Tips, ervaringen & aanraders #7

Ja maar jij hebt de learning tower toch? Want zij hebben dus een gewoon trappetje zeg maar zonder leuning, dus vandaar dat ik mij afvraag vanaf wanneer dat geschikt is want mijn zoon kennende valt hij zo achterover :sweat_smile:.

Wij willen anders ook voor de learning tower gaan, maar als een simpel trappetje ook goed werkt voor de helft van de prijs tjah…

Ligt ook aan het kind hoor. Die van mij is altijd super voorzichtig en motorisch redelijk handig. Als je een waaghals hebt zou ik het misschien minder snel doen. Ik vind vallen ook niet zo spannend want zo hoog is het niet. In het ergste geval breekt hij een keer een bot. Ik vond het enger dat hij zelf ook vrij snel door had hoe hij dat ding bij het aanrecht kon zetten. Was bang dat hij zich zou verbranden dat vind ik dan weer veel enger, haha.

3 likes

Ik had er ook eentje gekocht omdat ik het ook leuk vond dat ze dan kon helpen bij de box. Maar we hebben hem uiteindelijk helemaal niet vaak gebruikt en staat hij nu op zolder. Ze pakt nu zelf haar tripp trapp erbij en staat op het plankje. Veel handiger en staat sowieso toch in de keuken bij de eettafel

1 like

Zodra ze er zelf op kunnen klimmen, stabiel blijven staan en zelf veilig naar beneden kunnen. Daar valt geen leeftijd aan te hangen want die verschillen zijn zo groot.
Bij mijn oudste was dat voor 1 jaar al maar hij was een klimaapje die overal en nergens op klom (Stond als ik me even omdraaide op de eettafel te dansen en dat soort fratsen). Ik stond in het begin wel met een arm om hem heen en dan iets kleins doen zoals een boterham smeren, niet direct hele avondmaaltijden koken. Je merkt dan snel genoeg hoe stabiel ze staan.
Mijn gedachten was ik probeer het gewoon en als het niet werkt maak ik er alsnog een frame omheen (de ikeahack voor een learning tower). Opstapje komt altijd wel van pas, sowieso na de tower want het duurt wel even voordat ze goed bij het aanrecht kunnen.

3 likes

Veel wisselende reacties zie ik! Wij hebben een grote keuken en de learning tower staat standaard aan de kop van het kookeiland. De oudste is over 4 maanden 3 en durft er nu ongeveer een jaar zelf op te klimmen en eet er regelmatig haar ontbijt. Of ze klimt er op en gaat aan de bar met speelgoed spelen zodat haar zusje er niet bij kan. De jongste is 15 maanden en vindt het reuze interessant om erin te staan maar klimt er (gelukkig) niet zelf in en ik moet haar echt in de gaten houden als ze er in staat. Omdat hij niet in de weg staat vind ik het een van de beste aankopen in ons huis maar als hij buiten gebruik in de weg staat weet ik niet of ik het de investering waard zou vinden.

1 like

16 maanden ongeveer. Mijn kind loopt los vanaf 17 maanden. Ze ging het ook pas doen sinds ze het kan. We hebben meubelviltjes onder een Ikea bekvam krukje geplakt en dat gebruikt ze dan ook als looprekje en soms klimt ze er dus op om ergens bij te kunnen/handen te wassen etc

2 likes

@Loes oh nee deze omschrijving kende ik ook niet. Wat uitgebreid! OkƩ. Nee dat klopt dat wel wat dat betreft.
We gaan het gewoon meemaken, we rekenen op 1,5-2 jaar voor diploma A, dat schijnt toch wel gemiddeld te zijn die 1,5. Als ik ook zie wat voor proeves ze allemaal moeten doen! Ik kan mij niet herinneren dat ik dat allemaal moest voor diploma A… :sweat_smile:

Maar dat watervrij maken zoals zij het beschrijven kan je als ouder toch ook niet zelf? Ze mogen in geen enkel zwembad zonder bandjes, moeilijk iets opduiken dan toch :rofl:?
Als die van ons met z’n puddle jumper of bandjes het water in springt komt ie echt amper onder water, door die bandjes haha

2 likes

Verkeerde topic.

2 likes

Geven jullie voor de opvang een speentje met naam erop mee of is dat onzin? :sweat_smile:

Ik doe dat niet, maar de dag waarop mijn kind gaat is het heel rustig en heb nog nooit gehad dat ze en verkeerd speentje mee kreeg. En mocht het een keer gebeuren is het misschien niet zo fris maar ik zou er ook niet mee zitten.

2 likes

Oja mijn dochter gaat ook wel op een rustige dag volgens mij. En ze lopen vast niet allemaal meer met een speentje, maar vind het wel een frisser idee dat ze gewoon haar eigen speen heeft. Hoewel ze ook hetzelfde speelgoed aflebberen en dat vind ik ook niet echt een probleem.
Ze gaat morgen voor het eerst wennen en ik vind het zo spannend.
Misschien toch maar van die stickertjes bestellen, thanks @Printemps

Ik zou als je het speciaal daarvoor besteld eerst even navragen of dat mag. Bij ons mogen er geen stickers ed op de speen omdat veel kindjes op een gegeven moment ook de rand vd speen in hun mond gaan doen en ze dat gevaarlijk vinden. Bij onze oudste stonden ook regelmatig de tanden echt in dat middengedeelte vd achterkant zeg maar.

Wij moeten de speen in een speenbakje met naam(sticker) mee geven en daar doen ze hem dan steeds in.

3 likes

Ik had bij de speentjes van mijn kinderen de initialen er in gekrast met een schilmesje hahaha. Misschien niet de mooiste optie maar was wel makkelijk en snel gedaan.
Stift bleef niet goed zitten en sticker vond ik zelf een beetje eng omdat ik bang was dat die sticker in hun mond zou belanden :grimacing:

2 likes

Die Bibs speentjes kan je ook bestellen met naam erop geprint, die hebben wij voor de opvang.

2 likes

Is nooit in me opgekomen om de naam er op te zetten. Of überhaupt ergens op. :sweat_smile: Ga van de week maar even een stift meenemen, want is misschien toch wel handig.

Ik zag laatst reclame van vakantiepark dierenbos, ziet er echt leuk uit! Bij een verblijf krijg je ook een attractiepas waarmee je oa naar de beekse bergen kan.
Lijkt me echt heel leuk en die huisjes zien er ook recent gerenoveerd uit.

6 likes

Diplomazwemmen is inderdaad veel uitgebreider geworden. Vroeger kon je diploma A nog halen met droge haren.

Ouder&kind zwemmen is ook uitgebreider. De verhalen van mijn moeder gaan over liedjes zingen terwijl mijn zoontje met 3 jaar de dingen deed die bij watervrij staan. Op die manier kunnen ze denk ik wel watervrij starten bij A als ze tenminste direct met 4 jaar beginnen.
Wij moeten nog beginnen met diplomazwemmen dus ik heb nog geen idee verder. We kunnen bij het zwembad een pakket afnemen en dan zien we wel hoe lang het duurt.

4 likes

Bij baby-speen.nl kun je iig bibs speentjes met naam bestellen. Misschien ook andere speentjes, dat weet ik niet zeker. Bedrukken kost 2 euro. Ik vond dat het wel waard.

Ze zijn bij onze opvang super secuur, maar het leek mij toch handig voor het geval ze m laat vallen of als hij bijv ineens in de keuken ligt na het afspoelen ofzo. Ook gewoon om de leidsters te helpen die al zoveel losse items zoals sokken in de gaten moeten houden.

2 likes

Ik doe het niet, maar heb m’n dochter al 2x opgehaald met een verkeerde speen. Terwijl ze werken met zo’n bakjessysteem waar wel de namen opstaan. Dus, ik vind het een goed idee van je en ga het zelf in ieder geval doen.

1 like