Tips, ervaringen & aanraders #7

Ff teruggezocht. Toen wij 4 flessen gaven, waren de ochtendfles (7.00 uur) en de avondfles (19.00 uur) 210+7.
De andere 2 flessen waren beide kleiner omdat deze dichtbij een ander eet-moment zaten (12.30 uur = 150+5 net na z’n boterham en 15.30 uur = 150+5 net voor z’n groente hapje).

Dus misschien is dat een idee?

Oja en uiteindelijk heb ik die 15.30 uur fles gewoon van de ene op de andere dag weggelaten en z’n groente wat eerder gegeven dan normaal om te overbruggen.

Ik bedenk me net dat ik nooit heb afgebouwd maar altijd een fles weg haalde en dat dan verving voor eten en drinken. Die een na laatste fles werd dan yoghurt met water.

Maar misschien heb ik dat nooit ‘goed’ gedaan :woman_shrugging:t3:

1 like

Hier ook, gewoon een fles weglaten, eventueel wat magere yoghurt of een volkoren soepstengel /crackertje extra als tussendoortje. Nu met 10 maanden zitten we nog op 2 flessen. Ze is wel aan de zware kant en eet goed, dus is per kindje denk ik ook verschillend.

Ze was vandaag gebeten door een ander kindje op de opvang, een heel gebit aan tandafdrukken in haar arm. Vind het zo zielig :frowning: eerste negatieve ervaring met een ander mens/kindje ofzo. :disappointed:

Jaa de kaarsen (en planten) hebben ook al een ander plekje gekregen. Maar ook dat is lastig want het meeste is dus laag, dus dan kan ze bv nog bij de takken van een plant 🫤
@mexi Jaa haha dat is ook een optie maar we moeten dr al op al die lage dingen ect in de gaten houden dus hoopte op 1 ding waar ik niet op hoef te letten :sweat_smile:

Ze klimt werkelijk overal op en trekt nu ook de keukenkastjes al open. De barkrukken loopt ze mee door de keuken…
Maar je krijgt er zoveel voor terug :wink:

1 like

door dit flessenverhaal word ik er aan herinnerd dat wij met 20 maanden nog steeds een fles voor bedtijd geven en ik 0 zin heb om daar vanaf te stappen want wie weet hoe slapen dan gaat :grimacing:

ik hoop al tijden dat ze ‘zelf aan gaat geven’ dat ze die niet meer hoeft maar dat gebeurt niet haha

8 likes

Nou hier ook nog hoor met 2 jaar, ochtend én avond! Hij kan best zonder slapen, maar hij vraagt er iedere keer zo lief om, wie ben ik dan om te weigeren :pleading_face:

8 likes

Same :joy::joy: iedere keer neem ik me voor om het te gaan afbouwen maar wanneer heb je er nou zin in :smiling_face_with_tear:

2 likes

@Konijntje wij geven dreumesmelk van de kruidvat en ik denk altijd maar zo: als dreumessen geen fles mochten dan zouden ze het niet maken, riiiight?

4 likes

Ach als ze er goed op slaapt lekker laten toch :wink:

Hier wilde ze vanzelf op een gegeven moment die fles niet meer, altijd ergens tussen 2 jaar en 2,5 jaar
Geen stress, komt vanzelf

2 likes

Hier ook hoor. Ik denk dat hij op zich zonder kan, in Australië dronk hij het ook heel weinig omdat ze daar geen (zoete, haha) dreumessojamelk hadden en normale melk vindt hij niet lekker. Maar hij drinkt hem elke avond leeg en ik vind het wel een gezellig momentje dus laat ik het lekker zo.

Same! Hier met 21 mnd krijgt hij ook nog ochtend en avond een fles. Wij gaan er goed op, dus we laten het gewoon nog even zo :slight_smile:

1 like

Hier ook net voordat hij 1 ging worden, zat al in de stress van hoe je dat moest gaan afbouwen maar hij wou zelf gewoon steeds vaker niet of 2 slokjes haha

Zou lekker zo laten ze geven het zelf wel aan :blush:

Hier net zo! Tot bijna 2 de nacht fles. De anderen gingen vanzelf eraf.

Oh heb hier ook nooit zo bij stil gestaan. Geef voor het middagslaapje en savonds nog een fles met half normale melk en half water. Vooral met dat warme weer denk ik ook van drink maar lekker hoor.

1 like

Hier ook nog 2 flessen met bijna 17 maanden en hoop dat dit nog heel lang zo blijft, zo gezellig!

Mijn zoon heeft echt nog maar heel weinig zin in zijn fles. Hij drinkt het heel langzaam en zit vooral met zijn fles te zwaaien en schudden. Mijn dochter klokt het altijd als een malle achterover :joy: ze krijgen in de ochtend 180ml en over de dag nog een fles van 90ml, soms nog wat extra (ze zijn bijna 1 en we willen wel afbouwen).
Maar vooral die fles in de ochtend vind ik wel makkelijk. Ik ben al aan het nadenken over makkelijk ontbijt dat ze zelf kunnen eten, voor als we die ochtendfles ook laten vervallen. Want eigenlijk moet ik mijn zoon nu toch al snel in de ochtend weer een banaan geven omdat hij honger heeft.

love deze insteek!
ik las berichten van het cb dat je rond een jaar alle flessen af zou moeten bouwen, maar het zit inmiddels zo ingebouwd in ons avondritueel dat we echtttttttt geen zin hebben om dat op te schudden haha

4 likes

Ik snap ook niet zo goed waarom want ze moeten wel veel zuivel binnen krijgen. Wat maakt het uit of het een glas melk is bij de lunch of lekkere warme melk uit een flesje 's avonds voor het slapen gaan?

6 likes

Volgens mij heeft dat meer te maken met tanden poetsen voor bedtijd

1 like