Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik doe dat! Dat gaat best goed. Af en toe probeer ik het met het rubber, maar dan gaat hij er ook alleen op kauwen. Er gaat vast een keer een eureka moment komen… hoop ik dan :sweat_smile:

1 like

Ik snapte er zelf dus ook niets van en kreeg er ook niets uit toen ik daar zelf uit ging proberen te drinken :crazy_face::crazy_face: heb het maar gelaten en ben gewoon naar de advent bekers gegaan.

1 like

Niet teveel van verwachten meteen hoor. Het was hier eerst steeds een knoeiboel. Dat gaat wel steeds beter gelukkig. Je kunt ook nog proberen om hem uit een gewoon glas of bekertje te laten drinken, dat doe ik ook weleens.

1 like

Tijdens het drinken een stukje rubber induwen.

3 likes

Ze deed hem hier wel naar haar mond en dan duwde ik op het zachte en dan kwam er wel wat uit. Maar vond ik teveel gedoe, we oefenen nu in bad met open drinkbekers en overdag een rietjes beker (wat ze wel meteen snapte)

1 like

We gebruiken nu vooral die roze van avent maar heb er ook een paar van de wibra en action.

Die van avent moeten ze wat harder aan zuigen zodat ze niet te snel en te veel water binnen krijgen

1 like

Ja wij gebruiken ook rietjesbeker. Je hebt op YouTube filmpjes staan hoe je dat eventueel kunt oefenen.

Wij oefenen ook in bad met open bekers en dat kan hij inmiddels ook wel, maar nog steeds gooit hij het over zichzelf heen. Expres, maar wel irritant.

Ik vond die van Munchkin fijn, heeft een verzwaard rietje. Nu gebruiken we Nuby Flipit, maar die is volgens mij wel voor wat oudere kindjes. De Munchkin begon na een tijdje te lekken.

1 like

Misschien nog een tip om uit een open beker te leren drinken: Wij zijn toen begonnen magere yoghurt uit een open beker te laten drinken. Dat loopt langzamer er uit dan water maar geeft wel het open beker drinken effect.
Kind vertikt het nu om iets uit dichte bekers te drinken :’) hoor dan alleen maar: mama? open?? Haha

5 likes

Hier begreep hij er eerst ook geen snars van. Toen een rietjesbeker gegeven (van Philips Avent, top ding) en dit ging gelijk heel goed.
Nu pas weer de 360 beker erbij gepakt en hij begreep ‘t in 1x nu. Dus anders misschien nog even wachten en later opnieuw introduceren?

5 likes

Welke regenlaarsjes zouden jullie aanraden? Zit er überhaupt verschil in (vast wel). En is regenlaarsjes ook iets dat je goed tweedehands koopt, of is dat heel vies? Ik koop wel veel tweedehands qua kleding

Ik heb toevallig net bergstein laarsjes via vinted gekocht. Die vind ik altijd fijn, al zijn ze met sneeuw wellicht wat koud! (Heb maat 19 voor 5 eurie en maat 24 voor 10 gekocht). Ik vind dat echt prima tweedehands!

1 like

Next heeft ook leuke en fijne laarsjes, met hengels aan de zijkant dus makkelijk aandoen. K. is nu aan haar 2e paar toe qua maat, maar het eerste paar is nog prima dus schuiven we straks door naar haar zusje. Kun je volgens mij prima op vinted scoren!

@zonderslaap wij deden er afgelopen winter en de winter daarvoor vaak mijn fluffy huissokken in voor K. bij kou. Heeft ze ooit zelf gedaan omdat ze die aan had gedaan en dat bleek wel handig te werken, ook tegen uitschoppen op een schommel haha. Lukt niet meer als ze echt aan de krappe kant worden, maar daarvoor prima.

3 likes

Slim!! Op de lijst: fluffy sokken!

3 likes

Thanks! Ik heb ‘m besteld :relaxed: In de roze/aubergine kleur. Hoewel blauw dan misschien meer voor een jongetje “zou moeten zijn” vind ik deze kleur leuker in m’n interieur haha.
En ja, de hoes is nog steeds niet afneembaar, maar dit is denk ik wel een stuk beter schoon te maken dan zo’n teddystof.

———

En in de categorie topservice: bij Petit Amelie een bed gekocht, maar bij het in elkaar zetten de verkeerde schroeven gebruikt waardoor de zijkanten helemaal beschadigd waren. We krijgen de vervangende onderdelen gewoon binnen een paar dagen, zonder gedoe, gratis nageleverd!!

6 likes

Dat was ook onze afweging. Deze past veel beter in ons interieur, niet geheel onbelangrijk :wink:

1 like

Misschien een leuke tip: bij mijnliefsteboek is tweede boek gratis dit weekend.

1 like

Iemand die een medela swing maxi kolf heeft? De nieuwe met witte ‘afstandsbediening’.

1 like

Ja ik heb die!

Ik ook! Nu een half jaar in gebruik. Wat wil je weten?

2 likes

Mijn dochter van bijna 7 maanden heeft de laatste 2 dagen harde ontlasting, echt keutels Zegmaar. En ook met heel veel moeite en gepers komt dat er pas uit, echt zielig. Iemand nog tips voor bepaalde voeding wat haar een beetje kan helpen om het poepen makkelijker te maken? Pruim heb ik al geprobeerd en werkte wel iets, maar misschien hebben jullie nog andere suggesties. Op internet lees ik wel: groente en fruit etc laten eten, maar dan lees ik ergens anders juist dat je appel en banaan weer beter weg kunt laten.

Extra water aan flesje werkt ook niet