel weer uit, dus ik blijf bezig. Ik heb vanalles gelezen over huilen tijdens overgang naar volgende slaapje, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Ze huilt ook wel vaker dan om de 3 kwartier, geloof ik. Wat zouden jullie doen? Laten huilen (ze is dan (nog) niet wakker, want ben normaal sowieso niet voor laten huilen)? Of toch steeds erheen voor de speen?

2 likes

Geen advies, wel herkenning. Mijn baby wordt ‘s nachts ook nog meerdere keren wakker om de speen, zonder valt ze geloof ik niet in slaap, dan is ze echt heel onrustig. Sommige nachten wel elke 5/10 minuten voor een uur ofzo.
Ik doe de speen wel terug, want ze kan het ook niet zelf en slaapt ook alleen met armen strak onder deken. Maar ze slaapt nog wel naast me in de co-sleeper, dus dat is wel makkelijker. Zie op een aparte kamer daarom voorlopig ook nog niet zitten. Hoop dat ze nog even in het wiegje past :sweat_smile:

2 likes

Haha, het is wat! Ze slaapt ook naast me, maar in de avond moet ik wel regelmatig heen en weer (en dus altijd opletten). Wij gaan straks wel over op een ledikant, maar ga daar weer een cosleeper van diy-en, want wij hebben niet eens een extra kamer en ik vind het zo ook wel heel fijn eigenlijk.

1 like

Ik zag dat Belle Barbé de volgende boeken laatst tipte:

• Philippine vd Goes - maar HOE dan?
  • Anna Fiske - Hoe worden baby’s gemaakt?
  • Sanderijn vd Doef - Ik vind jou lief
1 like