Tips, ervaringen & aanraders #7

Je hebt wel heel veel tips gekregen zie ik nu! Succes ermee haha.

1 like

Haha ja klopt, maar gelukkig heb ik ook nog even de tijd! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Thanks! Ik heb alleen de flipper swimsafe die @Uprooted aanraadde net al gekocht. :slight_smile:

1 like

Ik ben benieuwd! Pap is natuurlijk ook wat vullender, dan is hij misschien wat langer verzadigd. Volgens mij zijn wij toen wel gewoon gestopt. Hij ging niet huilen. Als dat bij jullie wel zo is, zou ik hem gewoon iets aanbieden als tussendoortje. Met 9 maanden ging mijn zoontje ook 2 dutjes doen en sliep dan vaak tussen 9 en 11. Daarna gaf ik een boterham om half 12.

Je kunt de flessen natuurlijk ook afbouwen door steeds een schepje minder te doen, als het niet in 1 keer gaat.

1 like

Wij hebben afgebouwd door elke week 30ml+1 schepje minder te geven. Sowieso merkte we wel dat ze de fles niet meer helemaal leeg dronk en die hebben we afgebouwd. Ter vergelijking, omdat onze baby’s bijna dezelfde leeftijd hebben, geven wij nu:
7:00 - fles 180 en pap erdoorheen
11:00 - fruit
12:00- brood
13:00 - fles die we nu afbouwen, 150
16:00 - snack, zoals koekjes of babychips
17:00 - maaltijd
18:00 - 180 fles bieden we aan, maar meestal drinkt ze maar de helft. Daarna slaapt ze tot 7:00-8:00

Voor alle baby’s natuurlijk anders, maar misschien heb je er iets aan

4 likes

Bij ons ging het vanzelf. Toen ze een paar weken zindelijk was overdag zei ze dat ze s nachts ook geen luier meer wilde. Terwijl deze nog wel iedere ochtend vol zat. Maar ik wilde haar het vertrouwen geven en blijkbaar plaste ze dus gewoon s ochtends in dr luier want ze is iedere nacht droog met heel af en toe een ongelukje.

3 likes

Oh man, hier ook alles overboord gegooid van wat ik ooit belangrijk vond. Soms komt ze aan tafel zitten en zegt ze: maar ik ga niet eten hoor. En dan eet ze dus ook niks of 1 hap. Om gek van te worden.

Wanneer wordt dit eigenlijk een beetje beter? Hier is ze bijna 4 en gaat vanaf 2,5 moeizaam.

1 like

hij zit wel goed verstopt, aan de achterkant in een soort luikje wat je open moet trekken
net als zo’n jas waar een capuchon in opgerold in een ritsje zit

1 like

Mijn zoontje is een stuk lichter dan gemiddeld en heb deze zomer, toen was hij net 2, ook gezocht naar goede bandjes voor onder de 15kg. Uiteindelijk deze gekocht, die zeggen van 0-15 kilo te zijn, en die bleven goed zitten! Volgens mij hebben ze ook wel andere printjes.

Edit: oh ik zie nu dat je al iets anders hebt gekocht :sweat_smile:

4 likes

Yes heel fijn dit dank je wel!

1 like

Yes heb hem gevonden thnx!

Een beetje laat, maar ik zag hier net het gesprek/de kritiek over het borstvoedingboek van Kleintjes.
Ik heb zelf dit boek gelezen om me wat ‘voor te bereiden’ op eventueel borstvoeden. Ik vond het mooi en eerlijk geschreven. In het licht van: Borstvoeden is mooi, maar lukt niet altijd. En sommige vrouwen willen het ook niet. En dat is allemaal ok. Het maakt eigenlijk niet uit hoe je je baby voedt: borst, fles of kunstvoeding.

10 likes

Ik vond het na 4,5 jr iets makkelijker worden

Dochter is nu 5 en klaagt nog steeds dit lust ik niet dit wilde ik niet eten etc :smiling_face_with_tear:
ik ben er gewoon klaar mee en zeg dat ik het niet wil horen of ze het nou eet of nietđŸ€Ł Ik merk nu wel dat ze veel gerechten zou kunnen eten maar nog steeds de ‘wat de boer niet kent, eet ie niet’ principe aanhoudt. Ze proeft gelukkig wel steeds meer (likje/mini-hap) dus dat geeft de mens hoop

2 likes

Als je zoekt op Stapelstein binnen dit topic staan er al veel ervaringen!

1 like

Zijn idd al veel ervaringen gedeeld,. Mijn dochtertje (nu 13m) heeft ze net, maar we merken dat ook alle leeftijden visite er mee spelen. Is misschien ook nieuwigheid, maar vindt het wel opvallend.
Mijn dochtertje zelf speelt er ook al mee. Vooral op en afstapelen, of op dr hoofd zetten (favoriet haha).

2 likes

Mijn zoontje 13 maanden heeft het en hij speelt er graag mee. Hij laat ze gewoon vallen en sleept ze dan overal naar toe of hij gebruikt het als bakje om losse speelgoed in te zetten. Zelf gebruik ik het ook om hindernissen mee te maken voor hem of ik zit erop tijdens het spelen haha.

Dus ik voorzie dat oudere kinderen er nog veel meer mee kunnen variëren.

2 likes

Ff een hele saaie vraag. Ik moet nog een thermometer kopen voor m’n aanstaande baby, maar zie door de bomen het bos ff niet meer. Het zijn er zoveel met slechte reviews. Kan iemand er eentje aanraden? Haha

Ik zou er eentje doen die snel meet, wel zo fijn voor als je straks een spartelende dreumes hebt :slightly_smiling_face:

3 likes

En @ixxi dank je wel!

Haha ja echt opmerkingen dat de temperatuur niet klopte of dat hij snel kapot ging na schoonmaken. En dat vind ik allebei wel kut klinken in je kraamtijd. Maaaar dan misschien die van prenatal gewoon!

Ik heb gewoon een simpele van de Hema, werkt snel en gaat al 3 kinderen mee.

2 likes