Ik had in het begin overproductie, dus ik moest ook ‘s nachts bijv. nog kolven terwijl baby al doorsliep omdat ik anders teveel pijn kreeg. Dat is inmiddels gestabiliseerd en in balans, maar uit die tijd ligt best wat in de vriezer.
Heb je de goede maat borstschilden en heb je wel eens verschillende schilden geprobeerd? Ik had eerst de standaard medela-schilden, maar met de siliconen schilden van horigen kolf ik 1.5 keer zoveel (en comfortabeler). Voel je dat je een toeschietreflex krijgt bij het kolven? Anders zou je nog oxytocine-neusspray kunnen proberen.
Dat is als vervanging. Ik wilde al morgen de dokter bellen er voor en zie nu de tip van @Merel
Ik heb drie verschillende maten schilden. Met de lactatie deskundigen gekeken welke het best was.
Post hier bijna nooit meer maar ben zo enorm geschrokken net.
Ze is nu 14 maanden en had haar dag niet helemaal, dingen uitvreten die ze niet mag, dus ik heb haar meerdere malen NEE gezegd. Ze wilde ook niet slapen en met de kerstdagen is alles natuurlijk wat anders qua ritme etc.
Zojuist werd ze wakker midden in de nacht en was niet meer te houden: gillen, slaan, haren trekken, krabben, hoofd bonken en helemaal overstuur, alsof de wereld verging. Ken ik niet van haar.
Ik ben er nog helemaal van onder de indruk en we kregen haar niet rustig. Alleen maar bozer als we haar bijvoorbeeld met een filmpje wilde afleiden of haar aanraakte.
Dit heeft denk ik 15 min geduurd. Ben uit de ruimte gegaan / naar beneden(ging gelukkig net op de trap) lamp aan en haar gewiegd tot ze weer wat rustiger werd.
Is dit nou een tantrum? Ik was geneigd de poedeisende hulp te bellen.
Kan niet goed omschrijven hoe heftig het was.
Als er tips zijn, graag!
Ik denk eerder een night terror. Google maar eens. Weet eigenlijk niet of dat bij die leeftijd al kan maar klinkt wel zo. Dat je geen contact krijgt. Heel naar is dat.
Fijn dat er al iemand meegekeken heeft. Hopelijk helpt de neusspray!! En succes vandaag
Nou met name de eerste weken hoor toen mijn productie hoog lag. Nu alleen soms als ze 's nachts doorslaapt en een voeding overslaat lek ik nog wel tijdens het toeschietreflex.
Ik heb alleen nu even niks aan mijn voorraad omdat het is van voordat ik koemelkeiwitvrij ging eten en ik (nog) niet wil provoceren. Ik zet de handkolf er dus op na de nacht/ochtendvoeding voor een nieuwe voorraad.
Huh wat gek zeg!
Ik ben een beetje hopeloos aan het worden en heb al zoveel tips met opzoeken/terug lezen in deze topics toegepast. Hier zit ik mee: Mijn dochter is 15 maanden en slaapt de nacht door van 19u tot 7u maar ongeveer 4 tot 5 nachten per week haal ik haar ‘s ochtends uit bed met natte kledij en slaapzak. Ik probeerde al: maat groter (5) dan haar luier overdag (4), luierbroekjes van diverse merken, romper met 1 knopje dicht, geen romper aan, zonder pyjamabroek (enkel luier beneden), pas echt net verschonen voor het in bed leggen en ook achterstevoren dragen van de luier maar afhankelijk van hoe ze ligt lekt ze voor of achter door, …
Buiten het feit om dat ik elke keer speciaal slaapzakken moet wassen omdat ik er geen 10 heb, vind ik het vooral lullig voor haar dat ze telkens op die manier moet slapen
Ik zie het echt niet zitten om haar in de nacht te wekken om haar luier te wisselen, lijkt me ook zo rot voor dr.
Iemand nog een tip die ik gemist heb?
Heb je al geprobeerd de grotere luier achterstevoren over de andere luier te doen?
Bij ons is het uiteindelijk opgelost om voor het slapen minder drinken te geven.
Ik heb deze tip hier van het forum en dit was bij ons de oplossing (na ook tig dingen proberen):
- normale luier van Pampers Premium Protection in de normale maat (in ons geval maat 5)
- daar overheen Pampers Baby Dry luierbroekje in 1 maat groter (bij ons dus maat 6)
Allebei gewoon normaal aan doen, niet achterstevoren.
Sindsdien is hij niet meer doorgelekt bij ons!
Wat ik ook nog even doe als ik ‘m in bed gelegd heb, is de rand van de voorkant van de luier nog even goed omhoog trekken (dat is de plek waar hij altijd doorlekte).
Hoop dat dit bij jullie ook helpt.
Ja dit was bij ons ook de juiste oplossing! Luier aan en een luierbroekje in een maat groter eroverheen. En we proberen voor het slapen te gaan uit te kijken met extra drinken geven maar vaak heeft bij z’n beker al op voordat ik er erg in heb Ook even in de gaten houden dat de luier niet te klein wordt en je over moet stappen op een grotere maat (maar dat zul je vast doen).
@teddystof en herkenbaar dat het zo sneu is als je ze nat uit bed haalt
@DahliaDavin
Neen, twee over elkaar heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Het lijkt me zo oncomfortabel voor haar precies maar dat ga ik dan zeker eens doen.
Minder drinken is lastig gezien ik pas thuis kom rond 17u, we dan nog moeten eten en ze rond 18u30 haar fles nog moet drinken dus het is allemaal vrij krap op dat vlak.
@fullmoon
Nu jullie beiden twee luiers aanraden ga ik dat volgende nacht doen. Bedankt ook voor de specifieke vernoeming van de merken. Wij gebruiken de pampers luiers dus die heb ik beiden liggen.
Bedankt! Hier kan ik mee aan de slag, ik kom er nog op terug of dit ook voor ons de oplossing blijkt
Wij hebben dit een tijdje ook gehad en deden toen 2 luiers over elkaar heen. De gewone pampers babydry in zijn normale maat en daaroverheen een Kruidvat luier van een maat groter om het wat strakker dicht te houden.
Wij hebben juist een tijdje gehad dat ze doorlekte omdat we net te snel waren met overstappen op een grotere maat luier. Die verschoof dan tijdens het slapen waardoor ze doorlekte. Nu we weer een maat kleiner hebben gepakt, gaat het stukken beter. Maar of dit een bruikbare tip voor jullie is, vind ik moeilijk in te schatten.
@Glitterpen
Wat een talrijke en bovendien snelle reacties! Bedankt!
Nu ben ik helemaal overtuigd van twee luiers.
@Revelry
Snap dat je dit aanhaalt maar de maat groter dan haar gewicht zit in de ochtend helemaal vol geplast dus dat is niet echt een optie want deze kan minder aan lijkt me.
Die hou ik in m’n achterhoofd voor het geval de dubbele luier methode toch niet zou werken. Maar is wel een allerlaatste optie voor mij persoonlijk. Bedankt voor je input!
Wij hadden hetzelfde rond die leeftijd. Alle tips die hier genoemd worden geprobeerd, niks hielp. Uiteindelijk was de oplossing een luierbroekje in 2 maten groter dan ze op basis van gewicht zou moeten. Ze plaste blijkbaar echt veel meer dan haar luier aan kon, een maat groter was nog niet genoeg, pas bij twee maten was er voldoende capaciteit.
Overigens hield ze een paar maanden later opeens op met plassen tijdens het slapen, toen deed ze direct na het opstaan een monsterplas.
Ik heb een baby van 6 maanden dus ben verre van expert Maar zolang het goed gaat, gaat t goed toch? Als jij maat 1 beter vindt zitten bij je baby en de luier het gewoon houdt (ook al zit hij erg vol), dan is het prima toch?
Als je twijfelt zou je eens een maat groter aan kunnen doen en ervaren hoe dat bevalt. Je kan altijd de luier daarna weer gewoon maat 1 doen als t toch nog niet fijn is
Mijn baby heeft vrij spekkige beentjes, dus ik ben eigenlijk altijd overgestapt zodra het strak ging zitten bij de liezen/bovenbenen. Dat voelde voor mij niet fijn. Ik ben (nog) niet overgestapt vanwege capaciteit.