Tips, ervaringen & aanraders #7

Wij hadden het precies twee weken voor een 24 uur durende vlucht :grimacing: maar omdat we ook een maand weggingen wilde ik het niet daarna nog doen. Uiteindelijk nergens last van gehad. Wij hadden gelukkig wel goede annuleringsvoorwaarden en konden zonder reden 24 uur van tevoren omboeken.

Dus ja dat is mijn ervaring, maar het is niet iets dat ik zou aanraden.

3 likes

Ja, ik vind mezelf dan ook weer stom om dit zo te vragen, want ervaringen van anderen zeggen natuurlijk niets over mijn kind + ze kan net zo goed op de dag van vertrek doodziek zijn van een virus van de opvangšŸ˜…

2 likes

Bij welke vliegmaatschappij kan dit? Lijkt me ideaal met kinderen

Emirates, maar was een corona ding, dus geen idee of het nog steeds kan. Ik durf ook niet te zeggen of we er extra voor betaald hadden.

3 likes

Heb net 2 boeken besteld.
Goede deal

10 likes

Dikkere pyjama? Babyslaapkamer is nu zon 18gr en baby van 3,5mnd slaapt nu in een prenatal winterslaapzak (met afritsbare mouwen die er nu nog af zijn), lange mouwen romper en dan een winterpyjama. Tot de kerst ook nog onder een laken + deken van 1,0 tog die dubbel gevouwen lag dus dacht dat dit te koud zou zijn, maar hij wordt net zo warm (qua gevoel, tempen hem niet als we daar geen reden toe hebben) wakker.

@Pop.deluxe hier de 8-15 dagen erna dagelijks een koortsaanval bij de middelste. Duurde dan 1-2u, dan was ze ook echt elkendig en hangerig en daarna was het weer over en had ze nergens meer last van.

Mijn vriend wil onze dochter om 0:00 uur wakker maken. Lijkt mij dus niet zo slim.
Ze is 3 jaar en vind het allemaal nog spannend. Wat doen jullie? Ik wil haar gewoon laten slapen, als ze wakker wordt dan even kijken.

Wij hebben een gezamenlijke middag dut gedaan vanmiddag in ā€œhet grote bedā€. Dat is echt heeel lang geleden haha :sweat_smile:.
Werden allemaal rond 17u wakker na 2-3u slapen dus houden het wel uit tot 0:00 :sunglasses:

19 likes

Dit klinkt echt zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts:.

6 likes

Haha dat was/is het ook. Nog steeds heel gelukkig met onze samen slaap situatie :heart:!

4 likes

Mijn partner wil dit ook. Ik ben niet zo’n voorstander. Als onze zoon (bijna 3) zelf wakker wordt prima, maar anders lekker slapen. Moet wel zeggen dat hij het vuurwerk wel leuk en interessant vindt. De deal is nu dat mijn partner er dan ook maar voor zorgt dat hij weer gaat slapen. Ik ben zwanger en weet niet of ik t vol ga houden tot 12, dus dan zit m’n partner iig niet alleen om 12 :crazy_face:

3 likes

Wij laten ze beide (3 en bijna 2) slapen… tenzij ze zelf wakker worden. We gingen na het eten sterretjes afsteken en nog even vuurwerk kijken. Merk dat ze hun slaap ook hard genoeg nodig hebben deze drukke week.

1 like

Laat mijn zoontje van 3 gewoon slapen. Te veel indrukken denk ik anders, en dan daarna weer moeten slapen :sweat_smile:

2 likes

Ze werd uiteindelijk zelf wakker van de harde knallen om middernacht en hebben het even vanuit haar raam bekeken. Daarna was ze al snel moe en wilde ze weer slapen. Dus zat ik naast haar bed haar hand vast te houden tot het voorbij was.:sweat_smile:

3 likes

Aangezien het nieuwe jaar weer is begonnen, betekent dat dat mijn dochter over 4 maanden alweer 3 wordt (help :smiling_face_with_tear:).
Ik ben al een beetje aan het rondstruinen voor een cadeau en wil graag een groot poppenhuis geven die ik zelf helemaal heb opgepimpt.
Ik zat te denken aan een poppenhuis die (bijna) net zo groot is als zij zelf is. Tussen de 80 en 100cm. Hebben jullie tips hiervoor?

En zijn er meerdere die dit hebben gedaan die daar misschien tips voor hebben, of eventueel inspiratie foto’s? Vind het altijd erg leuk om te zien :smiley:

1 like

Geloof dat we hier ook de hand-voet-mondziekte in huis hebben. Uiteraard begint het bij de oudste die al veel te weinig heeft geslapen vannacht, dus dat is zeer uhm gezellig :joy:

Voor degene die er al ervaring mee hebben, wat zijn de tips om het wat te verlichten?

Ik heb zinkzalf gebruikt en ook havermoutbadjes.
Mijn zoon had ook wat blaasjes in zijn mond dus ik gaf hem dan yoghurt ijsjes om te eten omdat hij echt geen trek had en het pijnlijk was tijdens het eten.

Het is hier nog steeds niet voorbij maar zijn gezicht is wel al opgeklaard en hij heeft verder geen last van zijn handen en voeten, die zitten dus wel onder maar hij is gewoon vrolijk.

1 like

Oh yoghurtijsjes is een goede! Hebben van die vormpjes en maken we vaker, dus zo meteen ff maken!

3 likes

Hier werkte miconazol met daaroverheen zinkolie ipv zinkzalf heel goed

3 likes

Waarom miconazol?
Een antischimmelmiddel gebruiken bij een virus klinkt niet logisch.