Tips, ervaringen & aanraders #7

Ze is net 1 geworden en dat zijn 2 boeken geworden van 120 pagina’s. De volgende jaren hoop ik echt wel in 1 boek te doen. Ben hier echt maandelijks wel druk mee geweest.

Edit: en de 2 vakanties zitten nog in 2 losse boeken.

En ik heb nog een apart boek met zwangerschapsfotos en new born shoot…

Achteraf, beetje veel, maar goed…

2 likes

Ik neem me al 3 jaar voor om überhaupt één fotoboek te maken :disappointed_relieved:

13 likes

Ik vind het via once upon best wel goed te doen, ook op je telefoon.

1 like

Herkenbaar. Kind is bijna twee en ik heb alleen wat professionele foto’s uit laten printen. Ik denk er nu aan uiteindelijk van 0-4 en zo per 4 jaar te doen. Digitaal krijgt m’n kind uiteindelijk ook wel alle foto’s

3 likes

Zijn de foto’s van een telefoon wel echt mooi genoeg om te laten printen? En is er dan verschil in een kant-en-klaar fotoboek en echte losse foto’s?

1 like

Ik maak fotoboeken via Kroost en heb van beide kinderen eentje per levensjaar. De grootste ellende vind ik het overzetten van de bestanden van mijn vriends IPhone naar mijn laptop. Als je het via Google Drive doet dan maakt hij er gare HEIC bestanden van (en ja die kun je converteren maar daar ontstonden weer andere problemen door).

Iemand tips hoe dit het handigste te doen?

2 likes

Iphone met kabel aansluiten op de computer, dan kun je ze er zo allemaal afhalen. Bij macbook via fotolader, bij windows via de verkenner.

Die heic bestanden zijn livefoto’s, maar als je het via de kabel doet (of via iCloud) zijn het gewoon jpgs en de filmpjes die bij de livefoto horen mo4 of mov ofzo.

Andere optie is via icloud, dan log je op de computer in via icloud.com en kun je ze zo allemaal downloaden. Maar als je ook al google drive hebt is dat wel wat dubbel op.

@Huismus ja hoor bij de telefoons van tegenwoordig echt wel.

4 likes

Same, zo erg :sweat_smile:
Hier maakt partner graag foto’s met camera. Die wil alleen goede kwaliteit foto’s erin. Dus dat is best een uitzoek werkje en wordt steeds erger…

2 likes

Ik al 4 jaar :sob: het is nu zo veel dat ik helemaal te overweldigd ben eraan te beginnen

1 like

Zo doe ik het ook. Ik heb per kind een boek van 0-1 en daarna gewoon kalenderjaren van ons als gezin (en leuke foto’s met opa’s, oma’s enzovoorts)

Dochter is nog maar 5 maand, maar ik bestel een keer in de zoveel tijd gewoon los alle leuke foto’s en plak die los in een album. Wanneer ik in de stemming ben schrijf ik er wat leuks bij. Zo is het voor mij niet steeds een grote stap en ik ben ook meer van analoog. Het is chronologisch, maar verder is er geen thema/periode per boek.

5 likes

Wat slim! Ik ga hier ook maar eens snel werk van maken! Wil zelf ook het liefst ouderwets plakken.
Waar laat jij je foto’s afdrukken?
Ik meen me te herinneren dat @itakepictures een aanrader had, wil je die nog eens delen? En vind jij dan telefoonkwaliteit ook goed genoeg?

2 likes

Ik wilde nog even kort terug komen op de kind wil niet eten vragen. Al veel over gedeeld maar nog een tip:
Eet als een expert mini. Dit is wel voor kinderen van 0 tot 2 jaar, maar zit ook een stukje kind weigert eten in. Ik heb geen aandelen maar ben echt fan van het boek met wetenschappelijke onderbouwde info.

Het boek is o.a. geschreven door Rolinde Demeyer (op insta Rolinde op de groei) en die deelt op insta ook goeie tips hierover. Oa over het nee Danku kommetje. Wellicht dat het mensen nog helpt of inspiratie biedt :slight_smile:

2 likes

Hema! Het is niet altijd topkwaliteit, maar een fotoboek gaat mij meer om de herinnering dan de looks. Echt mooie foto’s kan ik later wel eens meer werk van maken. Ik schijf op de achterkant van elke foto de datum zodat je dat later altijd nog kunt checken.

1 like

Profotonet raadde zij aan meen ik mij te herinneren.

4 likes

Wat is jullie ervaring met bijwerking van de 14 maanden vaccinatie (bmr)?

Wij gaan exact 2 weken nadat de prik afspraak nu staat op vakantie en moeten dan 9 uur in een vliegtuig, maar ik twijfel of dit slim is of dat ik de afspraak beter naar voren kan halen.

2 likes

Ik zou het zeker op een ander moment doen. Ze kunnen er flink ziek van worden. Bij mij raadde het cb ook aan om het niet vlak voor een vakantie te doen.

1 like

Yes, profotonet.nl en dan het Lustre papier. Dat is half mat half glans, blijft heel mooi van kleur en je ziet er geen vingerafdrukken op

4 likes

@Huismus plus 1 voor profotonet lustre :ok_hand:t3:

5 likes

Ik gebruik voor mijn 10 weken oude baby een lange mouwen romper, boxpakje, sokjes en een slaapzak van 3 TOG. Zijn slaapkamer is zo’n 17 graden.

1 like