Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik vond/vind de voedings bh van noppies heel fijn. Wordt flexibeler naarmate je hem meer gebruikt, dus geen problemen mee met voeden.

https://www.zalando.nl/noppies-honolulu-push-up-bh-black-n1481a002-q11.html

Heeft iemand hier ervaring met een sacral dimple? Volgens mij heeft mijn zoontje er 1 en het is helemaal donkerblauw eromheen. Nu maak ik me een beetje zorgen, maar mij lijkt dat de kinderarts (bij bevalling) of het consultatie bureau hier wel iets over had gezegd wanneer het een ding is toch? Of kan het zijn dat de verkleuring later komt, het valt me nu ook pas echt op.

2 likes

Mijn zoontje heeft het ook. Het is bij hem gewoon huidskleurig. De verloskundige in het ziekenhuis zei tijdens de controle na de geboorte dat het niks geks is, als het maar goed gesloten is. Ik heb er eigenlijk nooit meer aandacht aan besteed, maar ben naar aanleiding van jouw berichtje even gaan lezen. Als het verkleurd is zou ik een arts er wel naar laten kijken.

2 likes

Hadden jullie kindjes ook snel blauwe knieƫn/plekken toen ze begonnen met kruipen? Onze dochter kruipt sinds 2 dagen maar heel haar knieƫn/schenen zitten vol met blauwe plekken.

Samenvatting

Ik ben namelijk echt extreem bang voor blauwe plekken. Dit was het namelijk een van de tekenen bij m’n nichtje van 3 dat ze kanker had. Dus ik ben zo alert hierop. Maar ik wil niet telkens onnodig in paniek zijn.

Nee ik herken dat helemaal niet eigenlijk. Wat erg dat je dat van dichtbij hebt meegemaakt. Zou het voor je eigen gemoedsrust gewoon even aan een arts voorleggen!

1 like

Hier was dat ook niet het geval.
Maar ik weet wel dat de ene persoon sneller blauwe plekken krijgt dan de ander.

1 like

Hier wel, hij is inmiddels 3 en nog steeds zitten z’n benen vaker wel dan niet onder de blauwe plekken. Ik krijg het zelf ook heel snel dus wellicht ook iets genetisch? (Geen idee). Maar als je je er ongerust over maakt, wat ik me helemaal goed kan voorstellen als je zoiets van dichtbij heb meegemaakt, gewoon eens voorleggen aan de huisarts!

1 like

Bij mijn dochter niet want zij is heel voorzichtig als ze iets nieuws kan op motorisch gebied. Mijn zoontje daarentegen was nogal onbehouwen en hij kroop in het begin meer op wilskracht dan op skill, en hij had dus wel blauwe plekken daarvan.
Maar als je je zorgen maakt (wat me niet vreemd lijkt met deze voorgeschiedenis) dan is het voor je eigen gemoedsrust wel heel fijn om het aan de huisarts voor te leggen.

3 likes

Ik herken het wel. Ik heb zelf snel blauwe plekken, had ik ook al als kind, en zie dat nu ook bij mijn zoontje. Vooral als hij in de tuin had gekropen of aan het klimmen was geweest zaten zijn benen onder.
Nu hij loopt valt hij regelmatig, en heeft hij dus nog steeds blauwe benen :sweat_smile:

Maar je kan altijd eens navragen bij de dokter waar je op kunt letten, misschien geeft dat je wat gemoedsrust.

Ik was zelf het eerste jaar van mijn zoontje angstig dat er wat was en ben toen regelmatig het lijstje van de huisarts af gegaan in mijn hoofd (kun je contact krijgen, hoeveel verhoging, heeft hij vlekken enz.) Dat zorgde ervoor dat ik klachten beter kon plaatsen en een ā€˜plan’ had.

2 likes

Die ziet er fijn uit en geschikt voor flinke jopen, dank!

2 likes

Niet gevonden meer helaas, sorry!

1 like

Ja, ik herken het wel. Mijn dochter is ook wel een beetje een thrillseeker/kluns, dus die zit regelmatig onder de schrammen en blauwe plekken :sweat_smile: Heeft ze van mij vrees ik, ik krijg ook snel blauwe plekken en zit onder de kleine littekens op armen en benen door het spelen als kind.

1 like

Iedereen bedankt voor de reacties. Het verschilt dus heel erg per kind. Gelukkig. :smile:
Zelf krijg ik ook wel snel blauwe plekken dus het is dan wel te verklaren.
Door al jullie reacties weer wat gerust gesteld.

Diep van binnen weet ik ook dat ik me er niet zo druk om moet maken omdat ze verder wel gezond lijkt (buiten haar permanente verkoudheid om) maar toch blijft er altijd zo’n stemmetje in je achterhoofd.

Mijn zoontje kan dus best goed lopen op zijn sokken en blote voeten. Maar buiten met schoenen aan vindt hij echt niet prettig en gaat hij gelijk kruipen. Hadden meer kinderen hier last van?

Misschien zitten z’n schoenen niet goed of niet lekker?
Ik herken het zelf niet van mijn zoontje, maar hij liep ook vrij laat.

Heeft iemand tips voor goede wasbare zwemluiers? Wij gaan binnenkort op vakantie en ik heb werkelijk geen idee welke goed zijn.

Wij hebben er 2 van happybear en erg blij mee! Afgelopen mei een week mee op vakantie gehad (daarvoor aangeschaft) maar ze past ze nu nog steeds (toen op middelste stand nu op grootste) en vd week toevallig gepast bij onze baby van 4 maanden voor als we gaan babyzwemmen en die past ze ook.

Als ze veel in het zand zitten/op de grond spelen enzo is een lichte kleur wel niet aan te raden, wij hebben een roodbruine met giraffen en een witte met oceaandieren en in die 2e zag je echt snel vuil van zand of gewoon de nattigheid om zon zwembadstoeltje.

3 likes

@Pop.deluxe hier nog een tevreden happy bear klant! Ik vind t wel ā€˜jammer’ van de leuke zwembroeken die ik nu niet meer hoef te kopen maar ze hebben echt veel leuke prints bij happy bear. Dat scheelt een beetje :wink:

3 likes

LƤssig vond ik heel fijn

3 likes

Mijn dochtertje vond schoenen in het begin ook niks! Nu tolereert ze ze, en trekt ze dr sloffen de hele tijd uit :sweat_smile: