Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik heb de Flipper Swinsafe gekocht nav een tip van @Uprooted Was echt top! A heeft heerlijk gezwommen, heeft er nul last van gehad. Op ten duur had ik ze even af gedaan om wat makkelijker te eten, maar ze wilde ze heel snel weer om en het diepe bad in. Geen vervelende striemen, voelde heel veilig. Heel blij mee! Echt een aanrader.

1 like

ik wilde eens opzoeken welke dat zouden kunnen zijn en toen kwam ik dit tegen:

Mijn kind eet weinig groente. Is een multivitamine nodig?

Nee. Groente is heel gezond, maar gelukkig zitten vitamines ook in andere voeding. Denk aan fruit, volkorenbrood, zilvervliesrijst, melk en aardappelen. Al eten veel kinderen weinig groente, ze krijgen de meeste vitamines alsnog genoeg binnen. Dat blijkt uit onderzoek van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) onder ruim 1250 kinderen. De meeste kinderen kunnen dus heel goed zonder multivitamines.

Wel moeten alle kinderen tot 4 jaar elke dag 10 microgram vitamine D extra krijgen. Boven op de gewone voeding, ongeacht het eetgedrag. Dat is om botproblemen te voorkomen. Hiervoor volstaan vitamine D-druppels of -pilletjes prima. In multivitamines zit juist vaak te weinig vitamine D. Kijk daarom goed op het etiket.

Maak je je zorgen om het eetgedrag van je kind? Vraag dan advies aan een diëtist of aan de huisarts. Vertrouw niet op multivitamines of op peutermelk, dat zijn schijnoplossingen.

3 likes

Onze dochter van 2 krijgt smelttabletten van davitamon. Zijn met aardbeiensmaak en ze vind ze erg lekker. Eet ook weinig groente en was altijd veel ziek. Sinds de driekwartjaar dat we ze geven bijna nooit meer ziek. Komt vast omdat ze alle virussen al gehad heeft maar ik wil de goden niet gazn verzoeken dus ze krijgt ze :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Bedankt voor het meedenken! Magisch hoe dat dan toch meestal wel goed zit @Gelatelli :sweat_smile: Vitamine D druppels krijgt hij nog.
Ik ga hier even bespreken wat wijsheid is.

1 like

Ik kan m niet vinden, is het een multivitamine of vitamine D?

Wil het ook even aanschaffen voor mijn dochter…

Mijn dochter eet nu wat beter, maar heeft ook lang erg slecht gegeten. Ik gaf geen multivitaminen, maar wel Alpro Groeimelk ipv gewone (/plantaardige) melk, daar zaten ook wat extra vitamines in, gaf me toen wel goed gevoel.

1 like

Heeft er iemand een zitverhoger voor op een eetkamerstoel. Ben wel benieuwd hoe dat bevalt. Vind het er online zo hard uitzien. Maar wellicht valt dat mee.

1 like

Een multivitamine is het, deze

https://www.kruidvat.nl/davitamon-junior-1-3-aardbei-smelttabletten/p/4688706

Thanks, ik doe het op mijn lijstje en wacht wel op een aanbieding :rofl:

Heeft iemand toevallig thuis het boekje ‘Woezel en Pip - De tovertuin op zijn kop’ liggen, waar niet naar wordt omgekeken? Mijn dochter heeft het ergens gelezen en houdt er niet meer over op. Maar het is alleen nog maar tweedehands te krijgen voor 18 euro, beetje duur.
Kleine kans, maar als er hier iemand is die het tegen een kleine vergoeding wil verkopen dan houd ik me aanbevolen!
168x170

1 like

Is hij niet bij de bieb te lenen?

1 like

Er staan er veel goedkoop op vinted

Bijv https://www.vinted.nl/entertainment/boeken/kinderen-and-jongeren/babys-and-peuters/2460526487-woezel-en-pip

1 like

Volgens mij staat dit verhaal in een verhalenbundel die we hebben/hadden. Is dat ook goed, of echt het losse boekje?

Je mag het iig zo hebben als ik het nog kan vinden.

2 likes

Bij de bieb bij ons ligt hij uit elkaar, en hij is in verkeerde volgorde weer in elkaar geplakt :woozy_face:

@Lovepink Oh helemaal niet aan gedacht, bedankt voor de tip!

@Zitzak Bundel is ook goed, meer verhalen is vast goed. Wil je me laten weten of je het kunt vinden? Super lief!

1 like

Ja ik kijk morgen even, nu al in bed. En herinner me er gerust aan als ik niks laat horen #vergiet

Herkenbaar haha. Is goed, dankjewel alvast :heart: Welterusten!

1 like

Ik zal ook even kijken!

1 like

Haha, dat schiet dan idd niet zo op.

Wij hebben een zitverhoger zoals je in de auto gebruikt op de eetkamerstoel liggen. Werkt perfect.

2 likes

Kruidvat heeft ze soms in de aanbieding maar het is overdreven duur ja :zipper_mouth_face:

1 like