Tips, ervaringen & aanraders #7

Het enige waar onze kinderen (vooral de oudste) heel verontwaardigd over is, is dat ze sinds nieuw voedingsbeleid geen hagelslag meer mogen hihi.
“Dat is echt ONZIN!” - T, 4 jaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Het is prima te doen. Maar heb zelf geen motivatie dus heb maar paar weken gedaan. Voornemen is dus om het weer op te pakken.

Ik weet niet hoe fanatiek je bent maar misschien heb je aan haar insta genoeg.

3 likes

Dat is ook mijn ervaring bij deze organisatie. Mijn zoon ging ook kruipend mee naar buiten en ze mengen onze groepen ook weleens. Dus niet alleen dreumessen samen maar mix tussen verschillende leeftijden.
Ik woon ook in een stad, enfin om maar een positief geluid te geven voor een grote organisatie. Het is volgens mij super locatie en leidsters afhankelijk.

3 likes

@Ishq ja dit denk ik ook, hier had mijn dochter ook moeite mee. Ik heb het hier een paar weken geleden nog gepost in dit topic volgens mij. Iemand gaf toen de tip om een loopkar mee naar buiten te nemen. Inmiddels loopt ze nu consequent buiten, maar dit was echt pas ruim 4 maanden na de eerste stapjes binnen.

1 like

Ja! In overal gingen ze gewoon mee in de tuin en op uitstapjes in een wagen/buggy :ok_hand:t2:

2 likes

@iedereen heel veel dank voor jullie uitgebreide reacties! Echt fijn om jullie argumenten en ervaringen te lezen. Met name het argument dat je weinig tijd samen met je kind overhoudt met zoveel reistijd vind ik heel zwaar wegen en daar zou ik zelf niet op gekomen zijn. We hebben binnenkort een kennismakingsgesprek, dan gaan we nog een keer de sfeer proeven en onze resterende vragen stellen. Ik ga me ook nog een keer extra goed verdiepen in alle voorwaarden want hij start sowieso óók bij locatie A omdat daar al wel voor alle dagen plek is, en bij locatie B pas over een aantal maanden voor alle dagen. Ons kind was bij beide trouwens lekker aan het rondkijken en aan het lachen. Bij de kleinere organisatie viel hij uiteindelijk op de arm van mijn man in slaap. Van de grotere organisatie moest-ie meer bijkomen, leek het (veel gehuild), na het bezoek aan de kleinere heeft hij uren liggen slapen en was hij lekker gezellig. Maar daar waren we ook op een rustiger moment.

@Nefertiti ga ik checken!

@Portugal was de eerste plek waar we terecht konden :smiling_face_with_tear: eens dat het niet ideaal is!

@Fredje mijn man zei “Ik ben het eens met Fredje” haha. Het is overigens geen 3 uur in totaal maar 1,5 - hoe dan ook nog steeds heel veel inderdaad, en ook wel iets dat op de taakverdeling zou gaan wegen. Goed om over na te denken.

@Suikerklontje het inspectierapport voor de kleinere had ik al gecheckt, dat is in orde. Die van de grotere moet ik nog even bestuderen.

De grote organisatie in kwestie is trouwens inderdaad Partou, de kleinere is Ludens (Utrecht).

1 like

Dat klinkt echt als een superfijne opvang! Logisch dat jullie daar gebleven zijn. Bedankt voor je advies :blush:

1 like

Je bouwt op in intensiteit in 4 fases, na een aantal weken ga je 1 fase omhoog omhoog qua belasting (als je lichaam daar aan toe is, je kunt bij klachten ook nog wat langer doorgaan in de eerdere fase). Een training bestaat uit een stuk of 10 oefeningen incl warmup en ademhalingsoefeningen. En per fase zijn er geloof ik 2 trainingen, zodat je per week 2 verschillende trainingen kunt doen (of 2x training A en 1x training B als je vaker wil trainen).

Ik vond het behoorlijk aan de prijs, maar heb van haar wel ontzettend veel geleerd over mijn lichaam, herstel en het gebruiken en trainen van mijn core. Dus in die zin heb ik geen spijt van de aanschaf.

Ik heb zelf maar 2 fases ofzo gedaan omdat ik merkte dat ik te weinig discipline had om het thuis te doen en ik me niet echt voldaan voelde na een training. Dus ik ging al vrij snel pilates doen om mijn diastase te verminderen en oefeningen in de sportschool om meer dat ‘trainingsgevoel’ te hebben.

1 like

Nu het toch gaat over kinderopvang en grotere organisaties, wij hebben gisteren voor het eerst aanbod voor een plek in de opvang. Per vestiging wisselt het natuurlijk, maar zijn hier mensen die goede/slechte ervaringen hebben met organisatie Kindergarden?

Mijn kind zit bij kindergarden, ik heb natuurlijk geen ervaring met anderen, maar ik vind het dikke prima. Hij krijgt alles van hen (ik moet alleen borstvoeding meegeven want dat maken ze daar niet :joy:), ze krijgen elke dag verse groente- en fruithapjes en als ze groter zijn een warme maaltijd tussen de middag (luxere weekmenu’s dan wij ‘s avonds eten), de leidsters zijn bij ons allemaal lief en leuk.
Ik vind het pedagogisch plan een beetje hoogdravend (volgens mij zijn de themanamen veranderd sinds ik de rondleiding kreeg, toen waren er ook dingen als ‘ik en het milieu’ of ‘mijn plek in de wereld’ waarvan ik me afvroeg wat je daar met een peuter aan gaat doen), maar ik vond de insteek dat alle kindjes zoveel mogelijk zelf doen op hun niveau wel goed klinken. En bij ons kampen ze ook met zieken en personeelstekort waardoor er soms een groep dicht moet, maar dat zal overal wel zo zijn. Ze zijn wel (als ik de nieuwsbrieven moet geloven) heel hard bezig om personeel te binden met kortingen en hogere salarissen en studiedagen en ontwikkelprogramma’s enzo.

1 like

Wij zitten er ook! Tot en met de Dreumesgroep (wat een woord!), goede ervaringen. Daarna kwam mijn dochter op een groep die erg intensief was, waar leidsters constant uitvielen en de kindjes niet goed in de hand konden houden. Dat hadden wij in eerste instantie niet zo door, maar merkte wel dat mijn dochter er ineens niet meer graag naartoe ging. Sinds ze in de peuter plus groep zit vindt ze het er weer erg leuk. Het is wel heel ruim opgezet met mooi speelgoed en leuke activiteiten. Nadeel is dat de groepen maar tot vier jaar gaan en ze straks dus naar een andere BSO moet

1 like

@Depeche ik heb met de zoekfunctie gevonden dat jij de Bobles olifant hebt. Bevalt hij? Wordt er veel mee gespeeld?

Ja klopt! Eerlijk gezegd heeft mijn zoon (7 maanden) er nog niet zo heel veel interesse in :sweat_smile: dus hoop dat dat nog komt!

1 like

Haha okee bedankt! Ik wilde het paard voor m’n dochters eerste verjaardag kopen. Nog even nadenken dus!

4 likes

Is om de 1,5uur niet veel te snel? Dan is er nog amper aandrang opgebouwd en is het een verplichting waar hij strijd over kan voeren.
Sochtens bij het wakker worden en voor het slapen gaan zijn hier de vaste momenten waarop ik zelf ook standaard ga. Hierdoor hadden we met middagslaapje 3 vaste momenten. Daarnaast voor vertrek een probeerplasje (mooi woord Suikerklontje ).

3 likes

Tot wanneer gaven jullie een groente/warme hap mee? Baby, oh nee dreumes, is nu 12 maanden en ik vind het wel makkelijk als ze s avonds thuis is en daar al heeft gegeten maar weet niet tot wanneer dit geoorloofd is om te doen.

Bij ons mag dat tot de eerste verjaardag. (En geen dag later, blijkbaar!) Ik zou even vragen wat het beleid is.

Bij ons doen ze dat ook tot de 1e verjaardag, onze oudste heeft wel tijd rond 4/half 5 nog een cracker of iets gehad omdat die anders thuis stond te huilen tot het eten op tafel stond (en als we haa rdan iets gaven om de honger te stillen at ze het avondeten niet meer).

2 likes

Onze tweeling doet beide aan head banging in bed :sob:. Dit doen ze al 3 jaar, maar ik ben het inmiddels behoorlijk beu dat ik telkens 's nachts uit bed kan om ze op hun rug te draaien en een stukje naar beneden te trekken in hun bedjes.
Ze slapen i.v.m. een verbouwing momenteel in campingbedjes, maar gaan deze maand over naar hun nieuwe kamer met hun nieuwe peuterbedjes van hout. :sob: Daar kan niet zo’n omrander in zoals we in hun ledikanten hadden. Iemand tips om ze te laten stoppen?
Ik heb op internet al gelezen over een rustig avond routine, maar die is al rustig en elke dag hetzelfde.
Ze beginnen er ook pas tussen 22.00u en 02.00u mee, dus inslapen gaat prima.
Ik las ook dat het meestal stopt tussen de 4 en 5 jaar, maar misschien heeft iemand hier de gouden tip.

2 likes

Hebben ze al een kussen?
Hier bleek dat goed te helpen om niet het hele bed door te gaan maar netjes blijven liggen. Kussen ligt niet bovenaan het matras neerleggen maar een stuk naar beneden, het bed laag opgemaakt zoals bij baby’s zegmaar.