Tips, ervaringen & aanraders #7

Hier ook die beentjes. Bij de bovenbeentjes krijg ik ze haast niet goed aangetrokken (pampers premium protection maat 3) maar het stuk luier tussen de beentjes en op de buik lijkt wel snel heel veel en groot.

Zijn er merken die goed vallen bij spekkige bovenbeentjes?

2 likes

Ik heb alleen in het begin meerdere merken gehad, dus ik kan eigenlijk alleen maat 1 vergelijken. Maar ik vond Kruidvat en Etos fijn voor mijn baby: ruimte voor de beentjes maar geen enorm los ā€˜pak’ tussen de beentjes en bij het buikje. Ik vond Pampers ook heel groot en los (breed?). Maar er zijn vast mensen met meer ervaring!

Ik gebruik nu altijd Kruidvat, inmiddels maat 4 (ze is 6,5 maanden en ong 8 kilo)

1 like

Onze baby draagt s nachts een wasbaar overbroekje over een wegwerp luier, dat werkt bij ons heel goed dus zou je eventueel ook nog kunnen proberen!

3 likes

Wij kijken meestal naar hoe snel de luier vol zit, als het echt snel heel vol zit dan gaan we naar de volgende maat.
Mijn kinderen zijn relatief klein voor hun leeftijd, maar eten en drinken wel veel, dus hebben wel veel absorptievermogen nodig in de luier.
Luiers zitten dus altijd een tijd heel ruim, dus moeten vaak de bovenkant wat omslaan naar binnen en de plakkers heel ver naar de zijkant.

@Indigo ik vind pampers luierbroekjes echt heel ruim vallen. Mijn schoonmoeder had eens een pak mee genomen en bij mijn kinderen zit het echt te ruim, met lekkage tot gevolg. Dus ik denk juist wel geschikt bij spekkie beentjes.

2 likes

Toen ik deze vraag een tijdje terug stelde, werd Etos woezel en pip aangeraden. Die zaten inderdaad wat losser bij de beentjes. Voor mijn baby toch niet de beste keuze, want ze lekte toen een paar keer door, dus wij zijn toch weer terug bij pampers premium protection

1 like

Je hebt al heel veel tips gekregen en ik heb er geen ervaring mee maar herinnerde 'm van een eerdere keer dat deze vraag werd gesteld: een overbroekje die je gebruikt voor wasbare luiers over de luier heen.

3 likes

Spekkige bovenbeentjes, klinkt echt heel schattig :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Het klinkt niet alleen schattig, het ziet er ook heel schattig uit :smiling_face_with_three_hearts: :wink:

1 like

Mijn collega noemde het lekkere damesdijen, dus zo noemen wij het nu ook :joy:

5 likes

Hier ook goede ervaring met Kruidvat luiers en spek beentjes! Pampers paste totaal niet…

2 likes

Baby is 10 weken en ik ben nog steeds niet ongesteld, ik geef kunstvoeding. Hebben meer mensen dit gehad, is dit normaal? Wanneer trek je bij zoiets aan de bel? :sweat_smile:

2 likes

Ik was pas na 6 maanden ongesteld, dus kan best nog even duren!

Mijn dochter gaat nu 4 maanden iedere week naar m’n vader toe voor 1 dag maar ze vindt het nog steeds echt niet leuk (ze is 7 maanden). Zodra ik weg ben zet ze een keel op en dit houdt nagenoeg de hele dag aan. Ze is soms wel vrolijk maar nooit langer dan 5 minuten.
M’n ouders halen echt alles uit de kast om dr te vermaken, lopen de hele dag met dr rond, doen spelletjes, knuffelen. Ze krijgt aanzienlijk meer aandacht op zo’n dag dan wij dr thuis geven.
Zodra m’n man d’r ophaalt is ze weer vrolijk en kan ze ook lachen naar opa en oma.
Ze heeft dit gedrag ook als ze bij een oppas is (is 2 x geweest). Gewoon zodra dr ouders uit zicht zijn begint ze eigk te huilen. Ook echt op flink volume.
Ze slaapt wel en drinkt ook redelijk. We herkennen dit totaal niet met de baby die wij thuis zien.
Na de kerstvakantie gaat ze 2 dagen per week ook nog naar de gastouder.
Heeft iemand ervaring met een baby die zo lang ontevreden is? En zo ja, wanneer werd het iets beter?
M’n ouders zoeken trouwens niet echt een oplossing alsin dat Y minder vaak komt of korter komt. Dat hebben we al eens aangeboden en vinden ze niet nodig (ga het wel nog eens aanbieden maar weet nu al dat ze dat niet willen)

2 likes

Volgens mij heel normaal, kan zo enorm verschillen. Bij mij begon het al eerder.

En nu het er toch over gaat; ik vind mijn menstruatie echt zo kut sinds de zwangerschap. Veel heftiger, verlies nu op 1 dag wat ik voorheen in 5 dagen verloor (al is het nog niet heel zwaar). En ik ben helaas veroordeeld tot maandverband wat het nog kutter maakt :weary: Het is niet eens een echt cyclus, want ben weer aan de pil, maar die kan ik ook veel minder lang doorslikken. Vraag me af of dat ooit weer zoals vroeger wordt.

1 like

Bij mij wordt het al weer ā€˜normaler’. De eerste keren moest ik een wekker zetten voor elke anderhalf uur anders bloedde ik door mijn tampon en maandverband heen.

1 like

Wanneer ben je bevallen? Ik nu 8 maanden geleden. Maar misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben :sweat_smile: Het schijnt allemaal een jaar te duren toch? Het is ook al wel wat minder geworden, de eerste keren was echt een bloedbad.

1 like

Vraagje als vervolg op de spekbeentjes eerder vandaag :grimacing:

Welke korte mouwen rompers zijn goed voor spekkige babies? Benen, armpjes, buikje, etc?
Mijn baby moet binnenkort/nu over naar een volgende maat rompers (nu 62/68 gaat naar 74/80). Ik heb nu die unikleur stretch rompers van de Hema, maar ik vind die zo strak bij het lijf en de armpjes. De mouwtjes knellen ook een beetje. Iemand een goede tip?

Ik heb nu dus deze

1 like

Het duurde bij mij (beide keren) zo’n acht maanden voordat ik uberhaupt weer een cyclus had. En ik heb maar relatief kort borstvoeding gegeven.

Ik denk dat het nu circa 4 a 6 maanden sinds de eerste menstruatie is nu het minder lijkt te worden.

@Kaasvlinder - misschien C&A een keer proberen? Ik heb kinderen met niet zozeer spekbeentjes, maar wel lieve bolle buikjes en C&A bevalt goed. Ze hebben meestal zo’n ā€˜grabbelbak’ staan. De printjes moeten je smaak zijn, ik vind ze vaak wel leuk :slight_smile: ik neem ze wel vaak een mastje groter.

2 likes

Ik vind de mouwloze van Zeeman fijn en was ook altijd wel tevreden over de multiverpakkingen van Zara!

1 like

Ik vind Carter’s heel fijn en Name It is mijn tweede favoriet.
Hema is hier al snel te klein en c&a al helemaal :sweat_smile:

@Keroppi Ik heb helaas 2 weken bv gegeven, dus dat zal wel geen invloed gehad hebben. Ben geloof ik na 8 weken weer met de pil begonnen, dus dat is nu ook wel 6 maanden geleden. Maar zal maar geduld hebben, kan er toch ook niets aan doen helaas.

1 like