Tips, ervaringen & aanraders #7

Oja hier geen pap en dat lust hij ook niet. Ben het ook met je eens over dat laatste inderdaad maar geef daarom 50/50 normale zuivel en sojamelk.

@Gelatelli Oja dat is wel logisch. Wij poetsen nu in bad maar daarna krijgt hij z’n fles. Eigenlijk moeten we dat nog even gaan omwisselen en ook 's ochtends poetsen, maar we vergeten dat steeds.

1 like

Wij poetsen om die reden daarna z’n tanden en lezen dan nog een boekje. Wordt ie weer rustig (van tanden poetsen niet bepaald :sweat_smile: - vraag me daardoor sowieso af of ik dat wel goed genoeg doe).

1 like

@fullmoon ik hou mezelf maar voor (dat zei ooit iemand tegen me maar geen idee meer wie) dat die fles toch achterin de keel komt zeg maar en niet bij je tanden dus die melk raakt de tanden niet echt

en ja tanden poetsen an sich, ik ben al blij als elk quadrant een zwiep van de borstel krijgt. laat staan dat ik 2min grondig mag poetsen

8 likes

Hulp nodig! Na de zoveelste keer katten kots opruimen van ons hoogpolig kleed, wat er nooit goed uit gaat, het kleed de deur uit gedaan :rofl: alleen mijn dochter gebruikte het vaak om op te zitten en bijv met de Duplo te gaan spelen.

Iemand tips voor een speel kleed of foam achtige tegels? Enige eis is dat het dus wat zachter is dan de grond én we moeten het kunnen schoonmaken. Of in de was of door een natte doek met sopje (in het geval van weer katten …). Qua formaat idealiter iets wat wel wat groter is, niet 1x1m. Pluspunt als het niet hysterisch is qua kleuren maar dat vind ik minder erg :grin:

1 like

Je zorg is zo herkenbaar! Mijn baby sliep overdag ook alleen in de draagvlak (en nu nog steeds slaapt hij daar het beste), dus ik heb me hier ook onwijs zorgen over gemaakt. Mijn baby is nu 16 weken en de laatste twee weken gaat het in bed in slaap vallen wel echt een stukje beter. Het zijn nog altijd slaapjes van maximaal een halfuur, maar het gaat zonder huilen.
Hij is nu 3x op de opvang geweest en daar slaapt hij in de wipper of de maxi-cosi (in de wipper slaapt hij thuis nooit, dus ze kunnen daar echt ineens andere dingen). Hij zit nu kort op een tijdelijke opvang vanwege de wachtlijst, dus het in bed leggen laten ze hier ook even voor wat het is. De eerste dag bij het brengen zei de leidster ook dat ze wel wat gewend zijn daar, dat stelde me een beetje gerust. Grote kans dat je baby daar dus misschien niet zoveel zal slapen als thuis in de draagzak, maar wel wat. Volgens mij komt het niet zomaar voor dat een kind niet naar de opvang mag hoor!

2 likes

Oh opvouwbaar ook zeker handig! Laat hem zo direct even zien aan mijn man haha. Die zei al misschien moeten we een mini kleed nemen en als we dan gaan slapen oprollen en in de kast leggen :sweat_smile:

1 like

Ik heb hier eentje uitgezocht en zelf de kleuren kunnen bepalen:

Makkelijk schoon te maken en in de zomer leg ik die tegels in de tuin :grin:

3 likes

Zo’n opvouwbare is handig. Die puzzelstukken vond ik zelf gedoe neerleggen en weer opruimen. Maar mn dochter haalde ze ook uitelkaar. En dan lagen die stukken overal ipv aan elkaar.

2 likes

Hmm denk dat je door het speeksel wel alles in de hele mond hebt. In elk geval poets ik braaf de tandjes na de fles sinds onze schoonmaakster vertelde dat ze dat nooit deed. Ze gaf het flesje mee naar bed, toen het kind vijf was konden de voortandjes getrokken worden omdat ze rot waren. Horror.

1 like

Ikea is your friend. Ook verkrijgbaar in groen en blauw. Kan je lekker makkelijk opruimen en schoonmaken.

2 likes

Dank voor deze horror, ik ga vanaf nu ná de avondfles en 's ochtends poetsen :grimacing:

2 likes

Hahaha ja ik weet dus ook niet of zij überhaupt dan wel aan tandenpoetsen deed. Ze gaf ook soms pyjamapapje dat is natuurlijk wel lekker zoet. Maar poetsen voor het slapen kan geen kwaad denk ik.

2 likes

In de categorie miskoop: deze “Jollein Fauteuil Beanbag”. Na iets minder dan een jaar is ie nu compleet afgeleefd, kruimels blijven er in plakken, vlekken gaan er niet uit en teddystofje is helemaal ingedrukt en veert niet meer terug. Zonde van het geld! Nu wil ik dus een nieuwe kinderfauteuil kopen, want hij werd wel altijd leuk gebruikt. Iemand een tip voor 1 die beter schoon te houden is?

2 likes

Ik heb deze in het roze:

Niet heel speciaal, maar de hoes kan er af om te wassen dus dat is wel fijn!

6 likes

Wij hebben deze: Kids stoeltje velvet - roze| Xenos
stevig, mooi en goede kwaliteit. Echt tevreden over.

Deze hebben wij ook!

En @Konijntje wij hadden hier een boxkleed van … ook echt niet schoon te houden en zo snel lelijk! Had wel beter verwacht van Jollein …

2 likes

Ja stom he!

Oh die van de Xenos is wel mooi! Wel stom dat ie er dan weer alleen in roze en blauw is. Waarom geen okergeel of mosgroen ofzo, had er mooi bijgepast… Maar toch een goeie kansmaker!

1 like

Ik vind het meer aubergine achtig qua kleur dan echt roze. Wij hebben deze voor mijn zoontje. Kan prima wat mij betreft. Maar meer kleuren zou leuk zijn geweest.

1 like

Ik las laatst dat iemand hem in het begin zonder dat gekleurde antilekding op de deksel gaf, zodat ze doorkrijgen dat er iets uitkomt, misschien helpt dat.

Ja deze heb ik, superfijn ding!

4 likes