Tips, ervaringen & aanraders #7

Ja voor het hekje heb je wel twee handen nodig. Ik moet zeggen dat wij er toch voor kozen om het hekje omhoog te houden, daar voelden ons toch prettiger bij.

Mijn kind kwijlt veel en daardoor zie je op lichte kleding en op alle slaapzakken zo’n vies bruin randje. Voor het wassen doe ik er ossengal op, dat laat ik ruime tijd intrekken, maar toch gaat het er niet uit. Iemand nog een andere tip?

Tips om het op te lossen niet. Maar tip om het te voorkomen wel; de kwijlslabbetjes van de H&M, die zijn wat dikker dan bijvoorbeeld die van de Hema.
Onze dochter kwijlt ook heeeel veel, er gaan er wel 10 per dag doorheen denk ik. Maar daardoor blijft de kleding tot nu toe wel mooi.

Deze bedoel ik

Samenvatting

2 likes

Die zouden we inderdaad eigenlijk moeten gebruiken, ja. Doe je ook zo’n slabbetje over de slaapzak?

Nee, ik doe ze ook altijd bij het slapen af omdat ik dat toch een beetje spannend vind (iets om de nek).

2 likes

Voor wit zou je spoelglansmiddel voor de vaatwasser kunnen proberen. Erop doen, even in laten trekken (30min) en dan gewoon normaal wassen met de rest vd witte was. Werkt ook goed tegen zonnebrandvlekken.

En laten drogen in de zon, maar dat is deze week wat lastig :sweat_smile:

2 likes

Ja inderdaad, vandaar mijn vraag. Ik snap niet precies waarom maar het lijkt het ergste te zijn op de slaapzakken. De opvang geeft die steeds mee naar huis met de mededeling dat ze vies zijn, maar dan heb ik ze soms net gewassen :sweat_smile:

@Suikerklontje Dankje, dat ga ik proberen!

1 like

Hoeveel vermaak heeft een baby van ruim 14 maanden nodig op vakantie?
Als in moeten we dan echt al een camping uitzoeken met speelparadijs en zwembad of vindt ze het ook leuk als er een glijbaan en een schommel is en we speelgoed meenemen.

En stel het is suuuperheet daar, hoe doe je dat dan met middagdutjes in de tent? Moeten we een ventilator meenemen?

Nee joh, dat is echt niet nodig. Sowieso niet ‘nodig’, hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zelf leuk vindt.
Voor ons en ons kind was een klein speeltuintje al prima. En dan gewoon wat eigen speelgoed en boekjes. Maar wij houden zelf ook niet van een plek met alles erop en eraan. Als je het leuk vindt, kan ik me voorstellen dat een speelparadijs en zwembad leuk kan zijn, maar je kan prima zonder.

Voor middagdutje zou je zo’n deryan tentje kunnen meenemen (ook voor in de tent), die kan je dan ook lekker in de schaduw neerzetten.

1 like

Oh goeie die deryan heb ik nog ergens liggen! En ik ben nog nooit op een camping met zwembad geweest, is dus ook niet ons ding.
We gaan in hoogseizoen en ik vind het ook zonde echt veel geld te betalen voor faciliteiten die we toch niet willen gebruiken.

1 like

Ik zou dan zelf eerder voor een camping aan een klein meertje of beekje gaan, kan je altijd een beetje poedelen als het goed warm is. Of gewoon een badje bij de tent natuurlijk.

4 likes

Wij hadden er eentje van fillikid. Deze kan je in hoogte aanpassen

2 likes

Ik dacht juist dat aan 't water onhandig zou zijn? Ik ben echt bang dat ze daar zomaar in rent en verdwijnt. Is dat een irreële angst?

Oh, denk dat dat wel meevalt, tenzij je met je tent pal aan het water staat. Zou dat zelf niet eng vinden, maar als je je er niet goed bij voelt, moet je dat niet doen natuurlijk. Maar mijn kind rende op die leeftijd sowieso nog niet, beetje hobbelen met veel vallen en opstaan, haha.

1 like

Heeft iemand wel eens een winterjas van Z8 gehad? Zo ja, hoe vallen die? Ik twijfel tussen 2 maten. Heb wel kleding van Z8 maar dat valt wisselend.

Yes! De enkele maten vallen goed op maat. De dubbele maten (92/98) vallen wel wat groter.

2 likes

Ah top! Meer richting 98 dus? Want dan is 104/110 veel te groot nog, haha.

2 likes

Jaa! Hij heeft nu 92 en hij kan hem wel aan (wel oversized), maar denk dat hij hem volgend jaar ook nog wel aan kan.

Overigens wel hele fijne warme jassen!

2 likes

@Ohappyday @Pantoffeldiertje precies de antwoorden die ik nodig had. Dank! Ik wil in de sale dus vast een jas voor komende winter halen, maar dan haal ik 92/98. A zit nu in 86, van een enkel merk past 92 al maar dat zijn enkele stukken. Dan verzuipt ze in 104/110 :sweat_smile:

Dan zou ik inderdaad voor 92/98 gaan!

2 likes