Tips, ervaringen & aanraders #7

Iemand wel eens in Lego land (Denemarken) geweest? Heb je aan 1 dag genoeg? Ze zijn dan ruim 2.5 en ruim 4 (we willen in de meivakantie)

Die bedrukte bibsspenen had ik inderdaad gezien! maar ze heeft thuis altijd difrax en ben bang dat ze die dure bedrukte bibs dan niet moet haha

We wilden het eerst combineren met een dagje Kopenhagen Bijv, maar kom er nu dus pas achter dat dat totaal niet centraal in Denemarken ligt :rofl:
We gaan nu óf naar Nørre Nebel of naar Gjern (ofzo :rofl:)…

Wilden eerst met de caravan maar het schijnt midden/eind april nog best wel koud te zijn, klopt dat haha?

Ik heb aan elk speentje een klein hydrofiel doekje of een knuffeltje

2 likes

Google zei 9-13gr in mei haha. Toen dacht ik: mwah, laat maar zitten die caravan :rofl:

1 like

Ik heb deze gekocht voor m’n baby voor op de opvang (7 maanden). Maar wat doe je dan aan de voeten als ze buiten is ermee?
Binnen draagt ze zachte wollen slofjes.

Ik heb ook de bibs met naam voor de opvang, en verder op veel dingen die speciale stickers met naam, adres en telefoonnummer. (Flesjes, vestjes). Toen ik nog geen speen had met naam had ik er met watervaste stift gewoon de naam opgeschreven :sweat_smile:

1 like

Ooh top en zie dat mijn h&m die heeft. Ga ik die morgenmiddag ff kopen.

2 likes

Wij zijn daar geweest. Leuk park met overal dino’s die bewegen en geluid maken. Willen er nog een keer naar terug en dan langer, waren maar weekendje.

Attractiepas is handig maar sommige dingen echt ver weg. Maar beekse bergen bijvoorbeeld in de buurt maar die in Leeuwarden niet.

Zwembad is klein maar prima voor een uurtje.
Ze hebben ook zo’n indoorspeeltuin en restaurant.

3 likes

Ik ben op zoek naar een slaaptrainer. Nu las ik dat de oogjes van Sam het schaap luid open zouden gaan en dat de penguin van luvion heel fel zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Of eventueel andere tips voor een slaaptrainer?

1 like

Dat schaap werkte bij ons niet. We zijn toen overgestapt op deze:

Lampje is blauw zodra het bedtijd is en geel als ze mag roepen en op staan. Niet de allermooiste, maar maakt geen geluid en de helderheid is in te stellen.

2 likes

Ja de Luvion pinguin is best fel (de nachtlamp stand kun je aanpassen, de felheid van de wekker niet).

Wat wij doen is dat er een opengeklapt boekje voor staat. Dan ziet ze wel de kleur maar is het minder fel. Ik las ook dat mensen 'm een opengeknipte sok bij wijze van jurk/pyjama ‘aantrekken’ om het licht te dempen.

1 like

De egel van de Hema werkt hier bij beide heel goed. Maakt geen geluid en is helemaal niet fel maar wel prima af te lezen (geel is wakker, egel heeft oogjes open dan)

3 likes

Ik ben op het punt dat ik grotere beha’s moet gaan kopen en las dat ik het best meteen voedingsbeha’s kan nemen, maar die die hierboven langskwamen zie ik niet helemaal zitten met m’n dames. Zonder beugel hangen ze echt niet lekker, zijn er ook aanraders qua voedingsbeha’s die echt steviger zijn? Of beter gewoon grotere normale beha’s kopen?
Wat een gedoe, die tetten.

Ik heb ook stevige nodig, normaal al een grote cup en nu ik zwanger ben helemaal.
Heb bij de bonprix stevige gevonden. Voedingsbh’s die weliswaar geen beugel hebben, maar mijn borsten zijn wel goed ingesnoerd :sweat_smile:

2 likes

Begin vorig jaar heeft mijn kind (toen net 1) waterpokken gehad, maar nu heeft hij weer allemaal vergelijkbare vlekjes op zijn hele lichaam. Kunnen ze 2 keer de waterpokken krijgen? Of wellicht is het een andere kinderziekte, maar verder geen symptomen die daar bij passen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Dacht namelijk dat als ze het eenmaal hebben gehad, ze het niet nog eens krijgen.

2 likes

Dankjewel, ik ga even kijken!

1 like

Volgens mij kan het wel twee keer, Bv als de eerste keer vrij mild was. Mijn zoon had laatst roodvonk (streptokokken infectie), die bultjes vond ik ook op waterpokken lijken, en het heerst(e) ook, zou het dat kunnen zijn?

1 like

Heb die van mij al bij mijn vorige zwangerschap gekocht, maar volgens mij heb ik deze of lijken deze er in ieder geval ophttps://www.bonprix.nl/product/voedingsbh-zonder-beugels-set-van-2-met-biologisch-katoen-lichtgrijs-gemeleerdecru-gemeleerd-966198/?shop=285715

4 likes

Geen idee waar je woont, maar ik ga meestal naar Famke C. in Leeuwarden. Zij heeft een wand vol voedingsbh’s en ze weten er mega veel van. Bh’s zijn niet duurder en je krijgt gratis een uur lang advies, als je dat wilt.

4 likes