Tips, ervaringen & aanraders #7

Bij een aantal attracties mag dit wel ja. Carnaval festival en fata morgana mag het sowieso. Je kunt ook de app downloaden als je er bent. Daar staat per attractie aangegeven of je er met baby in mag. Symbolica mag bijvoorbeeld niet want daar moeten ze zelfstandig kunnen zitten. Als het niet mag staat het heel duidelijk aangegeven.

Voorbeeldje van het schommelschip.

Hier helpt het dat hij zelf heeft leren snuiten, maar dat duurde wel even.
Ik was zelf mijn neus aan het snuiten en toen was hij geĆÆnteresseerd en heb ik even uitleg gegeven :joy: Daarna lukte het vrij snel.

2 likes

Ik deed ook vaker knijpfruitjes, is ie hier gek op.

4 likes

Scheut olie door hapjes waarbij dat makkelijk kan (pap, puree, smeersel) om calorische waarde omhoog te krikken.
Kaas, worst ect aanbieden (beetje letten op zoutgehalte), eten in mayo of ander sausje laten dippen. En inderdaad alles zo vol mogelijk ect.
Mijn schoonzusje doet momenteel een scheut slagroom door de fles van dr zoontje haha. Krikt de energie ook wel op :sweat_smile:

3 likes

Mijn baby slaapt heel fijn ingebakerd maar zal dit binnenkort moeten gaan afbouwen en zie daar wel tegenop. Zijn hier mensen met goede ervaringen?

1 like

De Tobi is heeft enkel gordelbevestiging en kan niet achteruit vervoeren, wel de meeste veilige optie in de categorie met gordel maar als de auto’s allemaal isofix hebben dan is een isofixbevestiging veiliger en meer foolproof. Sorry, Ik maak de keuze er niet veel makkelijker op.

Bij babywinkels kan je autostoeltjes testen op een autostoel die in de winkel staat. Door te proberen merk je snel welke stoelen goed tilbaar en makkelijk te bevestigen zijn. Die opties door de testresultaten gooien en dan komt er vast een stoel uitrollen die het beste is voor jullie situatie.

1 like

Ja, ging eigenlijk best makkelijk. Overdag begonnen met de makkelijkste slaapjes en langzaam uitgebreid. En toen het overdag hoed ging ook ā€˜s avonds. En dan onder een strak laken ipv inbakerzak. Dat strakke laken is er nog niet af (nu 8 mnd), maar dat komt vast nog wel.

1 like

Laatst raadde iemand aan om je kinderwagen of andere grote aankopen online in het buitenland te bestellen. Weet iemand nog welke websites dat waren?

Dat was @Ovenschaal

2 likes

Ja ging hier ook prima. Wij juist 's nachts begonnen omdat hij dan toch wel goed sliep. Een winterslaapzak helpt omdat ze dan toch iets minder goed met hun armen kunnen zwiepen. Wij hadden afgebouwd met Pacco slaapzak waarbij je eerst de ene en dan de andere arm kon doen, maar denk niet dat dat nu echt nodig was. Je kunt ook best cold turkey denk ik.

Wat zijn jullie ervaringen met ''s nachts zindelijk worden? Ging het vanzelf of hebben jullie er iets voor gedaan? Mijn zoontje is overdag zindelijk maar elke ochtend nog wel gepoept en geplast in zijn luier. Heb een stickerkaart geprobeerd (werkte overdag goed) om te kijken of hij er controle over had, maar dat lijkt echt niet zo, dus daar ben ik mee gestopt.

1 like

Hier elke avond voor het slapen gaan laten plassen en als wij naar bed gingen nog een keer laten plassen.

Wij hebben nog steeds zo’n doorlekmatje / molton van Ikea eronder liggen. Over het algemeen duurde het denk ik een maand of 2 en toen was de oudste snachts ook zindelijk.

1 like

Heeft iemand enig idee hoe je nog aan vloeibare paracetamol voor kinderen kan komen? :weary: Of een alternatief? Mijn dochter vindt de kauwtabletten helaas niet lekker genoeg om door te slikken en zetpil geef ik niet. Het is ter bestrijding van pijn bij oorontsteking.

2 likes

In belgie is het nog te krijgen… ik heb daar ook een paar flesjes meegenomen.

Oohh dat is een goeie, ik ga daar binnenkort heen en zal eens kijken. Helaas niet op tijd voor deze ziekteperiode :sweat_smile:

@Ovenschaal held! Ik heb direct besteld, hopelijk komt het snel binnen. Ik heb denk ik nog net genoeg sinaspril om 1 dag door te komen. Daro hebben we nog nooit geprobeerd, maar die is dus lekkerder?

1 like

Via apotheek, op recept via huisarts. Hebben we al 2x gekregen ter onderbij ooronsteking omdat paracetamol dan niet voldoende helpt. Vloeibare nurofen is het dan, geen paracetamol.

Als paracetamol wel voldoende helpt idd wat Ovenschaal zegt.

3 likes

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest inderdaad en hij gaf aan beginnen met paracetamol, dat lijkt voor nu wel te werken. Mocht het nodig zijn dan bel ik nog voor nurofen, daar had ik nog niet aan gedacht, dankje!

@Ovenschaal top! Mn dochter vindt sinaspril ook heeel lekker haha, dus deze vast ook wel. Heb 3 flesjes besteld voor de rest van de winter :laughing:

3 likes

Die vloeibare nurofen heeft leveringsproblemen al een tijdje nu! En @Handtas ik had hetzelfde probleem vandaag, alle vestigingen van etos, kruidvat en trekpleister af gegaan maar nergens vloeibare paracetamol. Ik heb uiteindelijk maar een kauw tabletje gemalen en door een danoontje gedaan.

Hoezo is daar zo een tekort aan? Hoorde er laarst al collegas over.
Dacht toevallig vandaag om nog even een flesje te halen, maar op natuurlijk haha

3 likes

Wij stonden dus laatst bij de apotheek om het te halen, huisarts had gezegd recept is niet meer nodig is weer leverbaar (eerder deze zomer idd recept voor gehad). Apotheker geĆÆrriteerd dat huisarts meende het beter te weten :joy: maar wel netjes geregeld daarna, apotheker heeft huisarts gebeld voor recept en zelf een drankje gemaakt. Is dan niet de merknaam nurofen, maar wel zelfde werkzame stoffen enzo.

@Handtas dan dus wel ff de huisarts bellen voor recept, want momenteel niet leverbaar. Scheelt je hoop tijd in de apotheek.

@Calypso Ik zag toevallig net deze voorbij komen en moest aan je post denken. Wie weet heb je nog wat eraan :relaxed:

https://www.instagram.com/p/Cm9lflrtpJe/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

4 likes