Nou, en als het niet lukt wat ben je dan? Heb je er dan niet genoeg voor gedaan?
Ik trek het vooral zo slecht dat een man dit soort uitspraken doet. Je hebt het niet meegemaakt, ga dan niet vrouwen veroordelen waarbij het niet lukt of die het niet willen.
Ik twijfel zelf ook nog om een boek over borstvoeding te kopen, ik hoop eigenlijk dat ik met informatie van het internet en de lactatiekundige een heel eind kom, maar ook vooral omdat ik geen zin heb in het lezen veroordelende verhalen. Baby #1 is prima groot geworden zonder moedermelk, als het niet lukt bij baby #2 is het ook prima, al wil ik het graag proberen.
Ik ben in Vrije Geboorte bijvoorbeeld ook snel gestopt want die doen net alsof het ziekenhuis een soort duivelse babyfabriek is ofzo. Misschien niet meer verder dan 10 paginaâs maar daar ben ik nooit gekomen. Het gaf mij juist een slecht gevoel over een ziekenhuisgeboorte in ieder geval.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb zelf Mama worden en De grote geboorte gids gelezen. Vond ik op hun manier allebei prettige boeken met veel informatie. Daardoor ook minder behoefte om zelf nog te gaan googlen bijvoorbeeld.
Hoe oud is je kindje?
Ik was vanochtend bij de Hema in Utrecht centrum en daar hingen deze nog/weer!
Mijn dochtertje van 2,5 heeft altijd gigantische klitten in haar haar. Ze vind borstelen echt een drama. Sâavonds als ze moe is mag ik het nog wel eens doorkammen maar sâochtends is het echt drama terwijl het dan het belangrijkst is omdat ze heel wild slaapt. Ze heeft krulletjes en na een nachtje slapen gaat het al klitten. Ik ben gister 3 kwartier bezig geweest met doorkammen met alle strubbelingen van dien. Hoe doen jullie dit? En welke borstel/anti klit spray gebruiken jullie? Ik gebruik nu een neppe versie van een tangle teezer maar heb niet het idee dat deze goed door haar haar komtâŠ
Vergeten te vermelden, 9 maanden.
@loveydovey Als je Engels wilt lezen, vond ik âHow to grow a baby and push it outâ heel fijn.
Oei dat klinkt als een uitdaging ja Ik heb een jongen met kort(er) haar maar gebruik de Naif spray voor hem en vind die fijn, maakt zijn haar iig echt heel glad.
Lukt het al om een knot bovenop haar hoofd te maken? Als ik dat doe is het 's ochtends redelijk te doen. Hier ook krullen en een wilde slaper, het haar staat 's ochtends soms bijna rechtop van alle klitten
Misschien zelf een borstel laten uitkiezen in de winkel?
Bij ons was tandenpoetsen een drama. Toen ze een nieuwe tandenborstel moest was ze er toevallig bij in de winkel dus ik liet haar zelf kiezen. Nu heeft ze een roze tandenborstel met een paardje erop met roze/paarse haren en ze is daardoor in ieder geval veel geĂŻnteresseerder geworden in tanden poetsen. Het duurde alsnog lang voordat poetsen redelijk geaccepteerd werd, in totaal is het echt meer dan een jaar gezeur geweest maar dus wel met verbetering nadat ze zelf mocht kiezen.
Mijn dochter mag ook eerst zelf poetsen, daarna poets ik na. Misschien werk zoiets ook bij je dochter qua haren kammen? Of haar jouw haren laten kammen, misschien vindt ze dat leuk? Mooie speldjes of elastieken kopen (zelf uit laten zoeken) die ze in mag als ze jou haar haren laat kammen?
Ik gebruik ook zoân nep tangle teezer, en na het wassen leave in conditioner omdat haren wassen ook heel lang een strijd is geweest
Oh ja, een zijden kussensloop kan ook nog helpen tegen klitten in het haar heb ik begrepen.
Mijn dochter had dit ook vanaf dat ze 2 weken oud was. Wat een prut kwam daar uit zeg. Inderdaad, consultatiebureau en huisarts zeiden dat dit tot 1 jaar oud niet erg is. Bij mijn dochter ging op een gegeven moment alleen haar huid om het oogje heel erg irriteren door het schoonmaken /of vastklonteren van de prut. Toen heb ik de huid met een beetje vasaline ingesmeerd + masseren van de traanbuis en toen was het opeens weg.
Bedankt voor de reacties!
@simsalabim knot lukt zeker, alleen werkt dat niet helemaal lekker omdat de onderste nek haren vaak los komen en daar de meeste klitten ontstaan. Maar misschien dat ik een vlecht kan proberen ipv een knot.
@anon10755124 ik ga die ook proberen, dankjewel! Ik heb nu die van woezel en pip van de kruidvat maar heb niet het idee dat die veel doet.
Ja dat vind ze heel leuk, maar zodra ik zeg dat we nu haar haren gaan kammen zegt ânee hoeft niet, dankjewelâ. Zo gaat dat ook met haren wassen . Tanden poetsen is hier met fases een probleem. Ik laat haar altijd haar tandpasta uitkiezen en laat haar dan ook eerst zelf poetsen inderdaad. Maar haar haren is echt een drama⊠ik kan de truc van haarborstel uitzoeken nog wel eens proberen!
@Ovenschaal ja hier is de bovenste laag niet zo een probleem, maar vooral echt de onderste laag in haar nek. Ik herken dit probleem wel van mijzelf van vroeger want ik had dit ook altijd. Sâavonds is ze moe en kan ik haar vaak wel de tablet geven als afleiding en dat werkt dan ook maar sâochtends is ze daar te wakker en alert voor en krijg ik echt ruzie.
Ze is wel beleefd in ieder geval
Ik herken het klitten in de nek, vooral bij de oudste. Wij gebruiken cg-proof producten voor onze dames met krullen en sindsdien gaat het echt beter met de klitten eruit krijgen bij de oudste (krijgt ze ook altijd zo in haar nek).
In het kort: geen shampoo, wassen met water en daarna een condioner van kruidvat in laten trekken en uitspoelen (uit mijn hoofd wonderful lenghts). Dan nat kammen. Dat doen we 1-2x in de week savonds, andere dagen als ze douchen of in bad gaan alleen water. In de ochtend haren nat maken met plantenspuit en dan nat doorkammen en dan creme erin (gebruik nu de antiklitcreme van aunt jackie knot on my watch ofzo) erin kneden en dan laten drogen. Heb nu de daily mild leaveinconditioner van kruidvat gehaald, die werd hier laatst getipt en die van aunt jackie kan ik hier alleen online bestellen. Met kerst gebruikt en kregen ze mooie krullen van iig. Als er heel erg klitten in zitten doe ik er eerst wat van die creme in, dan kamt het beter door.
Af en toe goed bijpunten helpt ook bij de oudste. Als ik merk dat haar lok ook snel klitten krijgt ipv alleen onder in de nek, is het tijd voor de kapper en daarna weer beter.
Oh en ik ben hier inmiddels heel âhardâin, de haren worden gekamt en op dagen dat ze naar de opvang gaat moet in ieder geval de lok uit het gezicht met een elastiekje. Punt. Geen discussie. Onze oudste gaat ook wel drama maken of huilen (en echt niet omdat het pijn doet op dat moment, gewoon al strijd ervan maken voor ik haar haren ĂŒberhaupt aanraak). Zij wil graag langer haar, daar hoort haren kammen ook bij en wij doen alles om het zo prettig mogelijk te maken, maar soms is het even wat gevoeliger. Wil je dat niet? Prima, dan kan de schaar erin. Nu is zij 3,5 dus overziet wat dat inhoudt. Die van 2 hoef ik dat niet tegen te zeggen natuurlijk;)
Toen de oudste jonger was gebruikte ik de antiklitsprsy van kruidvat. Roze fles met prinsessen erop vd babyafdeling. Die werkte ook goed voor klitten, zelf ook wel eens gedaan bij flinke klitten.
Wij stopten eerst met de nachtfles, maar je geeft al aan dat die nog even moet blijven. Toen stopten we met de fles die hij het slechtste dronk, dat was bij ons die van half 11. Ik zie dat jouw kindje rond die tijd ook een fles krijgt. Misschien kun je proberen om in de ochtend pap te geven en dan rond 10.00 het fruithapje met wat water. Hoe laat geef je het avondeten en gaat hij na de fles van 18.00 slapen?
Tweede keer in een maand buikgriep en tegen al die verkoudheden en RS kan je na een tijdje wel, maar buikgriep is elke keer weer raak in het hele gezin
Edit: helemaal verkeerde topic zie ik nu.
Ik was zelf verkouden, dus pakte een zakdoek, hield hem tegen mijn neus, blies overdreven hard door mn neus en liet hem daarna de buit zien Inclusief commentaar, dus: "zakdoekje pakken, even snuiten, kijk snot!!.
Daarna de zakdoek voor zijn neus gehouden en gezegd dat hij moest snuiten (ook weer meegeblazen met mijn eigen neus) en toen blies hij uiteindelijk zelf ook. Daarna dus ook weer trots zijn snot laten zien
Maar denk dat je kindje wel al zelf moet snappen hoe hij door zijn neus blaast. We waren hiervoor ook wel bezig met ruiken en naar je eten blazen e.d. misschien dat daardoor het kwartje viel.
Haha, is het geen aanrader?
Hahaha dat wel ja .
@Suikerklontje dankjewel voor de tips! Ik ga ook eens kijken naar die tips. Ik was wel regelmatig haar haar, misschien daar iets in minderen dan.
En dit herken ik heel erg . Nog voordat ik iets doe schreeuwt ze moord en brand dat het pijn doet terwijl ik dan alleen nog over haar haar heen ga.
Ik kan in ieder geval zeker wat met al jullie tips!