Tips, ervaringen & aanraders #7

Volgens mij heb ik weleens gelezen dat een aantal mensen hier de maxi cosi axissfix hebben. Ik overweeg hem ook te kopen. Kun je hem makkelijk plaatsen in de auto en weer overhevelen naar een andere auto? We hebben zelf geen auto, dus hij moet er na een ritje altijd weer uit.

mijn dochter is van oktober maar we krijgen nu een zomerbaby, heeft iemand nog een Gouden Tip van onmisbare spulletjes?
veel hebben we natuurlijk al, maar ik denk bv aan badstof rompertjes etc.

Dan zou ik niet voor de axissfix gaan want die heeft een top tether bevestiging nodig. Behalve dat niet elke auto dit bevestigingspunt heeft moet je daarvoor in de kofferbak zijn dus die moet leeg genoeg zijn om bij het bevestigingspunt te kunnen.
Bedenk ook of de auto’s waar je het stoeltje in wil zetten wel isofix heeft anders kom je sowieso op stoeltje met gordelbevestiging uit of een stoeltje die beide kan. Mijn ouders hebben de maxi cosi tobi, die halen ze steeds uit de auto.

Edit: wat Madelief zegt over gewicht is ook wel iets om op te letten. Ik heb daar bij mijn ouders niet heel erg op gelet want die hebben een eigen auto maar de Tobi is 8,8 kg en de axissfix 12kg.

Wel met de BMR prik. Daar krijgen kindjes pas na ongeveer 2 weken last van!

1 like

Leuke korte mouwen of spaghettibandjes rompers en geen tshirts. Luier bleef hier beter zitten met een romper en 2 lagen over elkaar was weer te warm.
Ook geen overslag rompers want dan zit je dus ook op meerdere lagen.
Wat korte broekjes, idd hydrofiel kleertjes, zonnehoedjes waren hier ook heel fijn met in de drager.

Hema heeft dit soort rompers en die konden gewoon als hele outfit dus die vond ik echt het allerfijnst. Stonden ook leuk.

Ik had van H&M en Petit Bateau van die pakjes die broekje en topje aan elkaar waren van lekkere dunne stof (oa hydrofiel), dat was echt heel fijn op de hete dagen. Of een los broekje en dan een t-shirtje of gewoon een rompertje. Dingen zonder mouwen heb ik eigenlijk nooit aangedaan, altijd iets met een klein mouwtje, omdat ze best snel smetplekken onder de oksels kreeg.

3 likes

Ik had een zomer baby.
Ik vond de pakjes van baboo hema net rib fijn.
Niet te warm of te koud en lekker zacht.
Lange en korte mouw. Tshirts eigenlijk voor nop gekocht. Vaak romper als bovenstuk en dan een broekje.

Iemand de tip voor snotneusjes van een dreumes? Hier is het echt een mega strijd om zijn neus te vegen.

1 like

Mijn dochter wordt ook helemaal bezeten als we haar neus willen schoonmaken. Maar ze is al weken non-stop verkouden en vooral na het slapen heeft ze allemaal snot korsten bij haar neus, die wil ik wel weg halen…
Onze tactiek is nu:
-als ze net uit bed, nog een beetje duf is en melk aan het drinken is, dan zsm het snot weghalen. Geeft het minste verzet
-hypnotiseren met tiktak filmpje
-of in de houtgreep nemen :sweat_smile:
Tandenpoetsen vond ze een tijd ook vreselijk maar is nu weer goed. Ik hoop dat het met neus vegen ook zo gaat, want ze wordt echt zo boos.

1 like

Ik weet niet of het bij ons heeft geholpen of dat hij gewoon niet van een vieze neus houdt, maar misschien kun je het zelf laten doen. Zelf tissue of doekje pakken, zelf even laten afvegen en dan doe jij het nog eens goed.

Mijn zoontje vraagt nu zelf om een tissue als hij een snotneus heeft :’) en hij mag het ook zelf pakken. Maar hij heeft een periode gehad dat hij echt begon te gillen.

3 likes

De Maxi Cosi Tobi werd al een paar keer genoemd. Wij hebben die en ik vind 'm best simpel te instaleren met de gordel. Tuurlijk is het een log ding maar wel een stuk minder dan zo’n Assifix.

Wij hebben de onze destijds overgenomen van iemand anders. Op dat moment hadden wij geen eigen auto dus ik ging met de tram. Alleen was er toen sneeuwval waardoor de trams veel minder reden / pech hadden. Dus uiteindelijk heb ik zeker 25 minuten door de sneeuw gesjouwd met dat stoeltje. Dus ja, ik heb wel wat ervaring met het tillen van de Tobi :rofl:

2 likes

‘zelf’ laten doen, of eerst bij jou of een knuffel/pop
of maak er een spelletje van, in de trant van: ik ga je neus vegen, is dit je neus? nee dit is je oor. is dit je neus? neeeee, dat is je oog!

en anders grof geweld ben ik bang

5 likes

& @Loes Fijn jullie reacties, bedankt! Dat van die top theter was me even ontgaan :no_mouth: De auto’s waar we de stoel in gaan gebruiken hebben wel allemaal isofix, maar ik denk dat het dan toch handiger is om een ander model te kiezen. Ik denk dat ik een beetje teveel wensen heb. Ik kwam bij axissfix uit, omdat ze daar ook nog een tijdje achterwaarts in vervoerd kunnen worden. Ik ga sowieso kijken naar de Tobi!

@Ovenschaal De Nomad heb ik ook bekeken, maar daar kon ik geen testresultaten van vinden bij de ANWB of de consumentenbond. Ik wil het liefst wel een zo hoog mogelijk scorend stoeltje kopen. Ik kan de stoel thuis makkelijk kwijt en hoef er niet veel mee te sjouwen gelukkig.

@Keroppi Ohnee daar zit je echt niet op te wachten :joy: Wel fijn om te weten dat de Tobi te tillen is haha

1 like

Hahaha zo droog die laatste zin. Maar het is wel zo :’)

Is het stapelstein balanceerbord een aanrader? Of kan ik dan beter extra stapelstein stenen erbij kopen? Voor een 1 jarige en een peuter is het. Dacht misschien is dat balanceerbord voor de peuter erg leuk.

Ik vind het een leuke toevoeging en wordt veel gebruikt. Samen met de stenen maken ze er ook bijv een tafeltje van :slight_smile:

3 likes

Wobbel heeft Sample sale

Thanks! Heb toch een set gedaan met balanceerbord. Ben heel benieuwd. Wil dit al lange tijd hebben haha.

Het balanceerbord is hier favoriet !

1 like

Misschien een stomme vraag… Maar weet iemand of je in de efteling baby’s in een draagzak mee mag nemen in bepaalde attracties? Niks wilds uiteraard, maar b.v. Carnaval Festival of die autootjes? En of je anders wel in de wachtrij mee kan maar op het laatste moment kan afhaken? We willen misschien naar de winterefteling voor onze dochter, maar zien het niet zitten om maar één van ons steeds met haar in de wachtrij te laten staan. Baby is bijna 4 weken oud. Ik kan online niet echt iets vinden behalve dat er bij veel attracties babyswitch bestaat.
@Chesirecat ik weet dat jij er vaak te vinden bent dus misschien weet jij dit?

1 like